  • 31. Data: 2018-09-05 13:20:28
    Temat: Re: Cieknie!
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 12:08, Lisciasty pisze:

    > NAwet poxipolem czy innym distalem robiłem połączenia rurek z czymś
    > dziwnym i trzymało bez problemu, ale to kleiłem na sucho, nigdy
    > na cieknącą wodę kleju nie kładłem więc tutaj nie wiem czy podziała.
    > Ale tak to działa ;)

    Ktoś zaproponował klej/kit może coś takiego.
    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/auto-i-garaz/akcesoria-naprawcze/kit-hydrauliczny
    -technicqll-epoksydowy-35-g.html

    Wykręcając to co wczoraj wkręciłem widzę, że na gwincie złączki nic nie
    było, wszystkie pakuły zostają w kolanku, gwint błyszczący. Te
    wczorajsze drapanie piłką z dużo nie dały widocznie.

    A na teraz, ponacinałem gumówką pionowe bruzdy. Pakuły, towot, i wkręciłem.

    Nie leci jak wczoraj, może w ogóle nie leci. Ściana mokra, pakuły tłuste...
    Sąsiadowi powiedziałem, że za godzinę zobaczę czy jest ok.
    Zobaczymy....

    Robert

  • 32. Data: 2018-09-05 13:37:17
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Ktoś zaproponował klej/kit może coś takiego.
    > https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/auto-i-garaz/akcesoria-naprawcze/kit-hydrauliczny
    -technicqll-epoksydowy-35-g.html

    tak, ten. Podrożał od czasu kiedy go kupowałem :-( , tym niemniej polecam.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 33. Data: 2018-09-05 13:52:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > O! Nawet jest w markecie za rogiem.
    > Bałem się, że różnej maści klej epoksydowe nie lubią wody.
    > A jak pisałem ta sączy się woda, bo zawór też ma z pół wieku.

    Jeśli już, to kompozyt konopno-epoksydowy. Większa szansa na
    spokojne stwardnienie, nawet jeśli abszperwentyl ma tandetny
    ferszlus i na uberlaufie nie jest całkiem sucho.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2018-09-05 22:39:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 23:30, t-1 pisze:

    > Towot?
    > I dziwisz się, że cieknie?
    > Tu masz jak to robić, chociaż prelegent wygląda na amatora.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=aIZpg2YKkSc

    To raczej jest przykład jak tego nie powinno się robić.

    Gostek źle kaleczy gwint i źle nawija pakuły - używa ich zbyt dużo,
    przez co wykonuje zbyt małą ilość zwojów.

  • 35. Data: 2018-09-05 22:55:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Jak czytam te wszystkie porady to mnie śmiech ogarnia. Co jedna to
    lepsza. :-D

    Po pierwsze - z czego jest to kolanko?

    Jeżeli stalowe to lekko nie będzie i najważniejsze jest, aby je dobrze
    oczyścić z korozji i kamienia. W tym celu najlepiej jest użyć drucianej
    szczoteczki do czyszczenia złączek miedzianych przed lutowaniem.
    Najpierw trzeba wydłubać jakimś śrubokrętem co się da wydłubać, a
    później czyścić szczoteczką. Można też zrobić sobie haczyk z kawałka
    drutu stalowego, twardego drutu i nim wydrapać rdzę z gwintu.

    Jeżeli w złączce pozostanie choćby odrobina rdzy to konopie będą się
    zsuwać i nie uszczelnią gwintu.

    Teraz trzeba wziąć na palec odrobinę pasty hydraulicznej (żadnego
    towotu) i posmarować nią ten oczyszczony gwint.

    Gwint krzywki (konika) należy pokaleczyć brzeszczotem do metalu. Nie
    chodzi o nacięcia jak w tym filmie z Youtube (gdzie gostek pokazuje jak
    tego nie powinno się robić), ale po prostu poskrobać brzeszczotem ten
    gwint aby się zrobiły delikatne skaleczenia na gwincie i wewnątrz
    gwintu. Można delikatnie uderzać brzeszczotem o ten gwint celując
    wewnątrz rowków. Przecięcia poprzeczne gwintu spowodują, że woda będzie
    ciekła przez ten gwint i nie będzie się dało go uszczelnić. Dlatego to
    co pokazuje gość z Youtube to totalna amatorszczyzna i widać, że gość
    nie ma nawet pojęcia jak to zrobić.

    Teraz nanosimy na ten gwint niewielką ilość pasty, ale tyle, żeby weszła
    w szczelinę gwintu.

    Do uszczelniania używamy tylko i wyłącznie pakuł konopnych. Wynalazki
    typu taśma teflonowa to gówno i nie da się tym uszczelnić takiego
    gwintu. Spośród wszelkich rodzajów uszczelnień, taśma teflonowa jest
    najgorsza i nadaje się tylko i wyłącznie do uszczelniania nowych,
    mosiężnych gwintów. Do złączek stalowych kompletnie się nie nadaje. Nie
    nadaje się tym bardziej do krzywek (koników), które trzeba ustawiać
    kręcąc raz w prawo, a raz w lewo. Niestety uszczelniając taśmą teflonową
    nie wolno już cofnąć gwintu, bo natychmiast się ta taśma uszkadza i
    sprawia, że gwint będzie przeciekał. Jeżeli gwint uszczelniany taśmą
    teflonową trzeba cofnąć choćby kawałek to należy gwinty rozkręcić,
    usunąć uszczelnienie, przeczyścić gwint szczotką drucianą i nawinąć nową
    warstwę. To jest największa wada taśm teflonowych, że nie mogą być
    cofane gwinty.

    Na filmie z Youtube gość źle nawija pakuły, ponieważ wyrównuje je
    obcinając i bierze na raz zbyt dużą ilość pakuł. W ten sposób robi zbyt
    małą ilość zwojów (owinięć).

    Pakuły tym lepiej się trzymają im mniej się ich bierze do owijania i im
    więcej zwojów się nawinie. Jak się okaże po nawinięciu, że wzięło się
    ich zbyt mało to można czynność powtórzyć nakładając kolejną warstwę.
    Pakuł podczas owijania nie powinno się owijać równo czyli zwój przy
    zwoju. Należy nawijać skacząc po zwojach gwintu pozostawiając miejsca
    nieowinięte, które uzupełnia się kolejnymi warstwami. Podczas owijania
    pakuły trzeba dość mocno naciągać. Na koniec nakładamy warstwę pasty
    jednocześnie okręcając całość pakuł tak jakbyśmy dokręcali nakrętkę.

    Pasty nie żałuj, ale na koniec zdejmij jej nadmiar. Pasta hydrauliczna
    ma właściwości późniejszego doszczelniania przecieku. Jeżeli będzie
    widać jakieś przesączające się krople przez te konopie to olej to i
    kończ robotę. Pakuły zaczną działać dopiero po kilku dniach, kiedy
    dostanie się do nich woda i napęcznieją, a pasta doszczelni mikroszczeliny.

    Następnym razem jak będziesz chciał się dowiedzieć jak coś zrobić nie
    odwiedzaj grupy dyskusyjnej obleganej przez magistrów, docentów i
    doktorów, którzy znają się tylko na teorii, a praktyki w ogóle nie mają :-D

    Lepiej odwiedż grupy: pl.misc.budowanie lub pl.rec.dom

  • 36. Data: 2018-09-05 22:59:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 22:55, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > mają :-D
    >
    > Lepiej odwiedż grupy: pl.misc.budowanie lub pl.rec.dom

    P.S.

    Czasami nie próbuj uszczelniać tym kitem hydraulicznym z Castoramy.
    Chyba, że chcesz zrazić do siebie sąsiada, bo później już takiego gwintu
    nie rozkręci jak przyjdzie mu wymienić baterię. Skończy się na pruciu
    ścian i remoncie łazienki.

  • 37. Data: 2018-09-06 00:38:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-05, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > najgorsza i nadaje się tylko i wyłącznie do uszczelniania nowych,
    > mosiężnych gwintów. Do złączek stalowych kompletnie się nie nadaje. Nie

    Dobrze, że te kilkanaście połączeń, które w sumie zrobiłem z taśmą o tym
    nie wie bo pewnie by z samej zgryzoty zaczęła ciec. Wszystkie stalowe.
    Część dość stara.

    Może zwyczajnie nie umiesz tego zrobić? Jest to dość prosta umiejętność,
    ale zawsze?

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2018-09-06 07:57:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Dobrze, że te kilkanaście połączeń, które w sumie zrobiłem z taśmą o tym
    > nie wie bo pewnie by z samej zgryzoty zaczęła ciec. Wszystkie stalowe.
    > Część dość stara.

    Też użyłem taśmy teflonowej do uszczelnienia zaworka stalowego i dobrze
    trzyma.

    > Może zwyczajnie nie umiesz tego zrobić? Jest to dość prosta umiejętność,
    > ale zawsze?

    Hydraulicy używają pakuł zamiast teflonu bo chcą by klient ich
    potrzebował za jakiś czas jak te sparcieją ;)

    Ponadto nie chce im się liczyć obrotów dokręcania, a cofanie z teflonem
    niszczy szczelność.

    WM

  • 39. Data: 2018-09-06 08:38:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Część dość stara.
    >
    > Może zwyczajnie nie umiesz tego zrobić? Jest to dość prosta umiejętność,

    Widocznie nie umiem tego robić, bo przez kilkanaście lat montażu kotłów
    gazowych oraz instalacji CO (własna DG), a wcześniej jako automatyk
    utrzymania ruchu w dużym zakładzie jeszcze nie zdołałem opanować tej
    jakże prostej, a zarazem przekraczającej moje umiejętności technologii.

    Śmieszy mnie pieprzenie teoretyków o wyższości czegoś, co wszyscy
    praktycy uważają za gówno.

    Nie piszę tego jako teoretyk, ale z taśmami teflonowymi miałem bardzo
    dużo do czynienia od końca lat 80-tych zeszłego stulecia w automatyce
    przemysłowej, gdzie uszczelniało się pneumatyczne układy pomiarowe oraz
    tzw. "impulsy" czyli obwody doprowadzające media do przetworników (woda,
    gazy, powietrze). W przypadku pary przegrzanej w ogóle nie używało się
    uszczelnień, bo cała instalacja była spawana, a zawory i złączki do
    przetworników uszczelniane na stożek.

  • 40. Data: 2018-09-06 08:46:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 07:57, WM pisze:

    > Hydraulicy używają pakuł zamiast teflonu bo chcą by klient ich
    > potrzebował za jakiś czas jak te sparcieją ;)

    Większych bzdur jeszcze w życiu nie czytałem :-)

    > Ponadto nie chce im się liczyć obrotów dokręcania, a cofanie z
    > teflonem niszczy szczelność.

    Jak liczysz te obroty? Wystarczy Ci do tego suwak logarytmiczny, czy
    może używasz mega komputerów liczących funkcje trygonometryczne z
    użyciem liczb zespolonych? :-D