  • 1. Data: 2009-01-08 13:18:08
    Temat: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: Adam <A...@p...pl>

    Witam !

    Zadko tu pisuje ale czasami zaglądam i kilka rad wzięłem sobie do serca.

    Chciałbym zrobić sobie w warunkach domowych serię zdjęć przedmiotu w
    namiocie bezcieniowy co 10 stopni aby potem z tego utworzyć animację
    obracającego sie przedmiotu.

    Zastanawiam sie nad zakupem takiego namiotu:

    http://allegro.pl/item516426995_profesjonalny_namiot
    _bezcieniowy_150cm_4_tla_w_wa.html
    http://allegro.pl/item518705324_namiot_bezcieniowy_1
    50cm_szescian_kolorowe_tla.html
    http://allegro.pl/item519707152_f_super_namiot_bezci
    eniowy_150x150x150_4_tla.html

    Oraz dwóch takich lamp:
    http://allegro.pl/item517476723_lampa_halogenowa_ze_
    statywem_2_x_500w_4_zarniki.html

    W sumie koszt około 500 zł

    Przedmiot jaki będzie fotografowany to niewielkie radyjko 5x15x20 cm

    Co sadzicie o takich namiotach bezcieniowych z allegro?
    Czy 2000W lampy to nie za dużo, albo za mało ? Może być ciepło.

    Czy może lepszy był by stół bezcieniowy ?
    A może stół bezcieniowy i jeszcze namiot do tego ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-08 15:09:19
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co sadzicie o takich namiotach bezcieniowych z allegro?
    > Czy 2000W lampy to nie za dużo, albo za mało ? Może być ciepło.
    ------------------------
    2 kW i ten namiot to może być dobry przepis na pożar.

    > Czy może lepszy był by stół bezcieniowy ?
    > A może stół bezcieniowy i jeszcze namiot do tego ?
    --------------------------
    To czy potrzebny Ci jest akurat taki namiot i takie lampy zależy
    od tego jakiego typu oświetlenie przedmiotu chcesz uzyskać.
    Ja bym tego nie kupował, szczególnie jeśli to ma być jednorazowa
    zabawa. Kiedyś robiłem podobne zlecenie, fotografowałem tuner DVB,
    był trochę większy (ok. 40 cm) ale miałem lampy studyjne. Gdybym
    miał jednorazowo takie radyjko strzelić, nie mając jednocześnie
    specjalistycznych lamp, użył bym zwykłych lampek biurkowych
    lub aparatowych wyzwalanych na fotocelach i rozpraszanych na
    blendach lub czymś podobnym. Mogę nawet przykładem rzucić :).
    Wczoraj robiłem fotki do aukcji:

    użyłem małpkę Canona A720, jedną taką lampę:
    za taką fotocelą:
    do tego 3 kartki białego papieru A3 i 10 minut.

    Nie jest to oczywiście żadne mistrzostwo świata, ale jak na pościęcony
    czas i sprzęt, dla mnie w zupełności wystarcza i jak widzisz wcale nie
    trzeba superspecjalistycznych sprzętów do osiągnięcia ciekawych
    efektów.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2009-01-08 17:05:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam pisze:
    > Zastanawiam sie nad zakupem takiego namiotu:
> [...]

    W tesko sprzedawali swego czasu taki sam jak to kosz na bieliznę, też
    tak z drucików i składany, tyle że rzecz jasna bez teł. 2,5zł za jeden.

    > Oraz dwóch takich lamp:
    > http://allegro.pl/item517476723_lampa_halogenowa_ze_
    statywem_2_x_500w_4_zarniki.html

    Zapomnij o halogenach. Grzeje się jak nieszczęście i ma nieciągłe widmo.
    W skrócie - zupełnie się nie nadają do czegokolwiek.

    > W sumie koszt około 500 zł
    > Przedmiot jaki będzie fotografowany to niewielkie radyjko 5x15x20 cm

    Jedno radyjko? :)

    > Co sadzicie o takich namiotach bezcieniowych z allegro?
    > Czy 2000W lampy to nie za dużo, albo za mało ? Może być ciepło.
    >
    > Czy może lepszy był by stół bezcieniowy ?
    > A może stół bezcieniowy i jeszcze namiot do tego ?

    Za 500zł to zamiast stołów bezcienowych kupisz lampę z softboksem, albo
    dwie gorsze z jakimiś garnkami. O ile nie masz tylko chromowanych
    pzedmiotów to na byle kartce z papierniczego wyjdą Ci lepsze efekty :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 4. Data: 2009-01-08 17:14:22
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@p...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie koszt około 500 zł
    >
    > Przedmiot jaki będzie fotografowany to niewielkie radyjko 5x15x20 cm

    chcesz wywalić 500,- na sfotografowanie jednego radyjka??
    podeslij, je, zrobie Ci to ze specjalna zniżką dla grupowicza za 100-150,-

  • 6. Data: 2009-01-09 00:58:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

    statywem_2_x_500w_4_zarniki.html

    > Zapomnij o halogenach. Grzeje się jak nieszczęście i ma nieciągłe
    > widmo.

    Halogeny maja nieciągłe widmo? Nie pomysliłeś sie przypadkiem?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-01-09 00:58:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

  • 7. Data: 2009-01-09 07:06:42
    Od: "Dany" <d...@h...pl[ SPAM ]>

    Witam

    Zobacz w Castoramie lub jakimś Obi
    3 lampki biurkowe na żarówkę z dużym gwintem okolo 15zł/szt + do tego
    żarowki "osram" lub "philips" takie spirale energooszczędne o mocy 18W lub
    większej mocy o temperaturze 2700K za okolo 27zł/szt + do tego arkusz
    brystolu bialego jakieś 3zł
    Koszt bedzie o wiele mniejszy

    Pozdrawiam_/_/
    D@ny_/_/_/_/_/

  • 8. Data: 2009-01-09 07:21:43
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

> [...]
    >
    > Czy może lepszy był by stół bezcieniowy ?
    > A może stół bezcieniowy i jeszcze namiot do tego ?

    robie cos podobnego w pracy, obracam przedmiot i robie z tego animacje.
    jedyne co moge powiedzieć to namiot jest do dupy, zwłaszcza gdy
    fotografujesz przedmiot odbijajacy całą okolicę.
    ja bym proponował jedną lampę z softem bo namiot to potem rzeźnia jest

  • 9. Data: 2009-01-09 08:11:03
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    statywem_2_x_500w_4_zarniki.html
    > Halogeny maja nieciągłe widmo? Nie pomysliłeś sie przypadkiem?

    Halogeny dają bardzo dobre widmo w wielu przypadkach, ale nie w tym co
    pokazano tutaj - to są lampy z żarnikami, które wykorzystuje się w
    budownictwie - do fotografii się to zupełnie nie nadaje.
    Gdzieś mam dokładnie coś takiego - nie zrobisz przy tym jakkiegokolwiek
    zdjęcia z dobrymi kolorami, efekt przypomina w pewnym stopniu crossy ;)

    Tak więc odpowiedź jest: tak - w tym przypadku się nie pomyliłem, a to
    co pokazano na aukcji należy omijać szerokim łukiem.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 10. Data: 2009-01-09 10:49:59
    Od: Adam <A...@p...pl>

    Kokos pisze:
> [...]
    > fotografujesz przedmiot odbijajacy całą okolicę.
    > ja bym proponował jedną lampę z softem bo namiot to potem rzeźnia jest

    No właśnie mam klawiaturę membranową i wyswietlacz , wszystko odbija
    światło nie wiem jak to wyjdzie na zdjęciu.