  • 1. Data: 2010-08-11 17:48:10
    Temat: Compaq EVO 1015 i problem z pamięcią
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Witam

    Na pl.comp.pecet jakoś cicho, więc może tu ktoś mi coś doradzi.

    Laptop jak w temacie zagiął moją skromną wiedzę nt. pamięci. Mianowicie jest
    kostka 256 MB Infineon SDRAM PC2100S-2033-0-A1 i dalej 256MB, DDR, 266, CL2.
    I ta kość działa. Próbuję dołożyć coś więcej bo wiadomo że z taka ilością
    pamięci to porażka. I tu kicha.
    Mam takie kości:
    KINGMAX 512MB, DDR-333
    TRANSCEND 512 MB DDR-333, SODIMM, CL2,5 dwie sztuki nówki nie używane
    HYNIX 128 MB DDR 266 CL2,5
    I to bydlę chodzi tylko z Hynixem, pozostałych nie widzi wogóle, nieważne
    czy włożę w gniazdo czy nie. Wg specyfikacji ten laptop powinien chodzić do
    1GB bez problemu. A tu nie wiem co jest grane, kości są sprawne, w innym
    lapku działają.
    Czy te 512 czymś się różnią znaczącym od tego Hynixa? Są szybsze więc
    powinny normalnie iść...
    Pomocy!

    Piotr

  • 2. Data: 2010-08-11 18:28:23
    Temat: Re: Compaq EVO 1015 i problem z pamięcią
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-08-11 19:48, Piotr pisze:
> [...]
    > lapku działają.
    > Czy te 512 czymś się różnią znaczącym od tego Hynixa? Są szybsze więc

    Różnią się prędkością z tego co piszesz, są 333 a hynixy masz 266, to
    może być problem.

  • 3. Data: 2010-08-11 20:19:59
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-08-11 19:48, Piotr pisze:
    > Różnią się prędkością z tego co piszesz, są 333 a hynixy masz 266, to może
    > być problem.

    Czasem pomaga zamiana miejscami kości. Różnica prędkości nie jest aż tak
    duża. Większym problemem mogą być różnice w CL.

    Pozdrawiam

    JG

  • 4. Data: 2010-08-12 12:47:11
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-08-11 22:19, JG pisze:
> [...]
    >

    > Czasem pomaga zamiana miejscami kości. Różnica prędkości nie jest aż tak
    > duża. Większym problemem mogą być różnice w CL.

    Ew. zimne luty :)