  • 1. Data: 2010-08-11 16:29:42
    Temat: Naprawa LCD skopometru Fluke
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Pisze żeby się podzielić wrażeniami po naprawie wyświetlacza do modelu
    196 w ScopemeterRepair.com (aukcja jest na eBay ale można tez zamawiać
    bezpośrednio w firmie).
    Jeśli chodzi o kontakt i naprawę - bez zastrzeżeń. Pełen profesjonalizm,
    konkretnie, rzeczowo. Dziś odebrałem wyświetlacz i pięknie działa,
    żadnych linii poziomych czy pionowych - jak nowy. Żaden rodzimy magik od
    naprawy lcd się nie podjął, a większość stwierdziła że to jest
    ABSOLUTNIE NIENAPRAWIALNE, bo... (i tu następował opis technologii
    klejenia szkła do taśmy przewodzącej). A jednak okazuje sie że jest
    naprawialne.

    Krótka historia: serwis Fluke nie serwisuje tych wyświetlaczy, bo
    twierdzi ze nie ma części zamiennych (modułu lcd) sam moduł jest
    niestety włoskiej produkcji, więc można się spodziewać trwałości
    adekwatnej do produktów pochodzących z tego kraju... I rzeczywiście
    okazuje się, że uszkodzenia LCD to bardzo częsta usterka w skopometrach
    Fluke, bodaj podstawowa. Polski serwis co prawda naprawy odmówił, ale za
    to łaskawie zaproponował odkupienie urządzenia jako niesprawnego złomu,
    na części. Oczywiście nie skorzystałem z tej "niezwykle ponętnej
    propozycji".
    Podobno w USA zamienniki wyświetlaczy są jednak do kupienia we Fluke,
    ale koszt to prawie 1000$. Oczywiście zupełnie bez sensu, bo cały
    działający skopometr można kupić taniej na eBay.

    Ale żeby nie było tak miło, historia miała tez swoje perypetie. Otóż
    naprawa była dokonana szybko, i NIESTETY wyświetlacz odesłano FedExem.
    Gdyby był wysłany USPS-em wprawdzie szedłby odrobinę dłużej, ale nie
    miałbym potem jakichś pierdół do wypełniania i ogólnie zawracania
    gitary, tylko po to żeby ze mnie ściągnąć za to 22% VAT. Po prostu
    zapłaciłbym VAT w okienku na poczcie bez żadnych ceregieli, jak parę
    razy wcześniej.
    Ale to jeszcze nie wszystko!
    Otwieram karton. W środku moje pudełeczko, w którym wysłałem
    wyświetlacz. W środku mój wyświetlacz w gąbce antystatycznej. Borę do
    reki i.... nogi mi sie dosłownie ugięły w kolanach. Jakiś ch..j na Cargo
    na Okęciu (wybaczcie słownictwo, ale nic innego nadającego sie do
    sytuacji mi nie przychodzi do głowy) rozmontował ten wyświetlacz w
    poszukiwaniu cholera wie czego pod szkłem. Dosłownie! Blaszki
    porozginane, podświetlacz nie dokręcony (a więc był odkręcany). Widać,
    że rozmontowali żeby zobaczyć, czy w środku czegoś (czego do cholery???)
    nie ma. Okolice zaczepów poharatane. Tak jakby ktoś rozkręcił na kawałki
    zegarek na rękę i to kombinarkami. PO CO? Jakim trzeba być idiotą żeby
    wpaść na taki pomysł? Co za debili tam zatrudniają? Zniszczenie
    prywatnej własności pod przykrywką przepisów celnych! Szkoda że nie
    można dodawać załączników na grupie, pokazałbym fotki, bo mam cała
    dokumentację fotograficzną.

    Położyłem to przed sobą na stole i kombinuję co teraz zrobić? Odesłać do
    naprawy? Znowu zapłacę 180$ i znowu jakiś półmózg pod urzędnicza czapką
    go rozwali na wjeździe do Polski. Szukać sprawiedliwości? Gdzie? Urząd
    Celny to państwo w państwie, robią co chcą, można im naskoczyć "na
    pukiel". Znana sprawa nie od dziś. FedEx? Oczywiście sie wywinie, powie
    że to nie oni, tylko celnicy, i ... patrz wcześniejsza myśl. Więc, myślę
    sobie, pal sześć, poskładam to, może przeżył. Im szybciej, tym lepiej,
    no jak sie jakiś kurz dostanie między kontakty to już będzie koniec.
    Wziąłem szczypce, docisnąłem lekko płytkę i pozaginałem wszystkie
    mocowania ramki. Dokręciłem moduł podświetlający, włożyłem do Fluke,
    włączyłem. DZIAŁA. Uff.

    Wnioski na przyszłość i rady dla innych:
    - żądać wysłania USPS-em a mnie żadną poczta kurierską. Z kurierami
    ZAWSZE miałem więcej problemów niż ze zwykłą pocztą. Nawet za przesyłkę
    nigdy nie mają wydać, choć wiedzą że wiozą paczkę za pobraniem.
    - prosić, żeby wysyłający wpisał deklarowaną wartość na poziomie 20-30
    USD, wtedy taka paczka nie podlega nie tylko cleniu (tu jest limit 150
    EUR) ale także naliczeniu VAT, a więc żaden nadgorliwy patafian nie
    będzie macał tego w swoich kowalskich łapach.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 2. Data: 2010-08-11 17:01:19
    Temat: Re: Naprawa LCD skopometru Fluke
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Dodam od siebie ze UPS to tez porazka, osobiscie polecam TNT. A
    absolutnie odradzam wysylke przez poczte bo to jest horror.

  • 3. Data: 2010-08-11 18:00:06
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    zenek przemówił ludzkim głosem:
    > Dodam od siebie ze UPS to tez porazka

    To nie o ten UPS chodzi.
    http://www.usps.com/

  • 4. Data: 2010-08-11 19:23:25
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-11 20:00, Zbych pisze:
    > zenek przemówił ludzkim głosem:
    >
    > To nie o ten UPS chodzi.
    > http://www.usps.com/

    Lo boze toz to zwykla poczta czyli syf i malaria.

  • 5. Data: 2010-08-11 20:12:46
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > nie ma. Okolice zaczepów poharatane. Tak jakby ktoś rozkręcił na kawałki
    > zegarek na rękę i to kombinarkami. PO CO? Jakim trzeba być idiotą żeby

    Jest Pan pewien, że to celnicy?
    Może już wyszedł od nadawcy w takim stanie.
    A może firma wysłała inny wyświetlacz z wymontu?
    Warto zadzwonić i się zapytać.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2010-08-11 20:20:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 11/08/2010 17:29, Andgro wrote:
    > Wnioski na przyszłość i rady dla innych:
    > - żądać wysłania USPS-em a mnie żadną poczta kurierską. Z kurierami
    > ZAWSZE miałem więcej problemów niż ze zwykłą pocztą.

    Albo USPS albo TNT - zadne inne kuriery.

    2 lata temu mialem inny numer z celnikami (w Chinach). Sprzedalismy
    Chinczykom laser. Wyjazd na instalacje ustawiony +/- 2 tygodnie po tym,
    gdy paczka powinna przejsc przez chinskie clo.
    Przyjezdzamy, otwieramy pudlo (140x90x90cm) i... i kutafony w chinskim
    cle wsadzily laser do pudla do gory nogami. Rezultat - polowa krysztalow
    rozbita. Dobrze ze zapasowy zestaw krysztalow mielismy ze soba.

    Czasami kupuje lustra/filtry/soczewki w krajach b. ZSRR. Nie
    potrafilismy dojsc dlaczego w co drugiej paczce sa odciski palcow na
    szkle. Dostawca wszystko wymienial, ale ile razy mozna. Podejrzenie
    padlo na celnikow ze musza wszystko pomacac, wiec zasugerowalem zeby
    pakowali wszystko w cos przezroczystego - juz 3 lata nie widzialem
    odciska palca w ich paczkach.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2010-08-11 21:25:00
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-11 22:20, Jerry1111 pisze:

> [...]
    > padlo na celnikow ze musza wszystko pomacac, wiec zasugerowalem zeby
    > pakowali wszystko w cos przezroczystego - juz 3 lata nie widzialem

    To chinczyki kupuja od nas High Tek?
    Przeciez od zjednoczenia z hong kongiem maja waszystko za darmo, zreszta
    Taiwan tez tam inwestuje.

  • 8. Data: 2010-08-11 21:32:42
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-08-11 21:23, zenek pisze:

    > Lo boze toz to zwykla poczta czyli syf i malaria.

    Nie zenku, nie mierz wszystkich polską miarą, przesyłki zwykłe(!) USPS
    zza wielkiej kałuży zazwyczaj dostaję szybciej i w lepszym stanie niż
    polecony z drugiego końca Polski ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 9. Data: 2010-08-11 21:39:16
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-08-11 23:32, Butek pisze:

    > Nie zenku, nie mierz wszystkich polską miarą, przesyłki zwykłe(!) USPS
    > zza wielkiej kałuży zazwyczaj dostaję szybciej i w lepszym stanie niż
    > polecony z drugiego końca Polski ;)

    Tu nie chodzi o stan paczki ale jakosc odprawy.
    Moze ty tego nie znaszale ja doskonale jak musialem zapierdalac 170km do
    poznania zeby jedna pieprzona duperelke odebrac.

    Na temat krainy podziemnej pomaranczy mozna by kilka ksioazek napisac.

  • 10. Data: 2010-08-11 21:42:10
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-08-11 23:39, zenek pisze:

> [...]
    > poznania zeby jedna pieprzona duperelke odebrac.
    >
    > Na temat krainy podziemnej pomaranczy mozna by kilka ksioazek napisac.

    Hm, a to dziwne, wszystkie cła i inne wymuszenia jezeli chodzi o USPS
    płaciłem zawsze w okienku naszego miernego odpowiednika :)