eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2010-06-21 09:54:04
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>


    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hvnb6d$gbb$1@news.onet.pl...
    >
    >
    > Czy nie lata się już na silniczkach spalinowych?
    >
    > Pamiętam dość drogie i mocno zawodne silniczki sprzedawane kiedyś w CSH.
    >

    W dużych modelach - tak. Rynek małych silniczków spalinowych (drogich,
    zawodnych ... ) przejeły silniczki elektryczne.


  • 22. Data: 2010-06-21 20:40:32
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 20/06/2010 20:46, Miłosz Skowyra wrote:
    > W dniu 2010-06-20 12:26, Michoo pisze:


    > Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
    > LiPolek które można ładować 5C nie widziałem, a troszkę już latam
    > elektrykami.

    LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
    a tak poza tym to nic nie zastapi smrodku porzadnego paliwa ;-)


    --
    Jerry1111


  • 23. Data: 2010-06-21 20:58:58
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-21 21:40, Jerry1111 pisze:

    >> Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
    >> LiPolek które można ładować 5C nie widziałem, a troszkę już latam
    >> elektrykami.
    > LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html

    Dokładnie jak myślałem ;)
    Let cool to ambient temp. before recharging.

    > a tak poza tym to nic nie zastapi smrodku porzadnego paliwa ;-)

    Nitrometan cool powiadasz... tylko samolot tłusty po tym... ;)


    --
    Pozdrawiam Miłosz.


  • 24. Data: 2010-06-22 08:26:20
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Miłosz Skowyra wrote:

    > > LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
    >
    > Dokładnie jak myślałem ;)
    > Let cool to ambient temp. before recharging.

    Z mojej 450tki po spokojnym lataniu akku wyjmuję rozładowany i zimny...

    --
    Marek Lewandowski


  • 25. Data: 2010-06-22 10:03:15
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl>
    > Jak się lata dużym modelem to raczej spalina.
    > W średnich spalina lub elektryk.
    > W małych i akrobatkach (tzw. latanie 3D) to elektryk.
    > Osobiście jestem zwolennikiem elektryki ;)
    > Wysiadasz z autka wyjmujesz model, wpinasz aku i latasz. Wypinasz
    > aku, wsiadasz odjeżdzasz ;)
    > W spalinie niestety przygotowań i sprzątania jest więcej ;)

    Trzeba sobie lepiej zorganizowac, zobacz - wsiadasz do auta,
    przekrecasz kluczyk i jedziesz :-)

    > Za to dłużej lata, ląduje -> tankowanie-> latanie ;)

    Ten polsko-warszawski demonstrator technologii czyli samolocik
    zwiadowczy dla wojska mial latac 6h na akumulatorach.
    Co troche zmienia opinie dla "duzych modeli".

    A tu prosze bardzo - 23kW paralotnia elektryczna :-)
    http://www.eledriveco.eu/movie.html

    J.



  • 26. Data: 2010-06-22 10:15:21
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-22 09:26, Marek Lewandowski pisze:
    > Miłosz Skowyra wrote:
    >
    >>> LiPo sa na 5C, http://www.neumotors.com/Site/Battery_Specs.html
    >>
    >> Dokładnie jak myślałem ;)
    >> Let cool to ambient temp. before recharging.
    > Z mojej 450tki po spokojnym lataniu akku wyjmuję rozładowany i zimny...

    Trzepaczka ma pewnie znacznie mniej osłonięty akumulator od samolotu ?
    Natomiast faktem jest że po spokojnym lataniu akumulator jest chłodny
    (prawie chłodny), za to po kilku zwisach na śmigle i zestawie akrobacji
    już nie ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.


  • 27. Data: 2010-06-22 10:20:48
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-22 11:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl>
    >> Jak się lata dużym modelem to raczej spalina.
    >> W średnich spalina lub elektryk.
    >> W małych i akrobatkach (tzw. latanie 3D) to elektryk.
    >> Osobiście jestem zwolennikiem elektryki ;)
    >> Wysiadasz z autka wyjmujesz model, wpinasz aku i latasz. Wypinasz aku,
    >> wsiadasz odjeżdzasz ;)
    >> W spalinie niestety przygotowań i sprzątania jest więcej ;)
    >
    > Trzeba sobie lepiej zorganizowac, zobacz - wsiadasz do auta, przekrecasz
    > kluczyk i jedziesz :-)

    Jasna cholera... jak mogłem tego nie zauważyć ;)


    >> Za to dłużej lata, ląduje -> tankowanie-> latanie ;)
    > Ten polsko-warszawski demonstrator technologii czyli samolocik
    > zwiadowczy dla wojska mial latac 6h na akumulatorach.
    > Co troche zmienia opinie dla "duzych modeli".
    > A tu prosze bardzo - 23kW paralotnia elektryczna :-)
    > http://www.eledriveco.eu/movie.html

    Zastanawia mnie tylko koszt ;)
    Co do wytrwałości akumulatorów, prawdopodobnie różnica w czasach
    działania zależy od użytego napędu. Trzeba by poczytać jaka jest
    sprawność silników Brushless DC czyli tych popularnych i porównać ze
    sprawnością np. silników servo AC. Pewnie tu tkwi sekret.
    Podejrzewam że nawet w zwykłym silniku Servo DC, będzie spora różnica
    pomiędzy komutacją Back EMF a komutacją na czujnikach halla. Ale mogę
    się mylić bo nie mam za dużo czasu na zagłębianie się w ten temat.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.


  • 28. Data: 2010-06-22 12:41:02
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Miłosz Skowyra wrote:

    > Co do wytrwałości akumulatorów, prawdopodobnie różnica w czasach
    > działania zależy od użytego napędu. Trzeba by poczytać jaka jest
    > sprawność silników Brushless DC czyli tych popularnych i porównać ze
    > sprawnością np. silników servo AC. Pewnie tu tkwi sekret.

    popularne BLDC na komutacji blokowej maja około 80-85% sprawności przy
    pełnej mocy i często sporo gorzej przy zredukowanej.
    servo ma (z falownikiem) rzędu 90-95% przy mocach rzędu kW, 85-90% przy
    mniejszych (bo falownik też swoje żre)

    --
    Marek Lewandowski

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: