  • 41. Data: 2018-09-06 08:58:56
    Temat: Re: Cieknie!
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 22:59, Uzytkownik pisze:
    > Czasami nie próbuj uszczelniać tym kitem hydraulicznym z Castoramy.
    > Chyba, że chcesz zrazić do siebie sąsiada, bo później już takiego gwintu
    > nie rozkręci jak przyjdzie mu wymienić baterię. Skończy się na pruciu
    > ścian i remoncie łazienki.

    To była ostateczność. Pewnie już bym wkleił, tylko bałem się, że ta
    woda, którą główny zawór przepuszczał będzie utrudniała uszczelnienie.
    Zostałbym z cieknącym złączem, które pewnie podgrzewając palnikiem bym
    odkręcił.

    Robert

  • 42. Data: 2018-09-06 09:22:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-06, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Widocznie nie umiem tego robić, bo przez kilkanaście lat montażu kotłów
    > gazowych oraz instalacji CO (własna DG), a wcześniej jako automatyk
    > utrzymania ruchu w dużym zakładzie jeszcze nie zdołałem opanować tej
    > jakże prostej, a zarazem przekraczającej moje umiejętności technologii.

    Nie mnie amatorowi-teoretykowi Cię oceniać, ale jak to jest, że tym
    amatorom-teoretykom to działa? Jakoś dziwnie tak ... eee trochę głupio
    czy jak?

    > Śmieszy mnie pieprzenie teoretyków o wyższości czegoś, co wszyscy
    > praktycy uważają za gówno.

    To może jako amator teoretyk podpowiem: pies nie jest pogrzebany w
    materiale podłoża a w czystości/chropowatości złączki/gwintu. To moze
    być stal, mosiądz, nowy, stary, nie robi, ma być w miarę czysto i w
    miarę równo. Bez rdzy, gruzu jakiegoś. Teflon ma swoje ograniczenia, a w
    tym konkretnym przypadku płyniecia. Tam gdzie wciśnie się pasta czy
    tawot, teflon juz niekoniecznie. A jak jest czysto, bez luźnych
    kawałków, chamskich wżerów to teflon sprawdza się spokojnie.

    > Nie piszę tego jako teoretyk, ale z taśmami teflonowymi miałem bardzo
    > dużo do czynienia od końca lat 80-tych zeszłego stulecia w automatyce
    > przemysłowej, gdzie uszczelniało się pneumatyczne układy pomiarowe oraz
    > tzw. "impulsy" czyli obwody doprowadzające media do przetworników (woda,
    > gazy, powietrze). W przypadku pary przegrzanej w ogóle nie używało się
    > uszczelnień, bo cała instalacja była spawana, a zawory i złączki do
    > przetworników uszczelniane na stożek.

    Moze wtedy taśmy były inne? No co ja Ci poradze, że mi nie cieknie?
    Typowe domowe uszczelnianie w obrębie baterii, przejściówek,
    rozgałeźników, zaworków, podłączenia jakiś ogrzewaczy przepływowych. Nic
    super przemysłowego niewatpliwie.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-09-06 10:10:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 08:46, Uzytkownik pisze:

    > Większych bzdur jeszcze w życiu nie czytałem :-)

    Niestety to prawda.
    Ja muszę co jakiś czas płacić tym pakularzom, co mi sprawdzają
    instalację gazową.
    Najwyraźniej reprezentujesz to pakularskie lobby. :)

    > Jak liczysz te obroty? Wystarczy Ci do tego suwak logarytmiczny, czy
    > może używasz mega komputerów liczących funkcje trygonometryczne z
    > użyciem liczb zespolonych? :-D

    Mam taki specjalny licznik na fotokomórkę ;)

    WM

  • 44. Data: 2018-09-06 11:03:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Niestety to prawda.
    > Ja muszę co jakiś czas płacić tym pakularzom, co mi sprawdzają
    > instalację gazową.
    > Najwyraźniej reprezentujesz to pakularskie lobby. :)

    Ale to zupełnie co innego! Skręcane połączenia uszczelniane pakułami
    stosowano powszechnie w instalacjach gazowych zasilanych gazem miejskim
    (świetlnym, koksowniczym, nazw może być wiele). Po przejściu na gaz
    ziemny pojawił się problem. Gaz z węgla jest gazem mokrym, zawiera
    sporą ilość pary wodnej. A ziemny jest suchy. Włókna wysychają, pojawia
    się ryzyko rozszczelnienia. Zwłaszcza przy zminie ciśnienia. Eksploatacja
    starych instalacji nie jest bezwzględnie zakazana, ale na przykład po
    zamknięciu zaworu głównego do budynku wielomieszkanioweg i ponownym
    otwarciu należy wykrywaczem zbadać szczelność w każdym mieszkaniu.
    Okresowe kontrole też być może są przewidziane, tego nie wiem. Najlepiej
    wymienić instalację gazową na współczesną, co wszyscy robią zamiast
    marudzić na jakieś "pakularskie lobby".

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2018-09-06 11:26:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Nie mnie amatorowi-teoretykowi Cię oceniać, ale jak to jest, że tym
    > amatorom-teoretykom to działa? Jakoś dziwnie tak ... eee trochę głupio
    > czy jak?

    Może to tak jak z opowieściami o trzmielu? Grubas z małymi skrzydełkami
    według wiedzy wybitnych fachowców teoretycznie latać nie powinien, ale
    o tym nie wie, więc lata?

> [...]
    > czy tawot, teflon juz niekoniecznie. A jak jest czysto, bez luźnych
    > kawałków, chamskich wżerów to teflon sprawdza się spokojnie.

    Dodam jeszcze, że gładki cylindryczny gwint prawidłowo uszczelniony
    teflonem jest szczelny mimo wielokrotnego kręcenia wte i nazad.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2018-09-06 11:41:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Okresowe kontrole też być może są przewidziane, tego nie wiem. Najlepiej
    > wymienić instalację gazową na współczesną, co wszyscy robią zamiast

    Nie każdy mieszka we własnej willi jak ty.
    Wymiana instalacji jest w gestii spółdzielni, która ma inne priorytety.

    Riposta jaką kiedyś usłyszeliśmy w spółdzielni była jak z komedii filmowej:
    Nie zgadzamy się na to i co nam zrobicie?

    WM

  • 47. Data: 2018-09-06 12:16:04
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    > Chyba, że chcesz zrazić do siebie sąsiada, bo później już takiego gwintu
    > nie rozkręci jak przyjdzie mu wymienić baterię. Skończy się na pruciu

    to ja zaproponowałem ten straszny kit, ale przypomnę, że jako
    ostateczność. Sam wiem ze będę miał problem z moją tak sklejoną
    instalacją, jak przyjdzie co do czego, ale w momencie montażu
    priorytetem było poskładanie wszystkiego do kupy możliwie szybko, tak
    żeby nie ciekło, i to sie udało. Wydaje mi się zresztą, że prawidłowe
    rozwiązanie problemu musiałoby polegać na wycięciu uszkodzonego (czego
    jestem na 90% pewien) złącza i wgrzaniu nowego, na co nie miałem czasu
    ani ochoty, woląc przełożyć to na moment kiedy inaczej się nie da. Jak
    to mogłoby wyglądać w aspekcie stosunków dobrosąsiedzkich, na szczęście
    nie wiem i nie mnie to prognozować.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 48. Data: 2018-09-06 12:23:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 12:16, anhin pisze:
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez
    > oprogramowanie AVG.
    > http://www.avg.com

    Reklamę można usunąć. :-)

    Robert

  • 49. Data: 2018-09-06 12:48:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Nie każdy mieszka we własnej willi jak ty.

    E tyam od razu willa, mały skromny domek.

    > Wymiana instalacji jest w gestii spółdzielni, która ma inne priorytety.
    >
    > Riposta jaką kiedyś usłyszeliśmy w spółdzielni była jak z komedii filmowej:
    > Nie zgadzamy się na to i co nam zrobicie?

    A ta Wasza spółdzielnia to dla Was "ONI", czy "my"?

    Jarek

    --
    kons
    TY

  • 50. Data: 2018-09-06 12:54:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 11:03:40 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > zamknięciu zaworu głównego do budynku wielomieszkanioweg i ponownym
    > otwarciu należy wykrywaczem zbadać szczelność w każdym mieszkaniu.

    A nie chodzi o to, ze rozne rzeczy sie moga w czasie takiego
    wylaczenia zdarzyc, i to wcale nie o pakuly chodzi ?

    Piecyk z plomieniem pilotujacym to ma zaworek odcinajacy, ale jak ktos
    ma zupe na kuchence, zamkniesz gaz, otworzysz i nieszczescie gotowe.

    Jak sa dwie takie kuchenki ... moze sie dostac powietrze do
    instalacji?

    Ogien przez palnik nie przejdzie, ale gdyby jednak przeszedl ...

    J.