  • 1. Data: 2009-07-24 16:09:25
    Temat: Coś z teorii liczb...
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Jakiś czas temu na pl.sci.matematyka padło zadanie:

    Rozstrzygnąć, czy istnieje 1000 kolejnych liczb
    naturalnych, wśród których znajduje się dokładnie 5
    liczb pierwszych.

    Poziom trudności zadania można modyfikować przez
    zmianę ilości kolejnych liczb naturalnych i ilości
    liczb pierwszych.

    Nie mam pojęcia czy zadanie da się rozwiązać w
    sposób matematyczny, poza tym na pl.sci.matematyka
    jest problem z powodu moderowania, więc
    pozwoliłem sobie to zadanie umieścić na
    pl.comp.programming.

    Przy zastosowaniu tej teorii:
    http://cr.yp.to/papers/primesieves-19990826.pdf
    z wykorzystaniem takiej implementacji:
    http://cr.yp.to/primegen.html
    można sprawdzić około 10^13 liczb na dobę na
    jednym komputerze.

    W związku z tym moje pytanie: czy są chętne
    osoby do prowadzenia takich obliczeń i do
    przygotowania specjalnej aplikacji sieciowej?

  • 2. Data: 2009-07-24 16:49:07
    Temat: Re: Coś z teorii liczb...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 24 Jul 2009 16:09:25 +0000 (UTC), "Mariusz Marszałkowski"
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >liczb pierwszych.
    >
    >Nie mam pojęcia czy zadanie da się rozwiązać w
    >sposób matematyczny, poza tym na pl.sci.matematyka

    ... dlatego dobrym miejscem jest alt.pl.matematyka

    A.L.

  • 3. Data: 2009-08-07 06:02:28
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" napisał:

> [...]

    > Rozstrzygnąć, czy istnieje 1000 kolejnych liczb
    > naturalnych, wśród których znajduje się dokładnie 5

    Czy mógłbyś objaśnić czemu służą takie zadania? Czy nie ma poważnych,
    rzeczywistych problemów do rozwiązania? Oczywiście z dziedziny
    programowania.

    Remek

  • 4. Data: 2009-08-07 06:43:21
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    Remek pisze:

    > Czy mógłbyś objaśnić czemu służą takie zadania? Czy nie ma poważnych,
    > rzeczywistych problemów do rozwiązania? Oczywiście z dziedziny
    > programowania.

    A czemu służy wchodzenie na Everest?
    Po prostu niektórzy lubią wyzwania, niektórzy intelektualne.

    Pozdro
    --
    Borafu