  • 1. Data: 2011-05-10 11:19:37
    Temat: [Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Cześć, od pewnego czasu samochód "głośno chodzi". Nie wiem jak to
    wytłumaczyć - po prostu w czasie jazdy i przy hamowaniu silnikiem
    słychać głośną pracę czegoś. Po naciśnięciu sprzęgła odgłos ustaje. Na
    biegu jałowym też słychać coś jakby głośny szum. Po naciśnięciu sprzęgła
    również ustaje.

    Obawiam się (w zasadzie jestem pewien), że to coś w skrzyni. Pewnie na
    biegu jałowym słychać łożysko - ale co to może być za odgłos w czasie
    jazdy? Również łożysko czy może coś jeszcze?

    Samochód to Honda Civic 2005r 5D. Przebieg 88kkm.

    Co radzicie? Znacie kogoś w rejonie Katowic, Chorzowa, Bytomia kto mi to
    poprawnie zdiagnozuje i będzie w stanie naprawić? Wolałbym uniknąć ASO
    (koszty i przekręty) ale jeśli nie będzie wyjścia to podjadę do ASO :(

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-05-10 14:04:30
    Temat: Re: [Civic] - czy to problem ze skrzynią biegów?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poprawnie zdiagnozuje i będzie w stanie naprawić? Wolałbym uniknąć ASO
    > (koszty i przekręty) ale jeśli nie będzie wyjścia to podjadę do ASO :(

    Temat znany na forum Civic. Do wymiany łożyska chyba na wałku zdawczym.
    Zobacz tutaj
    http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3385
    0-%B3o%BFyska-w-skrzyni-bieg%F3w
    ale tez mozesz poszukac wiecej na forum.

  • 3. Data: 2011-05-10 14:50:38
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 14:04:30 Agent <w...@o...ue> napisał(a):

> [...]
    > http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3385
    0-%B3o%BFyska-w-skrzyni-bieg%F3w
    > ale tez mozesz poszukac wiecej na forum.

    Dzięki Ci dobry człowieku - być może uratowałeś mi 1400zł :)
    Już wcześniej znalazłem inny wątek, że to łożyska i adres mechanika w
    Chorzowie. Zadzwoniłem - koszt około 1400zł. Ale w tym wątku, który mi
    podałeś jest info o akcji serwisowej. Wymieniają te łożyska na gwarancji
    do 150kkm jeśli wiek samochodu nie przekroczył 7 lat. Dzwoniłem już do ASO
    i jestem umówiony na czwartek. Jeszcze gość ma dokładnie sprawdzić czy się
    łapię na gwarancji.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-05-10 17:14:06
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Temat znany na forum Civic. Do wymiany łożyska chyba na wałku zdawczym.

    sic!
    już nie ma żadnych świętości w branży automotive, żeby w Hondzie wysiadały
    łożyska w skrzyni... ech :/

    brat

  • 5. Data: 2011-05-10 19:38:48
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sic!
    > już nie ma żadnych świętości w branży automotive, żeby w Hondzie wysiadały
    > łożyska w skrzyni... ech :/

    Niestety w tym modelu to wtopa na maxa. W kazdym razie w przypadki skrzyń do
    1.4 90 KM i D16V1. Diesle 1.7 były bez zarzutu pod tym względem.

  • 6. Data: 2011-05-10 20:06:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > sic!
    > już nie ma żadnych świętości w branży automotive, żeby w Hondzie wysiadały
    > łożyska w skrzyni... ech :/

    E tam. Na drzwiach dwuletnich lancerów wyłażą purchle,
    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62584
    a mitsu sie chwali, że sa tacy ekologiczni, bo warstwa lakiernicza wynosi 70
    mikronów a na farbie oszczędzają 42% maeriału:
    http://www.youtube.com/user/MitsubishiTV#p/u/10/GKUh
    ARImHAg (ok. 1:20 do
    3:00)
    . Takie ku*wa czasy rządów księgowyxh - co z auta, które ma fajny silnik,
    niezłą skrzynię i świetne zawieszenie, jak wkrótce będzie można wystawić
    palucha przez blachę?
    A ocynk ma wyłącznie na papierze:
    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63288

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 7. Data: 2011-05-10 22:17:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2011 17:14:06 +0200, bratPit wrote:

    >sic!
    >już nie ma żadnych świętości w branży automotive, żeby w Hondzie wysiadały
    >łożyska w skrzyni... ech :/

    A to nie jest skrzynia z Walbrzycha ?

    Zaraz - tam chyba toyota nie honda, pomylilo mi sie :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-05-10 22:19:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2011 14:50:38 +0200, Shaman wrote:
> [...]
    >i jestem umówiony na czwartek. Jeszcze gość ma dokładnie sprawdzić czy się

    Uuu, to widac sa jeszcze jakies swietosci :-)

    Ewentualnie .. prosze co ten spadek sprzedazy robi z producentow :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-05-10 23:34:47
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > E tam. Na drzwiach dwuletnich lancerów wyłażą purchle,

    a, to też fajnie, szczególnie właścicielom którzy kupili nówki w salonie a
    MMC leje na nich ciepłym moczem (ATSD ciekawe czy tak samo podchodzą ASO w
    DE),

    > a mitsu sie chwali, że sa tacy ekologiczni, bo warstwa lakiernicza wynosi
    > 70 mikronów a na farbie oszczędzają 42% maeriału:

    typowa marketingo-bełkoto-manipulacja, z wady zrobić zaletę i oprzeć na niej
    reklamę,

> [...]
    > niezłą skrzynię i świetne zawieszenie, jak wkrótce będzie można wystawić

    trzeba wybierać pomiędzy japońską przyzwoitą (zwykle) mechaniką ze słabymi
    blachami, francuzami z dobrymi blachami z dziwną mechaniką i słabą
    elektryką, a niemieckimi słabymi blachami (poza Audi i BMW) z drogą
    eksploatacją i wymienialnymi całymi podzespołami,

    brat

  • 10. Data: 2011-05-10 23:40:12
    Temat: Re: [Civic] - czy to problem ze skrzyniš biegów?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > A to nie jest skrzynia z Walbrzycha ?
    >
    > Zaraz - tam chyba toyota nie honda, pomylilo mi sie :-)

    ja wiem czy to ma znaczenie gdzie zrobione?
    ważniejsze są wymagania jakościowe co do montażu i jakość materiałów z
    jakich się daną rzecz wytwarza, jak dostarczą badziewne podzespoły to i
    produkt finalny taki będzie, jak dostarczą solidne elementy to i w PL da się
    zrobić dobrze i trwale,

    brat