  • 1. Data: 2013-10-12 08:35:38
    Temat: Cisco SPA112 vs PAP2-T
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    jak w temacie. Z tego co mi wiadomo, to na pap2 to drugie polaczenie
    mialo podobno gorsza jakosc (inny kodek, bo procesor slabszy). Czy tak
    samo jest SPA112?

    Czy wogole warto kupowac te bramke (spa112)?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-10-12 16:32:32
    Temat: Re: Cisco SPA112 vs PAP2-T
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    a...@p...pl wrote:
> [...]
    > samo jest SPA112?
    >
    > Czy wogole warto kupowac te bramke (spa112)?

    Nie znam osobiście SPA112, mam PAP2T-NA.
    Jakość połączenia przy dwóch rozmowach na raz jest bardzo dobra, pod
    warunkiem, że nie stosujesz kodeka 729a. U siebie mam nastawione 726-32
    na obu liniach i słychać pięknie. Nie ma żadnej różnicy, czy jest jedna
    rozmowa, czy dwie na raz. Kodek 729a jest oszczędniejszy dla pasma, ale
    to miało znaczenie kiedyś, kiedy były łącza typu neostrada 512 kbit.
    Teraz, kiedy powszechne są łącza 10-60 Mbit takie oszczędności pasma nie
    mają żadnego sensu, bo i tak rozmowa zajmuje ułamek dostępnego pasma.
    Podsumowując - jakie masz łącze do internetu?
    Ale SPA112 też jest dobra, być może nawet lepsza. Jeżeli cena ta sama,
    to brałbym SPA, bo PAP2T to jednak już stary model.

  • 3. Data: 2013-10-13 15:17:09
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu sobota, 12 października 2013 08:35:38 UTC+2 użytkownik a...@p...pl
    napisał:
> [...]
    >
    > samo jest SPA112?
    >

    > Czy wogole warto kupowac te bramke (spa112)?

    SPA122 może być, o ile tylko nie potrzebujesz automatycznej konfiguracji przez tftp.
    Możliwość niby jest, ale w przeciwieństwie do PAP2, działa bardzo nieprzewidywalnie.

    Pozdr.,
    js

  • 4. Data: 2013-10-14 12:01:41
    Od: a...@p...pl

    a jak jest z tym kodekiem G.729 dla dwoch jednoczesnych polaczen? Tak
    jak PAP2-T czy 112 ma silniejszy procek?

    --
    ThinkXtra