  • 11. Data: 2010-06-20 14:08:27
    Temat: Re: Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Pszemol pisze:
    > przewidują trwałość 50 tysięcy cykli ładowania.
    Ładna bujda propagandowa.
    Z FAQ:
    The capacitors will last over 10 years without replacement,

    Michoo

  • 12. Data: 2010-06-20 14:17:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    > Ładna bujda propagandowa.
    > Z FAQ:
    > The capacitors will last over 10 years without replacement,

    Czemu bujda?

  • 13. Data: 2010-06-20 14:33:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Pszemol pisze:
    > "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    za dużo wyciąłem "naładowana trzyma energię 135 lat"

    > Czemu bujda?
    Bo z jednej strony piszą o 50k cyklach i 135 latach a z drugiej o braku
    potrzeby wymiany kondensatora "przez ponad 10 lat". Skoro nie napisali
    "przez ponad 100 lat" to raczej ze względu na późniejsze pozwy od
    niezadowolonych klientów. Wniosek - oczekują, że kondensator przeżyje
    koło 12..15lat.

    Michoo

  • 14. Data: 2010-06-20 19:46:41
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-20 12:26, Michoo pisze:
    [...]
    > istnieją ogniwa modelarskie 5Ah Li-Po, które można ładować prądem 5C -
    > czyli do pełna w 12 minut, załóżmy nawet, że tak traktowane aku będzie
    > miało 4Ah, przy 7.2V (2S) daje to ponad 28Wh

    Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
    LiPolek które można ładować 5C nie widziałem, a troszkę już latam
    elektrykami.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 15. Data: 2010-06-20 20:04:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Miłosz Skowyra pisze:
    > W dniu 2010-06-20 12:26, Michoo pisze:
    > [...]
    >

    > Tak po mojemu, to będą ogniwa Li-Fe.
    Widziałem na ebayu - tu masz przykład z wyższym napięciem:
    http://satanizm.eu/czarownik-ofiaruje-kotA-na-kurhan
    ie

    Wątpię, żeby sprzedawca kłamał - to by było zbyt niebezpieczne dla
    użytkownika, więc pośrednio (prawnie) i dla niego.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-06-20 20:44:46
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-20 21:04, Michoo pisze:

> [...]
    > Wątpię, żeby sprzedawca kłamał - to by było zbyt niebezpieczne dla
    > użytkownika, więc pośrednio (prawnie) i dla niego.

    Faktycznie na stronie Hobby City tak stoi.
    Z praktyki jednak podejrzewam coś innego. Jeżeli ktokolwiek kiedyś
    ładował Lipole z balancerem i prądem 2C (nie wspominam o 5) to żywotność
    tego akumulatora... ten tego, ale faktycznie się da.
    Widziałem ogniwa Lipol, które po ostrym lataniu, ładowaniu 1C i ostrym
    lataniu i w trakcie kolejnego ładowania puchły i zapalały się a potem
    już było za późno żeby ratować lakier na samochodzie do którego
    podłączona była ładowarka (pomimo balacera).
    Nie szukałem za bardzo, bo też nie bardzo mogłem znaleźć, ale
    podejrzewam że ładowanie 5C jest obostrzone mocnymi warunkami.
    Jakkolwiek technika idzie do przodu ;)
    10 minut latania i 12 ładowania i tek w kółko ;) Aż się może odechcieć
    latać ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 17. Data: 2010-06-20 21:41:25
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-20 23:08, Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "Miłosz Skowyra"

    > A nie stosuje się drugiego zestawu? Jeden ładuje się drugi lata.

    Tak miałem do tej pory... ;)
    Latanie, ładowanie 1 pierwszego i pogaduchy z ekipą na lotnisku, latanie
    na 2, pogaduchy, latanie na 1 i albo powrót do domu albo czekanie na 2-gi ;)
    Przy 3 czasowo lepiej wychodzi... tylko latać się odechciewa ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 18. Data: 2010-06-20 22:08:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Miłosz Skowyra"

    > 10 minut latania i 12 ładowania i tek w kółko ;) Aż się może odechcieć
    > latać ;)

    A nie stosuje się drugiego zestawu? Jeden ładuje się drugi lata.

    Robert

  • 19. Data: 2010-06-21 09:25:21
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miłosz Skowyra" <m...@w...epf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ;)
    > Przy 3 czasowo lepiej wychodzi... tylko latać się odechciewa ;)

    Że się podepnę:

    Czy nie lata się już na silniczkach spalinowych?

    Pamiętam dość drogie i mocno zawodne silniczki sprzedawane kiedyś w CSH.

    Ja natomiast nigdy nie latałem. Czasem się tylko "poprawiało" nadajniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 20. Data: 2010-06-21 09:52:08
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-21 10:25, Adam pisze:

    [...]
> [...]
    > Pamiętam dość drogie i mocno zawodne silniczki sprzedawane kiedyś w CSH.
    > Ja natomiast nigdy nie latałem. Czasem się tylko "poprawiało" nadajniki.

    Wszystko zależy...
    Jak się lata dużym modelem to raczej spalina.
    W średnich spalina lub elektryk.
    W małych i akrobatkach (tzw. latanie 3D) to elektryk.
    Osobiście jestem zwolennikiem elektryki ;)
    Wysiadasz z autka wyjmujesz model, wpinasz aku i latasz. Wypinasz aku,
    wsiadasz odjeżdzasz ;)
    W spalinie niestety przygotowań i sprzątania jest więcej ;)
    Za to dłużej lata, ląduje -> tankowanie-> latanie ;)
    Zależy kto co lubi ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.