    Subject: Re: Cieknie!
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 6 Sep 2018 16:36:15 +0200

    > To była ostateczność. Pewnie już bym wkleił, tylko bałem się, że ta
    > woda, którą główny zawór przepuszczał będzie utrudniała uszczelnienie.
    > Zostałbym z cieknącym złączem, które pewnie podgrzewając palnikiem bym
    > odkręcił.
    >
    > Robert

    Często używam tych żywic i kitu hydraulicznego - są naprawdę skuteczne.
    Bywało, że trzeba było poprawiać po paprokach złącza lutowane na rurkach
    miedzianych  czy po prostu przetarte kolanka miedziane instalacji CO, bo
    paproki zamontowali zbyt cienkie rurki i woda płynęła w nich zbyt szybko
    wycierając kolanka. W sytuacjach awaryjnych jak nie było odpowiednich
    złączek zaprasowywanych, bo tylko takie dało się zamontować na mokrej
    instalacji miedzianej, z pomocą przychodziły właśnie te żywice i kawałek
    tkaniny. Wielu z tych klientów użytkuje tak poklejone instalacje już
    szereg lat.

    Kilka razy nawet udało mi się w ten sposób doraźnie uszczelnić pęknięte
    złączki stalowe (trójniki, kolanka). Klienci po takim uszczelnieniu
    użytkowali jeszcze po kilka lat te instalacje do czasu, aż uzbierali
    trochę grosza, aby zrobić remont całych instalacji.