  • 11. Data: 2011-10-06 09:28:44
    Temat: Re: Co sie sypie w starych Alfach?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-05 20:25, Maciek pisze:
    > Dnia Wed, 5 Oct 2011 15:13:00 +0000 (UTC), s...@N...gazeta.pl
    > napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Troche zniechecajace te opinie, a przez chwile mi sie wydawalo, ze moze
    > taka Alfa bedzie kandydatem na w miare bezproblemowe, pelnoletnie
    > jezdzidelko "z pazurem".

    "Alfa" i "bezproblemowe" to się nie mieści w jednym zdaniu. To są fajne
    ale wymagające _ciągłej_ troski samochody. Jeśli ktoś o Alfę dba od
    początku to jeszcze jakoś to będzie, ale doprowadzenie zapuszczonego
    egzemplarza do użytku to duuużo czasu, cierpliwości i kasy. I do tego
    mechanik który się zna na alfach i boxerach, a o to niełatwo.

    > Corsa 1.7 D i Saxo 1.5D jakos nie maja polotu :/
    Alfa była autem mojej żony ("bo taka ładna"), które mi organizowało
    wolny czas w każdą sobotę. Obecnie żona jeździ Karolą i nagle okazało
    się, że wystarczy do auta zajrzeć raz na miesiąc, bardziej kontrolnie
    niż żeby coś robić. Przy alfie 3 godzinki co tydzień to była norma i to
    rzeczy rutynowe (olej, zaśniedziałe styki wszędzie gdzie się dało, co
    jakiś czas czyszczenie silniczka krokowego itd). To są autka dla
    pasjonatów, a nie dupowozy. Pazur, owszem, ma - ale będziesz go musiał
    ciągle szlifować:) Kwestia kto co lubi. Jeśli dźwięk boxera i bardzo
    dobre prowadzenie w zakrętach (o ile nie są dziurawe i o ile zawieszenie
    naprawisz) Ci zrekompensuje wieczne dłubanie to to jest auto dla Ciebie.
    Jeśli nie jesteś typem majsterkowicza i nie masz w okolicy speca od alf,
    to jednak poszukaj czegoś ... nudniejszego:]

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 12. Data: 2011-10-06 15:18:34
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Ale tak jednym słowem? ;)

  • 13. Data: 2011-10-06 18:23:15
    Od: "pablo eldiablo" <j...@N...gazeta.pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam propozycje przejecia za nieduze pieniadze starej Alfy Romeo z 1990
    > roku. Model 33 z silnikiem w ukladzie bokser, bez gazu.
    >
    > Jakiego poziomu masakry nalezy sie spodziewac po tej marce, w tym wieku?
    > Samochod w Polsce chyba od 1995 roku. Caly czas uzywany, choc przez ostatni
    > rok rzadko. Blacha bez purchli, podwozie na oko bez dziur.
    >
    > Jezdzilem, nawet zywo sie jeszcze zbiera.
    >
    > Warto sie pakowac w taki samochodzik przy zalozeniu, ze ma pojezdzic rok,
    > gora dwa na trasach miasto-przedmiescie?
    >
    > Ile toto przecietnie pali?

    Hej

    mialem ladnych kilka lat temu Alfe 33 - 1.4 boxer na dwoch podwojnych
    gaznikach, chyba 90 koni. Jezdzila na prawde super... jak jezdzila :-)
    Spalanie albo 0 (jak stala) :-), albo 14/100 po Warszawie.

    Z problemow - spodziewaj sie wszystkiego :-) Najpierw zabawa jest ze
    znalezieniem magika, co te gazniki bedzie umial wyregulowac...

    Z fajniejszych awarii kiedys w centrum miasta urwal mi sie wodzik od drazka
    zmiany biegow i zostalem 15km od domu w ruchu miejskim z wbita trojka :)
    sprzeglo przezylo - dojechalem, choc starty spod swiatel nie byly zwawe :-)

    Elektryka... temat rzeka :-)

    Wbrew powyzszemu na prawde bardzo dobrze wspominam ten samochod, z wielkim
    sentymentem :-) Kiedys sobie jeszcze taka kupie :-)

  • 14. Data: 2011-10-06 22:08:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 15:18:34 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Ale tak jednym słowem? ;)

    "Wszystko"?

    --
    Maciek