  • 1. Data: 2010-06-14 23:42:14
    Temat: szukam elektronika z Opola lub okolic
    Od: "Cezi" <c...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie! P

    Potrzebny mi dobry elektronik w Opolu lub okolicach do naprawy wzmacniacza audio.
    Wzmacniacz po dużym tuningu. Objaw, jest taki, że jeden kanał gra odrobine ciszej
    niz drugi, ale jest to wyraźnie słyszalne. Na 90% przyczyną jest rozstrojenie
    drabinek w potencjometrze (czarny Alps). Nie chcę zanosić wzmacniacza do
    pierwszego lepszego zakładu, a niestety człowiek który mi tez wzmacniacz
    tuningował ma w tej chwili powazne problemy zdrowotne.

    Pzdr.
    Cezi

  • 2. Data: 2010-06-14 23:54:14
    Temat: Re: szukam elektronika z Opola lub okolic
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > pierwszego lepszego zakładu, a niestety człowiek który mi tez wzmacniacz
    > tuningował ma w tej chwili powazne problemy zdrowotne.

    Może masz coś nie tak z jednym uchem.

  • 3. Data: 2010-06-15 00:01:31
    Od: c...@p...onet.pl

    > Może masz coś nie tak z  jednym uchem.

    Kiepski żart. Akurat zmieniałem podłączenia wyjść na kolumny oraz podłączałem
    różne źródła do wzmacniacza.
    Cezi

  • 4. Data: 2010-06-15 06:59:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-15 01:42, Cezi pisze:
> [...]
    > pierwszego lepszego zakładu, a niestety człowiek który mi tez wzmacniacz
    > tuningował ma w tej chwili powazne problemy zdrowotne.
    Czy problem z różnicą głośności jest niezależny od ustawionej głośności?
    Test - dać potencjometr na 1/4, 1/2, 3/4 itp, a głośność ustawić w
    źródle (np komputer). Jesli przy głośności "na full" również będzie
    różnica, to nie problem z potencjometrem a gdzie indziej (trzeba
    szukać), jeśli problem zależy od kąta kręcenia potencjometru - to może
    po prostu potencjometr nie jest symetryczny (nierównomierność obu torów,
    przewalone w korekcji, raczej wymiana)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-06-15 11:14:23
    Od: <s...@p...onet.pl>

    czasem objawy zbliżone do "potencjometrycznych" (nierównomierność kanałów,
    trzaski przy regulacji głośności itp) daje przekaźnik na wyjściach
    wzmacniacza.
    Jeśli ma nieco utlenione styki to powoduje czasem takie właśnie "efekty".
    Oczywiście, o ile ten przekaźnik w ogóle w tym wzmacniaczu jest...
    Ale charakterystyczne dla przekaźnika są właśnie trzaski, tudzież np.
    samoczynne skoki poziomu głośności.

  • 6. Data: 2010-06-15 19:12:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Cezi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pierwszego lepszego zakładu, a niestety człowiek który mi tez wzmacniacz
    > tuningował ma w tej chwili powazne problemy zdrowotne.

    W moim wzmacniaczu od takich problemów mam pokrętło "balans".
    Spróbowałeś zamieniać kolumny? Może jedną postawić dalej?
    Na czym polegał owy tuning?

    Feromon

  • 7. Data: 2010-06-16 12:03:13
    Od: c...@p...onet.pl

    > W moim wzmacniaczu od takich problemów mam pokrętło "balans".
    > Spróbowałeś zamieniać kolumny? Może jedną postawić dalej?
    > Na czym polegał owy tuning?
    >
    > Feromon

    Witam!

    Nie mam balansu we wzmacniaczu. Zamieniałem kolumny, ciszej gra cały czas ten
    sam kanał. Tuning kompleksowy:
    - dołozone drugie trafo - pełne dual mono
    - wymiana wzmacniaczy operacyjnych
    - wymiana okablowania i gniazd
    - wymiana kondensatorów w torze sygnałowym
    - wymiana potencjometru
    - wymiana tranzystorów mocy na markowe zamienniki
    - wymiana kondensatorów elektrolitycznych na wyjściu
    i wiele wiele innych drobiazgów o których nawet nie mam pojęcia
    Cezi

    A sam wzmacniacz to Pro-ject 7 AMP - gra po tuningu cudownie!!