  • 11. Data: 2014-11-13 14:10:28
    Temat: Re: Czarne szkło - pilot IR
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 13:22:52 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > "Konrad Anikiel"
    >
    > Tylko nie jest w połysku. Ale od biedy można dac pomiędzy szkło.
    > No i ja potrzebuję 300 x 800 [mm], ale z tym pewnie nie problem.
    > Może czarna cienka plexa pomiędzy szyby, aby się nie rysowała.
    > Muszę sprawdzić czy przez czarną plexę przechodzi IR.
    > A ten czarny barwnik w poliwęglanie nie stanowi poważnego problemu dla IR?

    Być może trzeba by sprawdzić kombinację danego pilota+odbiornika+płyty, ale te
    wszystkie plastikowe okienka do pilotów i telewizorów przykrywające diody, są na ogół
    barwione. Mało tego, te diody bywają zalewane czarnym plastikiem. Z drugiej strony,
    jakby się uprzeć to domowym sposobem możesz trwale zabarwić na czarno szybę w
    piekarniku. Choć wymiar deko za duży. Szprosa daj pośrodku :-)

  • 12. Data: 2014-11-13 14:14:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 13:22:52 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Muszę sprawdzić czy przez czarną plexę przechodzi IR.

    Po pierwsze: nie myl plexiglasu z poliwęglanem. To zupełnie co innego. Po drugie: nie
    widziałeś czarnych płyt CD do nagrywania?

  • 13. Data: 2014-11-13 14:23:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > Po pierwsze: nie myl plexiglasu z poliwęglanem. To zupełnie co innego.

    Nie mylę, dlatego pytam, bo plexa dostępna w każdym warzywniaku. :-)

    > Po drugie: nie widziałeś czarnych płyt CD do nagrywania?

    No nie. :-(
    Ale już się dokształciłem.
    http://tinyurl.com/l49ct5a

    Robert

  • 14. Data: 2014-11-13 15:08:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 14:23:35 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:

    > Nie mylę, dlatego pytam, bo plexa dostępna w każdym warzywniaku. :-)

    Na temat plexiglasu się nie wypowiadam. Jak PC jest najlepszy, to znaczy że PMMA jest
    gorsze. Ale o ile gorsze, czy też akceptowalne, to nie wiem. Myślę że łatwo taką
    informację znaleźć. Tutaj twierdzą że każdy plexiglass jest przezroczysty dla IR, ale
    przy paru założeniach, to i złoto jest przezroczyste dla światła widzialnego :-)
    http://www.eplastics.com/Plexiglass_Acrylic_Sheet_In
    frared_Transmitting

  • 15. Data: 2014-11-13 16:18:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    >A wiesz czemu płyty CD są z poliwęglanu? Bo tam laser jest
    >podczerwony.

    Ale z przezroczystego.
    Poza tym sa z PC, bo to dosc twarde tworzywo, a wiec odporne.
    No i ma dobra przezroczystosc - w sensie nie jest matowy, nie
    znieksztalca wiazki itp.
    Pewne tez sie dobrze wtryskuje i oddaje mikroskopijne ( a nawet
    mniejsze) neirownosci.

    Trzeba by sprawdzic czy wszystkie gatunki czarnego dobrze
    przepuszczaja IR.
    Bo owszem, sa szybki do pilotow, moze nie czarne a ciemnoczerwone,
    moze niekoniecznie z PC, ale podejrzewam ze sa tez barwniki czarne w
    podczerwieni :-)

    Ta bliska podczerwien jest ciekawa, np szary/zolty papier z kopert
    potrafi ja niezle przepuszczac.

    Bo z alternatyw ... czarna tkanina. Taka niezbyt luzna, zeby swiatlo
    przeswiecalo.

    J.

  • 16. Data: 2014-11-13 19:01:22
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Drzwi mają być z czarnej siatki alu, aby sprzęty stojące wewnątrz mebla
    > widziały piloty IR.
    > Co można by w zamian zastosować, aby uzyskać efekt czarnego szkła?
    > Myślałem nad dwoma warstwami szkła a pomiędzy coś czarnego przeźroczystego
    > dla IR. Tylko co? Może jest taka farba?

    Przed chwilą sprawdzone, czarna folia stretch przepuszcza pilota do
    telewizora :)
    Wojtek

  • 17. Data: 2014-11-13 19:27:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 19:01:32 UTC+1, wowa wrote:
    > Przed chwilą sprawdzone, czarna folia stretch przepuszcza pilota do
    > telewizora :)

    To jeszcze sprawdź ile warstw potrzeba żeby przestało przepuszczać.

  • 18. Data: 2014-11-13 19:38:00
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > telewizora :)

    To jeszcze sprawdź ile warstw potrzeba żeby przestało przepuszczać.

    ? Ale pytający chce żeby przepuszczało. Gadł o dwóch szybach, jeśli chodzi
    Ci o wytrzymałość.
    Wojtek

  • 19. Data: 2014-11-13 19:53:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "wowa" <w...@g...pl>
    > Przed chwilą sprawdzone, czarna folia stretch przepuszcza pilota do
    > telewizora :)

    Tylko stretcha nie naciągnę ładnie na szkło. Ale może zaraz okaże się, że
    przez czarną farbę też przejdzie IR pilota.

    Robert

  • 20. Data: 2014-11-13 20:45:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 13 November 2014 19:53:47 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Tylko stretcha nie naciągnę ładnie na szkło. Ale może zaraz okaże się, że
    > przez czarną farbę też przejdzie IR pilota.

    Znaczy przez akryl? Przez czysty super przechodzi, ale ten barwnik to może być carbon
    black, a to ścierwo mocno pochłania.