  • 1. Data: 2017-01-19 15:08:32
    Temat: wyjasnione braki w zaopatrzeniu za PRL ;-)
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    https://www.olx.pl/oferta/tranzystor-unitra-cemi-ser
    i-bcxxx-n-o-s-i-inne-CID99-IDbxAIr.html#cfe4bf8657

    Nie moje ogłoszenie...

    Włodek

  • 2. Data: 2017-01-19 16:25:01
    Temat: Re: wyjasnione braki w zaopatrzeniu za PRL ;-)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 19-01-2017 o 15:08, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > https://www.olx.pl/oferta/tranzystor-unitra-cemi-ser
    i-bcxxx-n-o-s-i-inne-CID99-IDbxAIr.html#cfe4bf8657

    Zajrzałem i przyznam, że nie rozumiem tej oferty.
    Jeśli ceny są za szt (tak jak jest napisane) to chyba wyceniono elementy
    jako zabytkowe.
    A jeśli cena za szt opakowania (choć nie widzę żadnej wzmianki, która by
    to oznaczała) to nie wiadomo które typy pakowane po 50 a które po 500.

    Niedawno w ramach odzyskiwania miejsca w szafce z pudełek od zapałek
    wywaliłem kilkaset tranzystorów różnych typów od BC107 przez BC211 do
    BD138 i BD286 itp.
    Czyżbym nie był świadomy jaka to wartość?
    P.G.

  • 3. Data: 2017-01-19 18:24:26
    Od: kasik <k...@s...pl>

    Na początku lat 80-tych takie paczki trafiały się w "kocich workach" u
    Janusza w gdańskim BOMIS-ie.

    kasik

  • 4. Data: 2017-01-19 19:16:43
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-19 o 16:25, Piotr Gałka pisze:
    > Niedawno w ramach odzyskiwania miejsca w szafce z pudełek od zapałek
    > wywaliłem kilkaset tranzystorów różnych typów od BC107 przez BC211 do
    > BD138 i BD286 itp.
    Wystawiają ludzie po nawet 1pln za sztukę.
    Na OLx to jeszcze nic, ile on ma tego na swojej stronie :)
    (magazynelektroniki.sellingo.pl )
    KD502 tesli też, a kiedyś tak poszukiwane...
    Tak jak te które wyrzuciłeś BD286, kiedyś się tego naszukałem co nie
    miara :) Były we wzmacniaczach Diory często stosowane.

  • 5. Data: 2017-01-19 21:01:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 19-01-2017 o 19:16, Jawi pisze:
    > Wystawiają ludzie po nawet 1pln za sztukę.

    Czyli ktoś to kupuje!
    Ciekawe kto?
    Może do konstrukcji audiofilskich te nowoczesne tranzystory za grosze
    się nie nadają. Mają za duże bety co pozbawia dźwięk jakichś ważnych
    cech :).
    P.G.

  • 6. Data: 2017-01-19 21:17:58
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-19 o 21:01, Piotr Gałka pisze:
    > Czyli ktoś to kupuje!
    > Ciekawe kto?
    Ja napisałem tylko, że ktoś wystawia, ostatnio szukałem panelu
    przedniego do unitry i wpadłem na te aukcje. Ale czy ktoś kupuje to nie
    wiem, wystawiają jednak. I to z demontażu.
    A jeśli chodzi o tranzystory mocy 2N3055 to są podrabiane na potęgę,
    więc stary z PRLu to jak znalazł.

  • 7. Data: 2017-01-19 22:21:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:
    [..]
    > Niedawno w ramach odzyskiwania miejsca w szafce z pudełek od zapałek
    > wywaliłem kilkaset tranzystorów różnych typów od BC107 przez BC211 do
    > BD138 i BD286 itp.
    > Czyżbym nie był świadomy jaka to wartość?

    Bardzo możliwe. Elementy już nie produkowane osiągają niekiedy chore
    ceny o czym się przekonuje jak muszę coś takiego zamówić np do
    sterownika z lat 80 ubiegłego wieku.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2017-01-19 23:11:44
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-19 22:21, AlexY wrote:
> [...]
    >
    > Bardzo możliwe. Elementy już nie produkowane osiągają niekiedy chore
    > ceny o czym się przekonuje jak muszę coś takiego zamówić np do

    Np.
    https://www.olx.pl/oferta/uklady-scalone-cyfrowe-uni
    tra-cemi-intel-i-inne-n-o-s-zobacz-CID99-ID7xK8w.htm
    l#fd35010366

    Włodek

  • 9. Data: 2017-01-19 23:15:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-01-19 21:01, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Może do konstrukcji audiofilskich te nowoczesne tranzystory za grosze
    > się nie nadają. Mają za duże bety co pozbawia dźwięk jakichś ważnych

    Do audiofilskich to moze nie ale do
    "cultowych"
    takich jak ta
    http://allegro.pl/pa9912-wsh307-continental-edison-u
    nitra-diora-bcm-i6615203505.html
    to jak znalazł w oryginale wszystko.
    Za ... bym tyle za tak toporny wzmacniacz nie dał!

    Włodek

  • 10. Data: 2017-01-20 02:35:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Np.
    > https://www.olx.pl/oferta/uklady-scalone-cyfrowe-uni
    tra-cemi-intel-i-inne-n-o-s-zobacz-CID99-ID7xK8w.htm
    l#fd35010366

    Gdybym mógł stamtąd zamawiać...
    Niestety firma jeśli tylko może bierze od "little diode". Ceny mają
    iście lichwiarskie ale część mam w 2 dni max. Nie raz podawałem źródło
    nawet 10x tańsze ale zagraniczne, nie klient musi mieć na już i basta.