  • 1. Data: 2011-01-17 19:09:28
    Temat: Co z MMU ~ 2-3MB RAM na dwie warstwy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam czegoś takiego:

    a) 32 bity

    b) MMU

    c) obsługa *tanich* (D|S)RAM ~2-4MB ,ale może być oczywiście więcej.

    d) ~100MHz

    e) Własny flash około 512kB

    f) minimum 4x UART

    g) GPIO 3.3V

    h) MUSI zmieścić się na 2 warstwach do zrobienia przez *dowolną*
    płytkarnię (a wiec żadnych gęstych obudów itp) i nie może być BGA.

    i) Tanie :D

    j) Raczej nie Atmel (bo znowu im odbije z cenami i będę miał problem).

    k) przydalby się wbudowany ethernet.

    Nie upieram się przy ARM, ale w sumie nie obrazilbym się.

    Coś ciekawego aktualnie jest na rynku?

    Prędkośc jest drugorzędna. Dodatkowe ficzery jak np. VGA były by miłe,
    ale niekonieczne. Przede wszystkim łatwe wpiecie RAMu i dwie warstwy.

    Zastanawiam się nawet nad jakimś CPLD/FPGA z wbudowanym prockiem, ale
    powiedzmy że to nie na dzisiaj ze wzglądu na to że za słabo znam jeszcze
    *HDL.

  • 2. Data: 2011-01-18 19:45:05
    Temat: Re: Co z MMU ~ 2-3MB RAM na dwie warstwy
    Od: AK <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > k) przydalby się wbudowany ethernet.
    >
    > Nie upieram się przy ARM, ale w sumie nie obrazilbym się.
    raczej w nie-BGA nie znajdziesz procka z MMU, no chyba ze Atmel :)
    Problem tez bedzie z flashem na pokladzie, ale to powinno byc do
    obejscia - wiekszosc z takich prockow moze sie boot-wac z SPI flash-a.
    W BGA to. np LPC32xx rodzina - cenowo calkiem niezle wypadaja.

    Pozdr
    AK

  • 3. Data: 2011-01-18 19:51:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-18 20:45, AK wrote:
    > raczej w nie-BGA nie znajdziesz procka z MMU, no chyba ze Atmel :)

    No wlasnie :) I niepewnośc jutra, czy znowu nie podniosą ceny x4.

    > Problem tez bedzie z flashem na pokladzie, ale to powinno byc do
    > obejscia - wiekszosc z takich prockow moze sie boot-wac z SPI flash-a.

    Moze być. Byle by nie komplikowalo płytki do 4 warstw.

    > W BGA to. np LPC32xx rodzina - cenowo calkiem niezle wypadaja.

    No ok, ale czy takiego BGA wlutuję na dwie warstwy i czy te warstwy
    zrobi mi dowolna firma mająca rozsadne parametry produkcyjne?

  • 4. Data: 2011-01-18 20:23:26
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > No wlasnie :) I niepewnośc jutra, czy znowu nie podniosą ceny x4.

    A wiadomo to komu czkawka się nie zdarzy?

    Michał

  • 5. Data: 2011-01-18 20:27:46
    Od: AK <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > No ok, ale czy takiego BGA wlutuję na dwie warstwy i czy te warstwy
    > zrobi mi dowolna firma mająca rozsadne parametry produkcyjne?
    Bedzie ciezko - prawde mowiac nie spotkalem sie z plytka dwuwarstwowa
    pod uklady z BGA. Nie da rady wyprowadzic sciezek poza obudowe.
    4 warstwy to minimum.
    No chyba zeby mogl byc procek bez MMU - wtedy dalo by sie znalesc z
    odpowiednim flash-em i w 'normalnej' TQFP.
    Sa ARM-y z funkcja MPU (memory protection unit) ktora umozliwia ochrone
    dostepu do pamieci - w skrocie, definijue sie obszary i prawa dostepu do
    nich, nie obsluguje jednak pamieci wirtualnej.

    Pozdr
    AK

  • 6. Data: 2011-01-18 20:48:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-18 21:27, AK wrote:
    > Bedzie ciezko - prawde mowiac nie spotkalem sie z plytka dwuwarstwowa
    > pod uklady z BGA. Nie da rady wyprowadzic sciezek poza obudowe.
    > 4 warstwy to minimum.

    No więc wlasnie dlatego obawiam się BGA.

> [...]
    > dostepu do pamieci - w skrocie, definijue sie obszary i prawa dostepu do
    > nich, nie obsluguje jednak pamieci wirtualnej.

    Ano wlasnie, a mnie interesuje wirualizacja przestrzeni adresowej.
    Potrzebuje to głównie do tego żeby zredukować szatkowanie pamięci
    fizycznej malloc/free co okazalo się problemem aktualnie na ARM7.

  • 7. Data: 2011-01-18 21:28:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.01.2011 21:48, Sebastian Biały pisze:

    > No więc wlasnie dlatego obawiam się BGA.
    A jakby tak zrobić płytkę służącą tylko do routowania procesora (np.
    zasilanie) i wyprowadzenia odpowiednich bloków funkcjonalnych na złącza
    w rastrze 0.5mm? Dla danego modelu procesora zamówiłbyś raz zestaw
    płytek, które w przeliczeniu na sztukę nie były by już aż tak drogie. A
    potem tylko wpinał procek w płytkę 2 warstwową.

    (Myślałem o czymś takim jak zobaczyłem army 400...600MHz za ~4$, ale
    niestety przy 3..4 sztukach to nieopłacalne.)

    Michoo

  • 8. Data: 2011-01-19 18:21:54
    Od: Adam K <a...@o...pl>

    Dnia 2011-01-17 20:09, Użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się nawet nad jakimś CPLD/FPGA z wbudowanym prockiem, ale
    > powiedzmy że to nie na dzisiaj ze wzglądu na to że za słabo znam jeszcze

    Witam.
    Jeżeli to ma być kilka sztuk prototypowych to czy nie lepiej było by
    poszukać jakiegoś gotowego modułu z prockiem i RAMem?

    Co znaczy tanie? Jakiej ceny oczekujesz?

    Pozdrawiam
    Adam K.

  • 9. Data: 2011-01-19 19:49:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-19 19:21, Adam K wrote:
    > Jeżeli to ma być kilka sztuk prototypowych to czy nie lepiej było by
    > poszukać jakiegoś gotowego modułu z prockiem i RAMem?

    Szukam od 2 lat ;)

    Mają same zalety:

    a) albo sa drogie - 1x00zł

    b) albo wirtualne (yyy ale nie mamy chwilowo na stanie ...)

    c) albo nie działają zgodnie ze specyfikacją

    d) albo żrą energię na zasilanie dziesiątków MB RAM z setkami MHz gdzie
    ja potrzebuje kilka MB ram i 100MHz.

    itd. Ideału nie ma. Trzeba sobie zrobić ;)

    > Co znaczy tanie? Jakiej ceny oczekujesz?

    Zakładam, że powinienem zmieścić sie w cenie 150zł za CPU+RAM max.

  • 10. Data: 2011-01-20 06:51:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-18 21:23, Michał Lankosz wrote:
    > A wiadomo to komu czkawka się nie zdarzy?

    Tylko wybrane modele atmeli potrafią kosztowac 5x więcej niż konkurencja
    i "wychodzą" z tego kryzysu już ze 2 lata. Więc albo komuś pasuje taka
    sytuacja, albo kryzys trwa, albo mamy taaaakie zapasy magazynowe po
    sklepach. Tak czy inaczej ja już dziekuję.