  • 51. Data: 2018-09-06 13:26:13
    Temat: Re: Cieknie!
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > E tyam od razu willa, mały skromny domek.

    Znamy te skromne domki ;)
    W Puszczy Noteckiej też miał być skromny domek.
    Trochę tam tylko potem dobudowano na bieżące potrzeby. :)

    > A ta Wasza spółdzielnia to dla Was "ONI", czy "my"?

    Kilkanaście budynków w niej jest.
    Nasza koleżanka została wybrana na corocznym zebraniu i poszła sprawdzić
    podział środków na remonty.
    Okazało się, że przez lata szły one na głownie na budynki zamieszkiwane
    przez władze spółdzielni. Dysproporcja była wręcz rażąca.
    Była wielka afera i zrobiono wreszcie u nas po latach remont klatki
    schodowej.
    Po złości chyba robiła ten remont ekipa, rysując np. wizjery przy
    skrobaniu drzwi.
    Poprawiali robotę kilkakrotnie, bo koleżanka zadziałała systemem wet za
    wet i im nie odpuściła.

    WM

  • 52. Data: 2018-09-06 13:51:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

> [...]
    > skrobaniu drzwi.
    > Poprawiali robotę kilkakrotnie, bo koleżanka zadziałała systemem wet za

    Tak czy inaczej jest to wewnętrzna sprawa spółdzielni, żadne lobby
    pakularskie nie ma tu nic do gadania. Obserwuję, że w wielu mieszkalnych
    budynkach w Warszawie zleciły wymianę gazrurek na spawane albo lutowane.
    I słusznie, bo jednak wybuch gazu się zdarzają (za to nieodmalowana klatka
    schodowa nikogo jeszcze nie zabiła).

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2018-09-06 14:00:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A nie chodzi o to, ze rozne rzeczy sie moga w czasie takiego
    > wylaczenia zdarzyc, i to wcale nie o pakuly chodzi ?
    >
    > Piecyk z plomieniem pilotujacym to ma zaworek odcinajacy, ale jak ktos
    > ma zupe na kuchence, zamkniesz gaz, otworzysz i nieszczescie gotowe.

    W każdym przypadku *przed* napełnieniem instalacji gazem należy
    sprawdzić, czy wszystkie odbiorniki są wyłączone. Ale dodatkowo
    *po* napełnieniu instalacji skręcanej wymagane jest dokładne
    obwąchanie wszystkiego detektorem gazu.

    > Jak sa dwie takie kuchenki ... moze sie dostac powietrze do
    > instalacji?
    >
    > Ogien przez palnik nie przejdzie, ale gdyby jednak przeszedl ...

    Nie przejdzie. Pamiętam jak u mnie uruchamiano całkiem nową instalację.
    Zanim zeszło powietrze, płomień był jakiś taki niespokojny -- i tyle.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2018-09-06 16:22:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:10, WM pisze:

    > Niestety to prawda.
    > Ja muszę co jakiś czas płacić tym pakularzom, co mi sprawdzają
    > instalację gazową.
    > Najwyraźniej reprezentujesz to pakularskie lobby. :)

    Żadnego lobby nie reprezentuję. Zawsze wolałem uszczelnienia nowej
    generacji jak nić Loctite czy taśma silikonowana Facot firmy Prandelli.
    Ale tam, gdzie ma być szczelnie i dobrze to nie ma nic lepszego jak
    pakuły z odpowiednią pastą. Tylko pasta musi być odpowiednia tzn. jeżeli
    medium jest woda to pasta do wody, a jak gaz to pasta do gazu. Co prawda
    są pasty uniwersalne, które nadają się zarówno do gazu jak i do wody,
    ale te specjalistyczne są lepsze. Pasta do gazu zapobiega wysychaniu konopi.
    W przypadku uszczelniania pakułami gwintów z wodą może przez kilka dni
    delikatnie przeciekać woda, ale po tych kilku dniach połączenie gwintowe
    się samo uszczelnia i to jest magia pakuł konopnych.
    W przypadku taśmy teflonowanej jeżeli cieknie to już się samo nie
    uszczelni - trzeba odkręcić i skręcać na nowo, a najgorsze jest to, że
    nie da się cofnąć gwintów, bo na 100% się rozszczelni.

    > Mam taki specjalny licznik na fotokomórkę ;)

    Ale z bulbulatorem i przyczłapami czy bez?

  • 55. Data: 2018-09-06 16:36:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To była ostateczność. Pewnie już bym wkleił, tylko bałem się, że ta
    > woda, którą główny zawór przepuszczał będzie utrudniała uszczelnienie.
    > Zostałbym z cieknącym złączem, które pewnie podgrzewając palnikiem bym
    > odkręcił.
    >
    > Robert

    Często używam tych żywic i kitu hydraulicznego - są naprawdę skuteczne.
    Bywało, że trzeba było poprawiać po paprokach złącza lutowane na rurkach
    miedzianych  czy po prostu przetarte kolanka miedziane instalacji CO, bo
    paproki zamontowali zbyt cienkie rurki i woda płynęła w nich zbyt szybko
    wycierając kolanka. W sytuacjach awaryjnych jak nie było odpowiednich
    złączek zaprasowywanych, bo tylko takie dało się zamontować na mokrej
    instalacji miedzianej, z pomocą przychodziły właśnie te żywice i kawałek
    tkaniny. Wielu z tych klientów użytkuje tak poklejone instalacje już
    szereg lat.

    Kilka razy nawet udało mi się w ten sposób doraźnie uszczelnić pęknięte
    złączki stalowe (trójniki, kolanka). Klienci po takim uszczelnieniu
    użytkowali jeszcze po kilka lat te instalacje do czasu, aż uzbierali
    trochę grosza, aby zrobić remont całych instalacji.

  • 56. Data: 2018-09-08 11:18:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jutro podejmę temat na nowo.
    > Coś się skłaniam, że te pakuły się zasuwają.
    > Coś za lekko szło dokręcanie. Wezmę natnę ten gwint porządnie w poprzek.
    > Te złączki są chromowane, śliskie.

    Dziś pytałem sąsiadów... nie cieknie.
    Czyli pakuły się zsuwały z tego chromowanego gwintu. Dopiero nacięcie
    pomogło.

    Robert