  • 261. Data: 2017-02-04 10:27:10
    Temat: Re: Czas na Windows 10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 09:10:53 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
    > program szachowy Rybka (sa decyzje komisjii
    > etyki stowarzyszen, ale do sadu nie doszlo).

    Heh, a kto np. w PL byłby (lub mógłby być) w ogóle inicjatorem
    takiego sporu od strony fsf? Bo u nas takie zgłoszenie o naruszenie
    praw może być tylko z inicjatywy poszkodowanego (czyli fsf). Bardzo
    ciekawy temat.

    --
    Marek

  • 262. Data: 2017-02-04 11:28:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-04 10:12, Marek wrote:
    > odsetek
    > Ubuntu, ubuntu, kazali Ci używać ubuntu za karę? To jedyna słuszna
    > dystrybycja czy jak? Używasz dystrybucji dla niepełnosprytnych i masz
    > pretensję....

    Te skryptu są spieprzone na wielu innych dystrybucjach z tego co
    czytałem. Ubuntu jest tutaj tylko przykładem *popularnej* dystrybucji
    która pod naciskiem userow powinna być dopracowana i testowana przez
    twórców softu. Okazuje się że wazny soft ma to w d... i "zmień se na
    SuSe czy cośtam bo nam tam tylko działa". Żałosne.

  • 263. Data: 2017-02-04 14:30:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 11:28:21 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > twórców softu. Okazuje się że wazny soft ma to w d... i "zmień se
    na
    > SuSe czy cośtam bo nam tam tylko działa". Żałosne.

    Nie to miałem na myśli. Zmień nas taką dystrybucję, w której tego
    softu nie ma. I jest spokój. Pierwsze prawo konsumenta: nie
    konsumować.

    --
    Marek

  • 264. Data: 2017-02-04 14:41:01
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-02-04 o 06:45, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

    > bedzie rozprowadzany na wolnej licencji. Gdyby
    > FSF zbankrutowal i np. Microsoft kupil prawa
    > autorskie to prawnicy mieli by pewnie troche
    > zajecia z ustaleniem do czego wlasciwie
    > nabywca ma prawo.

    Sprzedać i przenieść można co najwyżej prawa autorskie majątkowe.

    Nie da się przekazać praw osobistych. Jeśli np. napisałem jedną funkcję
    do kernela Linuxa i ona tam się znajduje, to jestem i będę współautorem
    jądra Linuxa, dopóki ona tam będzie. Co najwyżej nie mam do tego kodu
    praw majątkowych.

    W tym przypadku prawnicy by problemu nie mieli (chyba że prawo USA jest
    bardziej pogmatwane). W myśl prawa naszego po prostu odkupili prawa
    majątkowe od właściciela. A te prawa zostały przekazane przez wszystkich
    "contributors", prawdopodobnie z domyślną zgodą na ich dowolny transfer.

    L.

  • 265. Data: 2017-02-04 14:48:06
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-02-04 o 07:05, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

    > przyjmuje dobre patche. Czesciej problemem jest to ze potencjalny
    > naprawiacz nie rozumie calosci i jego patch moze zepsuc cos
    > w innym miejscu.

    Może też nie mieć najzwyczajniej czasu.

    I ten brak czasu może na nim wymuszać selekcję patchy. I może uznać, że
    dla rozwoju projektu ważniejsze jest na razie dodanie ikonek, a zajęcie
    się null dereference za miesiąc. Bo programu używa np. 10 tysięcy osób,
    i dopiero jedna odkryła, że dereference jest możliwe. A ikonek chce
    tysiąc :)

    L.

  • 266. Data: 2017-02-04 15:16:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-04 14:30, Marek wrote:
    > na
    > Nie to miałem na myśli. Zmień nas taką dystrybucję, w której tego softu
    > nie ma. I jest spokój. Pierwsze prawo konsumenta: nie konsumować.

    Dziekuję, wspaniała rada, zapamiętam ją żeby nie używać.

    PS. OpenArena robi GPFa na czystej instalce Ubuntu. Nie żeby był
    niezbedny, ale ... to takie typowe dla współczesnych dystrybucji ...

  • 267. Data: 2017-02-04 16:16:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 15:16:02 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Dziekuję, wspaniała rada, zapamiętam ją żeby nie używać.

    Stosuję tą zasadę od 25 lat, polecam.

    --
    Marek

  • 268. Data: 2017-02-04 19:19:54
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Luke <l...@l...net> wrote:

> [...]
    >
    > Nie da si? przekaza? praw osobistych. Je?li np. napisa?em jedn? funkcj?
    > do kernela Linuxa i ona tam si? znajduje, to jestem i b?d? wsp??autorem
    > j?dra Linuxa, dop?ki ona tam b?dzie. Co najwy?ej nie mam do tego kodu
    > praw maj?tkowych.
    >
    > W tym przypadku prawnicy by problemu nie mieli (chyba ?e prawo USA jest
    > bardziej pogmatwane). W my?l prawa naszego po prostu odkupili prawa
    > maj?tkowe od w?a?ciciela. A te prawa zosta?y przekazane przez wszystkich
    > "contributors", prawdopodobnie z domy?ln? zgod? na ich dowolny transfer.

    Wlasnie chodzi o to ze nie ma domyslnej zgody. Jest konkretna
    umowa w ktorej FSF podejmuje zobowiazania. A teraz nowy
    wlasciciel nie ma ochoty wypelnic tych zobowiazan. Spotkalem
    sie z sytuacja ze wlasciel mial bardzo malo swobody: umowa
    rezerwowala sporo praw dla poprzednich wlascicieli.

    --
    Waldek Hebisch

  • 269. Data: 2017-02-05 09:29:21
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 14:41:01 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > majątkowe od właściciela. A te prawa zostały przekazane przez
    wszystkich
    > "contributors", prawdopodobnie z domyślną zgodą na ich dowolny
    transfer.

    I w tym jest pułapka: bardzo trudno jest uzyskać taką zgodę jeżeli są
    tysiące takich "contributors" i nawet nie można mieć pewności czy zna
    się ich wszystkich.
    Tego rodzaju problem realnie wystąpił odnośnie POV. Chciano zmienić
    licencję jaką miał (free i open source) na konkretnie GPL (też free i
    też open).