  • 31. Data: 2009-01-11 13:06:02
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Góra pisze:
    > Nie wiem czy nieciągłe, ale z niedawnej praktyki mogę jedynie
    > potwierdzić, że niekiedy są do d*, a ich zakup był moim błędem.
    > O ile pstrokate produkty wychodziły dosyć dobrze, to np. próby
    > sfotografowania polerowanego aluminium... Lampy oddałem kumplowi, na
    > budowę - przynajmniej tam nie ma do tego oświetlenia żadnych uwag ;)

    Problemem nie był halogen tylko oprawa :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-01-11 13:07:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dany pisze:
    > 3 lampki biurkowe na żarówkę z dużym gwintem okolo 15zł/szt + do tego
    > żarowki "osram" lub "philips" takie spirale energooszczędne o mocy 18W lub
    > większej mocy o temperaturze 2700K za okolo 27zł/szt + do tego arkusz
    > brystolu bialego jakieś 3zł
    > Koszt bedzie o wiele mniejszy

    Za to jakość fatalna. Energooszczędne żarówki niededykowane fotografii
    to fatalne źródło światła.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 33. Data: 2009-01-11 13:55:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > Bo nie ma :)
    > Jest tylko nieliniowa - dopieszcza dłuższe widmo, w szczególności
    > podczerwone. Halogeny dedykowane fotografii są przewoltowane, więc
    > mają większy udział widma w krótszych długościach fal i żyją krócej -
    > poza tym idea pracy jest ta sama.
    > W szczególności zasilanie halogenów budowlanych z autotransformatora
    > podwyższającego napięcie może dać ten sam efekt.

    Aaaa na nieliniowe widmo czy duży udział podczerwieni (niechcianej) to ja
    sie zgadzam. Także dosyc oczywistym faktem jest iż zwiększanie napięcia
    podnosi temp. barwową żarówek, co jest całkiem przyjemnym zjawiskiem w
    fotografii. Natomiast pisanie, iż halogeny maja nieciągłe widmo i dlatego
    nienadaja się do fotografii to juz prtzesada. ATSD chcialem zeby Niniuś
    napisal wprost, że pitolił famazony ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 34. Data: 2009-01-11 14:44:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009 13:03:05 +0100, Mikolaj Tutak wrote:
    > Nadal nie odpowiedziałeś jak żarówka halogenowa może mieć nieciągłe
    > widmio.

    Tak nieco OT: problemy z kolorami przy swietle zarowym moga byc dwa:
    1. powodowane przez metameryzm
    2. fotografista jest Rycerzem Blekitnego Sniegu(tm), tj nie do konca wie
    po co majta suwakiem WB

    Nic poza tym nie przychodzi mi na mysl.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 35. Data: 2009-01-11 14:58:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > ATSD chcialem zeby Niniuś napisal wprost, że pitolił famazony ;-)

    Masz jakąś misję? :-o

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 36. Data: 2009-01-11 14:59:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Zarówka halogenowa X Watowa oddaje w postaci ciepła praktycznie całe X
    > Watów (niezależnie czy jest 3.5zł czy za 100zł). Dlatego śmiem twierdzić
    > iż dowolne żarówki halogenowe o tej samej mocy, grzeją się identycznie.

    Byćmoże, w każdym razie przy 500W ciepła wydziela to masę. Na opakowaniu
    jest ostrzeżenie, by nie zbliżać nic, dotykając można się oparzyć.
    Tak jak więc wspominałem - to do czego to się nadaje to np malowanie
    ściany - widać wszystko dokładnie i pracuje się wygodnie. Do zdjęć
    jednak się nie nadaje zupełnie.

    > Nadal nie odpowiedziałeś jak żarówka halogenowa może mieć nieciągłe widmio.

    Może mieć ciągłe, ale co z tego jak nierównomierne? Tak czy inaczej - po
    prostu uwierz - nie nadaje się to do fotografii.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 37. Data: 2009-01-12 05:59:53
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 14:06:02 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    [o takim-se halogenie i świetle, które było be]

    > Problemem nie był halogen tylko oprawa :)

    Mógłbyś skrobnąć coś więcej?

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 38. Data: 2009-01-12 06:20:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Góra pisze:
    > Mógłbyś skrobnąć coś więcej?

    Oprawa budowlanego halogena daje bardzo nierówne oświetlenie, a odbicia
    takowego na obiektach transparentnych może wyglądać nieciekawie. Trzeba
    to światło czymś rozproszyć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../