  • 11. Data: 2010-06-17 09:27:45
    Temat: Re: Czemu akumulatory litowo-jonowe można łaczyć równolegle?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, June 17, 2010, 11:01:02 AM, you wrote:

    > Że niby co?
    > Skąd masz te rewelacje?
    > Każda szanująca się firma pakietuje ogniwa z jednej szarży.

    Czemu zmasakrowałeś poprawnie zadeklarowane polskie robaczki?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-06-17 09:41:08
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 17, 11:27 am, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Czemu zmasakrowa e poprawnie zadeklarowane polskie robaczki?

    Zapytaj googla, gprs mi lezy, wiec postuje z roboty przez gugla.
    Przedwczoraj dzialalo poprawnie.

    pzdr,
    Marek

  • 13. Data: 2010-06-18 16:31:56
    Od: "Pap a5merf" <walić@bob.ra>

    Órzytkownik "J.F." napisał:

    > O, narzekac nie moge - pierwszy jak widac 10 lat w mierniku przezyl,

    ja nażekam, bo też obserwuję co się dzieje z nowymi akumulatorkami, kture po
    parunastu cyklach wykazują fszystkie defekty o kturych pisałeś, czyli szybki
    spadek pojemności, napięcia i wzrost oporu wewnętrznego, stare akumulatorki
    tego nie miały i całymi latami pracowały bez zażutu:O)

    > drugie tez swoje przeszly, interesuje mnie mechanizm zjawiska.
    > Wyschly czy co ?

    mechanizmem jest wyzysk i partactfo, czyli to co robią obecnie
    międzynarodowe korporacje produkujące akumulatorki, czyli przeniosły
    produkcję do takich niewolniczych krajuf jak chiny i podobne, i mamy
    "chińszczyzną" w tej materiii:O(
    wiesz, to tak jakbyś się dziwił dlaczego te obecne chińskie plastikowe
    obuwie i koszulki są takei badziewiaste i tandetne w porównaniu do dawnego
    obuwia skużanego i koszulek lnianych:O)

  • 14. Data: 2010-06-18 21:15:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010 18:31:56 +0200, Pap a5merf wrote:

> [...]
    >spadek pojemności, napięcia i wzrost oporu wewnętrznego, stare akumulatorki
    >tego nie miały i całymi latami pracowały bez zażutu:O)

    Chyba sie jednak nie rozumiemy - ten akumulatorek jest stary.
    I przepracowal 10 [dziesiec] lat. Tyle ze duzo cykli nie musial robic,
    bo miernik malo bierze.

    I co prawda jest made in China, ale to jednak GP.

    Ale i tak jestem ciekaw co sie stalo.

    J.

  • 15. Data: 2010-07-12 21:18:55
    Od: "A...@g...com" <l...@1...0.0.1>

    Dnia 16.06.2010 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał/a:
    > Użytkownik <l...@l...lon> napisał w wiadomości

    > ich
    >
    > ale schodzi z tej taśmy w podobnym stanie i raczej bez żadnej historii.

    Jasne... I ktoś pewnie jeszcze sprawdza czy mają taką samą różnicę
    potencjałów przed połączeniem w baterie. Nawet chińskie ogniwa mają opór
    wewnętrzny rzędu 25 mOhm wiec łątwo sobie policzyć jakie popłyną prądy.

    Zgadza się - ładunki się wyrównają ale jak wpływa na działanie ogniwa
    (krótkotrwały) taki prąd?

    > w odpowiednio krótkim odcinku czasu nawet duży ma wewnątrz "inną chemię".
    > Różnica jest taka, że w dłuższym czasie stan chemii w dużym potencjalnie
    > może się wyrównać (BTW, jest górna granica rozmiaru wynikająca z tego
    > zjawiska?).

    Bzdury opowiadasz. To tak jakby chciał wyrównać chemie w stojąych obok
    siebie słoików przez wyjmowanie z nich ogórków.

  • 16. Data: 2010-07-14 10:47:32
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    A...@g...com wrote:

    > Jasne... I ktoś pewnie jeszcze sprawdza czy mają taką samą różnicę
    > potencjałów przed połączeniem w baterie. Nawet chińskie ogniwa mają opór
    > wewnętrzny rzędu 25 mOhm wiec łątwo sobie policzyć jakie popłyną prądy.

    Pomyśl odrobinkę, to nie boli.
    Jak schodzą z taśmy jeden po drugim i nie wybuchają od razu, to znaczy,
    że mają idealnie ten sam potencjał i stan naładowania. Przecież
    elektrody nawijane są z metra i cięte po nawinięciu odpowiedniej ilości.
    Jeśli dopuszczamy różnicę naładowania od celi do celi, to równie dobrze
    musimy założyć, że w obrębie jednej celi naładowanie byłoby silnie
    nierównomierne i prądy wyrównawcze płynęłyby w obrębie jednego ogniwa.
    Materiał czynny naniesiony jest "z wiadra" i to bardzo równomiernie.
    Żeby dwie cele z jednej szarży miały różny stan naładowania, to maszyna
    musiałaby być mocno do rzyci.

    > Bzdury opowiadasz. To tak jakby chciał wyrównać chemie w stojąych obok
    > siebie słoików przez wyjmowanie z nich ogórków.

    Nie kumasz nic a nic. Twierdzisz, że w jednej beczce ogórków chemia jest
    od końca do końca idealnie taka sama, względnie, że słoiki napełnione z
    jednej beczki mają niebezpiecznie różną chemię.
    --
    Marek Lewandowski