  • 11. Data: 2017-12-03 21:53:32
    Temat: Re: Co wybrać z dostepnych platform, niekoniecznie najnowszego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/3/2017 8:42 PM, knrdz wrote:
    > To istnieje płyta obsługująca Coffe Lake i DDR3? IMHO nie.

    Źle wnioskujesz. Zmiana na Coffe jest po zmianie płyty na DDR4 czyli po
    etapie 3-cim. Istotne jest że przez wszystkie etapy jest jakaś ciągłość:
    albo pamięci albo podstawki. 1150 tego mi nie daje.

  • 12. Data: 2017-12-03 21:54:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/3/2017 8:53 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    > procki 1150 oraz 1151 które jeszcze wesprą DDR3?

    Tutaj masz odpowiedź praktyczną na pytanie o 1151:

    https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z170-HD3-DDR
    3-rev-10#support-cpu

  • 13. Data: 2017-12-03 22:39:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 21:54:47 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Tutaj masz odpowiedź praktyczną na pytanie o 1151:
    >
    > https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z170-HD3-DDR
    3-rev-10#support-cpu

    Dzięki, brakuje mi takich zestawień.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2017-12-03 22:46:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/3/2017 10:39 PM, Jacek Maciejewski wrote:
    3-rev-10#support-cpu
    > Dzięki, brakuje mi takich zestawień.

    Tylko żeby była jasnośc: Intel twierdzi że te CPU działają wyłącznie na
    DDR3L lub DDR4. A producent płyty twierdzi że na DDR3 też. Efektem czego:

    a) albo producent płyty stosuje jakieś sztuczki elektroniczne aby
    procesory nie widziały wysokich napięć pamięci

    b) albo Intel kłamie a producenci (nie tylko gigabyte tak ma) o tym
    wiedzą i pozwalają banglać tym procesorom na wysokich napięciach pamięci

    Nie tylko gigabyte tak robi, wielu (wszyscy?) procudentów z Z170 i DDR3
    mają listę procesorów niezgodną z listą Intela.