  • 1. Data: 2010-06-15 01:24:49
    Temat: Szukam pracy
    Od: M <m...@g...com>

    Z góry przepraszam za trochę prowokacyjny post, ale że oferty pracy
    dla elektroników czasem się tu pojawiają...
    Mam spore doświadczenie (technika analogowa i cyfrowa, projektowanie
    schematów i PCB, oprogramowanie mikrokontrolerów w C, cyfrowe
    przetwarzanie sygnałów, Linux, sieci komputerowe przewodowe i bez,
    automatyka przemysłowa itp.) po łącznie kilkunastu latach pracy (do
    końca 2009) w kilku różnych firmach - więcej szczegółów na priv.
    Szukam w okolicach Trójmiasta lub na Kaszubach. Jestem pełnosprawny,
    bez nałogów, bez dysortografii i innych dys-*, znam też w miarę dobrze
    angielski i trochę niemiecki.
    Teoretycznie nie powinienem mieć problemu ze znalezieniem pracy -
    niestety problem jest:
    - jest kryzys i pewnie jeszcze potrwa
    - szukam pracy na 1/2 etatu, na czas nieokreśłony po rozsądnym
    okresie próbnym
    - nie przepadam za "wyścigiem szczurów w młodym dynamicznym zespole"
    typowym dla dużych korporacji (ważniejsza jest dla mnie jakość niż
    termin, zrobienie czegoś porządnie od początku do końca)
    - nie znam C++/Java/PHP (a często takie wymagania padają), dobrze
    znam niskopoziomowy C
    - chcę znać realne zarobki (a nie musieć odpowiadać na pytanie o
    oczekiwania)
    - nie chcę się tłumaczyć dlaczego odszedłem z poprzedniej pracy, ani
    z poprzedniej przed poprzednią (lepiej byłoby skupić się na
    teraźniejszości i sprawach merytorycznych tzn. co konkretnie miałbym
    do zrobienia)
    - z różnych względów (również poniższego) nie chcę emigrować gdzieś
    dalej
    - niestety mam działalność gospodarczą (co nie jest chyba mile
    widziane przez pracodawców) z której niełatwo wyżyć, ale też niełatwo
    się wycofać (i szkoda by było, bo rozwija się, ale powoli, a 1/2 etatu
    pozwoliłoby spokojnie pogodzić jedno z drugim i przy okazji
    zoptymalizować straty na ZUS).
    Pora już myśleć o przekwalifikowaniu się?

  • 2. Data: 2010-06-15 23:44:35
    Temat: Re: Szukam pracy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "M" <m...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
    > Pora już myśleć o przekwalifikowaniu się?

    Chyba tak.

    Z tego co napisałeś będzie Ci bardzo ciężko znaleźć pracę
    jako projektanta.

    Bardzo mało firm zatrudnia na takie stanowiska na 1/2 etatu.
    Ja nie znam żadnej takiej firmy. Na 1/2 etatu to w fabryce można.
    To nie sekretarka ani sprzątaczka - masz być cały dzień w firmie,
    pełnosprawnym członkiem zespołu a nie na pół gwizdka.

    Dodatkowo ktoś kto ma swój biznes i jednocześnie będzie
    pracował na 1/2 etatu dla jakiejś firmy siłą rzeczy będzie
    w firmie myślał o swoim biznesie a nie o projektach dla firmy.

    Co innego przykręcanie śrubek na linii produkcyjnej a co innego
    praca głową na etacie projektanta.

  • 3. Data: 2010-06-16 07:21:29
    Od: "MiSTER" <1...@w...pl>

    > Dodatkowo ktoś kto ma swój biznes i jednocześnie będzie
    > pracował na 1/2 etatu dla jakiejś firmy siłą rzeczy będzie
    > w firmie myślał o swoim biznesie a nie o projektach dla firmy.

    Jak to mówią: Nie można dwom Panom służyć.....

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 4. Data: 2010-06-16 09:03:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > dobrze znam niskopoziomowy C

    z gory przepraszam, ze troche prowokacyjne pytanie,
    ale czym sie rozni niskopoziomowy C od wysokopoziomowego C?
    :)

    > chcę znać realne zarobki (a nie musieć odpowiadać na pytanie o
    oczekiwania)

    mimo to moglbys napisac ile oczekujesz na 1/2 etatu a ile na caly?

    > niestety mam działalność gospodarczą (co nie jest chyba mile
    widziane przez pracodawców)

    wg mnie tu sie mylisz -
    - nie bylem jeszcze w zadnej firmie gdzie
    wlasna dg bylaby czyms dyskryminujacym;

    oczywiscie nie mowie tu o duzych korporacjach,
    gdzie czesto musisz podpisywac papiery,
    ze nie bedziesz mial zadnych innych zrodel dochodu :)

  • 5. Data: 2010-06-16 09:23:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Q,

    Wednesday, June 16, 2010, 11:03:44 AM, you wrote:

    > z gory przepraszam, ze troche prowokacyjne pytanie,
    > ale czym sie rozni niskopoziomowy C od wysokopoziomowego C?
    > :)

    Złe pytanie. Niskopoziomowy C różni się od wysokopoziomowego C++.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-06-16 12:06:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MiSTER" <1...@w...pl> wrote in message

    > Jak to mówią: Nie można dwom Panom służyć.....

    Otóż to.

  • 7. Data: 2010-06-17 19:43:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > z gory przepraszam, ze troche prowokacyjne pytanie,
    > ale czym sie rozni niskopoziomowy C od wysokopoziomowego C?
    > :)

    No bez jaj ale pisanie w C pod konkretny system operacyjny
    (wysokopoziomowe) jednak "trochę" różni się od pisania w C pod "goły"
    mikrokontroler. Ktoś może być fachowcem od C, C++, C#, pod Windows-a, a w
    przypadku mC wyłoży się na tym, że mu printf nie działa. :)
    Gołego C (bez obiektówki) to się można w godzinę nauczyć. Natomiast z
    pisaniem pod dany mikrokontroler, czy system operacyjny już nie jest tak
    prosto.

    A w ogóle to uważam, że zawsze jest dobrze swój pierwszy projekt dla
    danej rodziny mikrokontrolera w assemblerze napisać, choćby
    nieskomplikowany, bo wtedy nauczymy się najwięcej nt. struktury danego mC.
    Bo tak to skąd niby mamy wiedzieć, że np. w AVR-ach rejestry R0-R15 są w
    pewnym stopniu upośledzone, że nie wszystkie procki mają instrukcje
    mnożenia, już nie wspominając o dzieleniu.