  • 1. Data: 2010-06-28 10:34:39
    Temat: Ciekawe czy wiecie, co oznacza znak D-40...
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Sądząc po tym, jak na moim osiedlu i pewnie innych kierowcy jeżdzą i
    jeszcze się zachowują w stosunku do pieszych, to chyba nie bardzo wiecie
    co ten znak oznacza. A możecie się zdzwić jak doczytacie w necie.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-06-28 10:40:17
    Temat: Re: Ciekawe czy wiecie, co oznacza znak D-40...
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-28 10:34, G.K. pisze:
> [...]
    > jeszcze się zachowują w stosunku do pieszych, to chyba nie bardzo wiecie
    > co ten znak oznacza. A możecie się zdzwić jak doczytacie w necie.

    Dżizu nie każdy ma tu w głowie przypisany znak do oznaczenia w
    rozporządzeniu - mów po ludzku. Chodzi o obszar zabudowany czy strefę
    osiedlową?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2010-06-28 10:42:40
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    G.K. pisze:
> [...]
    > jeszcze się zachowują w stosunku do pieszych, to chyba nie bardzo wiecie
    > co ten znak oznacza. A możecie się zdzwić jak doczytacie w necie.

    jednym słowem pieszy rządzi i może sobie przełazić przez ulicę a
    kierowca musi mu ustąpić. Nie każdy kierowca o tym wiem, o czym się
    kiedyś sam przekonałem przechodząc przez ulicę.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-06-28 10:49:00
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > jednym słowem pieszy rządzi i może sobie przełazić przez ulicę a kierowca
    > musi mu ustąpić. Nie każdy kierowca o tym wiem, o czym się kiedyś sam
    > przekonałem przechodząc przez ulicę.

    Gorzej jak taki tuman przenosi to potem na 'normalne' drogi. W obu
    przypadkach nogi i ręce połamią mu się tak samo łatwo, nawet jak jemu się
    wydaje że znaki dają mu nietykalność.

  • 5. Data: 2010-06-28 10:54:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    BaX pisze:
    > Gorzej jak taki tuman przenosi to potem na 'normalne' drogi. W obu
    > przypadkach nogi i ręce połamią mu się tak samo łatwo, nawet jak jemu się
    > wydaje że znaki dają mu nietykalność.

    Różnie bywa, natomiast jeśli ktoś na terenie oznaczonym D-40 zatrąbi na
    pieszego niosącego ciężkie siatki ze sklepu obok zasługuje na to, żeby
    mu zabrać kluczyki wyrzucić do pobliskich krzaków i niech sobie ich
    szuka, będzie miał wtedy czas do namysłu co źle zrobił. Rozwiązanie o
    tyle dobre, że nie łamiesz prawa.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-06-28 10:56:01
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Grejon pisze:

    > Dżizu nie każdy ma tu w głowie przypisany znak do oznaczenia w
    > rozporządzeniu - mów po ludzku. Chodzi o obszar zabudowany czy strefę
    > osiedlową?

    Znak D-40 oznacza tzw. strefa zamieszkania. Najczęściej stosowany przy
    dojazdach do bloków, ale np. na moim osiedlu stoi przy wjeździe i
    dotyczy całej plątaniny uliczek. Co niektórzy jednak nie znają tego
    znaku bo widziałem wariatów pomykających nawet ponad 60 km/h.
    A strefa oznacza, że nawet dziecko powyżej lat 7 może się tam bawić bez
    opieki i to ONO MA PIERWSZEŃSTWO! Nie ma trąbienia czy wykrzykiwania
    przez kierowców. Kierujący ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa każdemu
    na drodze. To tyle w teorii.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-06-28 10:58:09
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

> [...]
    > jeszcze się zachowują w stosunku do pieszych, to chyba nie bardzo wiecie
    > co ten znak oznacza. A możecie się zdzwić jak doczytacie w necie.

    Jeżeli masz problemy z podstawowymi znakami, a co gorsza dziwi Cię co on
    oznacza, to nie jest z Tobą dobrze. Zwłaszcza w kontekście tego znaku
    jest to przerażające.

    A.

  • 8. Data: 2010-06-28 11:15:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...zabrać kluczyki wyrzucić do pobliskich krzaków i niech
    > sobie ich szuka, będzie miał wtedy czas do namysłu co źle
    > zrobił. Rozwiązanie o tyle dobre, że nie łamiesz prawa.

    Jesteś pewien że nie łamiesz prawa? ;-))

  • 9. Data: 2010-06-28 11:24:41
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Robert_J pisze:
    > Jesteś pewien że nie łamiesz prawa? ;-))

    nie widzę przesłanek które mogłyby to sugerować.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-06-28 11:31:44
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <> napisał w wiadomości ...

    > nie widzę przesłanek które mogłyby to sugerować.

    całe szczęście że nie ty stanowisz i egzekwujesz prawo w tym kraju...