  • 21. Data: 2018-09-05 08:32:24
    Temat: Re: Cieknie!
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Tak przeglądając internet znalazłem, że towot/pasta/farba/pokost itp.
    > zapobiega gniciu pakuł.

    Mają szansę na atest higieniczny ;)

    Pamiętam czasy, gdy używano czerwonej minii ołowiowej do pakuł.

    WM

  • 22. Data: 2018-09-05 09:02:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 07:45, Jacek pisze:

    > A jaka pewność, że cieknie właśnie na tym nowym połączeniu, a nie na
    > przykład jedno złącze wcześniej.

    Wkręcam w kolanko, które jest równo z tynkiem.

    > Może przy odkręcaniu się kolanko w ścianie obruszyło i przeciek jest w
    > innym miejscu? Przy starych rurach to się zdarza.

    Nie miało szans. Jak pisałem wyżej jest zamurowane. I widzę wyraźnie, że
    wykrapla się przez pakuły.

    Robert

  • 23. Data: 2018-09-05 09:05:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 01:59, 4...@g...com pisze:
    > Dobrze radzi ale jak wiesz lepiej to niech cieknie.

    Nie wiem lepiej, pytam mądrzejszych.
    Dlaczego od zarania dziejów nie używano pasty dedykowanej do pakułów
    i nie ciekło?

    Robert

  • 24. Data: 2018-09-05 09:09:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A to trzeba tak było od razu! Co komu do łba strzeliło, żeby chromować
    > te gwinty?! Bez owijania w bawełnę powiem, że jak by się z konopią nie
    > starać, to zawsze będzie tandetnie zablindowane. Teflonem prędzej da
    > się udychtować, ale lepiej od razu spróbować z porządnym łącznikiem,
    > ten wiele nie kosztuje.

    Ta złączka ma gwint prosty, gwint po gwintownicy jest stożkowy. Może te
    nowe złączki nie lubią się z kolankami sprzed kilkudziesięciu lat.

    Robert

  • 25. Data: 2018-09-05 09:12:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 08:32, WM pisze:

    > Mają szansę na atest higieniczny ;)

    O! Taka oczywistość w obecnych czasach, a nie pomyślałem.

    Robert

  • 26. Data: 2018-09-05 09:52:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Dlaczego od zarania dziejów nie używano pasty dedykowanej do pakułów
    > i nie ciekło?

    U mnie ciągle ciekło, aż wymieniono rury na plastiki.

    Kiedyś podchodzono do sprawy mniej rygorystycznie.
    http://www.roik.pl/metal-smierci-czai-sie-w-wodociag
    ach/

    WM

  • 27. Data: 2018-09-05 10:13:15
    Od: anhin <a...@o...pl>

    cóż, jakby wszystko zawiodło, pozostaje rozwiązanie rzekłbym pyrrusowe,
    które być może podziała. Parę miesięcy temu wziąłem się (wreszcie) za
    montowanie zlewu w pracowni, do której woda została doprowadzona ze dwa
    lata wcześniej, korki były wkręcone chyba hydraulicznym kluczem, bo
    ledwo dało radę je ruszyć, i możliwe, ze przy okazji coś pękło. W każdym
    razie wkręcane złączki ciekły równo, wszystko jedno teflon, silikon,
    pakuły, nawet bardzo porządny uszczelniacz szkutniczy, aż wreszcie sie
    wq..., oblepiłem gwint grubo epoksydowym kitem hydraulicznym... i
    przestało ciec. O tym co będzie jak spróbuję to zdemontować, choćby w
    razie awarii, wolę nie myśleć.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 28. Data: 2018-09-05 10:34:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:13, anhin pisze:
    > epoksydowym kitem hydraulicznym

    O! Nawet jest w markecie za rogiem.
    Bałem się, że różnej maści klej epoksydowe nie lubią wody. A jak pisałem
    ta sączy się woda, bo zawór też ma z pół wieku.

    Robert

  • 29. Data: 2018-09-05 12:08:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 września 2018 10:34:23 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > O! Nawet jest w markecie za rogiem.
    > Bałem się, że różnej maści klej epoksydowe nie lubią wody. A jak pisałem
    > ta sączy się woda, bo zawór też ma z pół wieku.

    NAwet poxipolem czy innym distalem robiłem połączenia rurek z czymś
    dziwnym i trzymało bez problemu, ale to kleiłem na sucho, nigdy
    na cieknącą wodę kleju nie kładłem więc tutaj nie wiem czy podziała.
    Ale tak to działa ;)

    L.

  • 30. Data: 2018-09-05 12:32:55
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > dziwnym i trzymało bez problemu, ale to kleiłem na sucho, nigdy
    > na cieknącą wodę kleju nie kładłem więc tutaj nie wiem czy podziała.

    na kit hydrauliczny trafiłem przypadkiem w Castoramie, kiedy musiałem
    pilnie zatkać dziurrę w starej żeliwnej rurze i bardzo miło mnie
    zaskoczył. Oczywiście, lecącej strumieniem czy nawet strumyczkiem wody
    raczej nie zatamuje bez kołka czy jakiegoś dychtunku ale mniejsze
    przecieki jak najbardziej, na sucho i na mokro, bez różnicy, mam nawet
    wrażenie że do mokrej powierzchni przywiera mocniej i szczelniej. Tylko
    trzeba naprawdę porządnie wymieszać/ugnieść i lepiej żeby temperatura
    była w trakcie utwardzania wyższa niż jakies 15 st C.

    ---