  • 1. Data: 2014-11-13 00:08:41
    Temat: Czarne szkło - pilot IR
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Drzwi mają być z czarnej siatki alu, aby sprzęty stojące wewnątrz mebla
    widziały piloty IR.
    Co można by w zamian zastosować, aby uzyskać efekt czarnego szkła? Myślałem
    nad dwoma warstwami szkła a pomiędzy coś czarnego przeźroczystego dla IR.
    Tylko co? Może jest taka farba?

    Robert

  • 2. Data: 2014-11-13 00:21:25
    Temat: Re: Czarne szkło - pilot IR
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > Myślałem nad dwoma warstwami szkła a pomiędzy coś czarnego
    > przeźroczystego dla IR. Tylko co? Może jest taka farba?

    Kiedyś biedaszyby przeźroczyste dla podczerwieni robiło się z wywołanej
    kolorowej błony fotograficznej do slajdów, przedstawiającej wnętrze
    lepianki u Murzyna. Czyli nienaświetlonej po prostu. W sumie to była
    żelatyna z ciemnymi barwnikami. Zwykły granatowy atrament by się pewnie
    nadał, gdyby komuś chciało się bawić tą galaretką. Ja bym zaczął
    od spróbowania jak zachowa się z tym pilotem najciemniejsza z folii
    naklejanych na szyby w dresowozach.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2014-11-13 08:12:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 00:08:43 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > nad dwoma warstwami szkła a pomiędzy coś czarnego przeźroczystego dla IR.

    Czarny poliwęglan. http://www.ebay.com/itm/black-lexan-polycarbonate-ma
    krolon-sheet-1-8-x-32-x-24-/200822294943

  • 4. Data: 2014-11-13 11:00:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > Czarny poliwęglan.
    Czyżby to było takie proste.

    Robert

  • 5. Data: 2014-11-13 11:13:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 11:00:48 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > "Konrad Anikiel"
    > Czyżby to było takie proste.

    A wiesz czemu płyty CD są z poliwęglanu? Bo tam laser jest podczerwony.

  • 6. Data: 2014-11-13 11:47:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > A wiesz czemu płyty CD są z poliwęglanu? Bo tam laser jest podczerwony.
    Jak przychodzi do konkretów to problem. W ilościach detalicznych (1 płyta)
    na razie nie znalazłem.
    Nawet nie mają wzorników, aby sprawdzić czy się nada.

    RObert

  • 7. Data: 2014-11-13 12:05:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 11:48:04 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > na razie nie znalazłem.
    http://allegro.pl/poliweglan-lity-plexi-pleksi-uvpro
    tect-na-wymiar-i4711083716.html

  • 8. Data: 2014-11-13 12:25:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > http://allegro.pl/poliweglan-lity-plexi-pleksi-uvpro
    tect-na-wymiar-i471108
    > 3716.html

    Też czarnego nie mają. Ale zapytam.

    Robert

  • 9. Data: 2014-11-13 12:37:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 12:25:44 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > "Konrad Anikiel"
    >
    > Też czarnego nie mają. Ale zapytam.
    >
    > Robert

    http://www.ebay.co.uk/itm/3MM-sabic-GEPAX-7005-BLACK
    -LEXAN-POLYCARBONATE-SHEET-A4-SIZE-297MM-X-210MM-/36
    1052535737?pt=LH_DefaultDomain_3&var=630395625565&ha
    sh=item5410687bb9

    wysyłka 6 funtów

  • 10. Data: 2014-11-13 13:22:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > http://www.ebay.co.uk/itm/3MM-sabic-GEPAX-7005-BLACK
    -LEXAN-POLYCARBONATE-S
    > HEET-A4-SIZE-297MM-X-210MM-/361052535737?pt=LH_Defau
> [...]

    Tylko nie jest w połysku. Ale od biedy można dac pomiędzy szkło.
    No i ja potrzebuję 300 x 800 [mm], ale z tym pewnie nie problem.
    Może czarna cienka plexa pomiędzy szyby, aby się nie rysowała.
    Muszę sprawdzić czy przez czarną plexę przechodzi IR.
    A ten czarny barwnik w poliwęglanie nie stanowi poważnego problemu dla IR?

    Robert