  • 1. Data: 2017-02-18 19:36:55
    Temat: Czujnik obecności człowieka
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Np. celem podejmowania decyzji czy system ma zgasić światło, ale i inne
    zastosowania tez sobie mogę wybawić.

    Omron robi takiego cósia
    https://www.omron.com/ecb/products/sensor/11/d6t.htm

    Ale TME go wycofało, jakiż handlarz na amazonie też, fernell sprzedaje,
    pojawia się jednak wątpliwość czemu inni wycofali, może niezbyt skuteczny
    jest?

    A może zna ktoś jakieś inne sensowne rozwiązania.

  • 2. Data: 2017-02-18 23:41:53
    Temat: Re: Czujnik obecności człowieka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.02.2017 o 19:36, Ghost pisze:
> [...]
    > skuteczny jest?
    >
    > A może zna ktoś jakieś inne sensowne rozwiązania.
    a używałeś takiego czujnika? bo ja bym chciał wiedziec jak się zachowuje.
    Ja próbowałem jako czujnik obecności użyć czujnika odległości i arduino.
    ale za dużo błędów było. teraz mam radarowy czunjnik ruchu. jak siedzę
    150cm od czujnika to wystarczy że głową ruszam - wykrywa ten ruch.

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-02-19 03:36:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    licznik zliczajacy osoby wchodzace i wychodzace. U mnie w lazience sprawdza sie od
    jakis pieciu lat czujka ruchu z marketu, najtansza.

  • 4. Data: 2017-02-19 07:49:29
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >ale za dużo błędów było. teraz mam radarowy czunjnik ruchu. jak siedzę
    >150cm od czujnika to wystarczy że głową ruszam - wykrywa ten ruch.

    Do ruchu starcza zwykła czujka alarmowa chodzi o obecność. Ten omron wymaga
    sprytnego softu no i raczej nie powinien działać sam, dobrze byłoby
    przynajmniej dwa na jedno pomieszczenie.

    System ma widzieć np. nieduży pokój, a tylko to co siedzi wprost przed nim w
    odległości półtora metra.

  • 5. Data: 2017-02-19 07:53:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >ale za dużo błędów było. teraz mam radarowy czunjnik ruchu. jak siedzę
    >150cm od czujnika to wystarczy że głową ruszam - wykrywa ten ruch.

    tu masz jak działa (czujnik leży pod monitorem)
    https://www.youtube.com/watch?v=WotGAFobVpc

  • 6. Data: 2017-02-19 08:05:28
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >System ma widzieć np. nieduży pokój, a tylko to co siedzi wprost przed nim
    >w odległości półtora metra.

    a tylko -> a nie tylko

  • 7. Data: 2017-02-19 13:42:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na filmie widac ze to dziala jak kamera co ma 16 pikseli. Mam kamerke do samochodu.
    Niecale cztery dychy kosztowala. Ma opcje detekcji ruchu. Musi w niej w srodku byc
    jakies miejsce z ktorego da sie wyizolowac sygnal powodujacy nagrywanie na karte po
    wykryciu ruchu.

  • 8. Data: 2017-02-19 13:57:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    jakies miejsce z ktorego da sie wyizolowac sygnal powodujacy nagrywanie na karte po

    zacząłęm pisać, ale usunąłem, bo to nie pomoże facetowi. ale napisze,
    może go na coś naprowadzi. kiedyś miałem włamania, nieudane, ale z opcją
    ponowienia. na gwałt musiałem mieć czujkę ruchu z powiadomieniem gsm. da
    się takie coś zmajstrowac na starym telefonie z androidem. program robi
    fotki, porównuje i w razie dużych zmian - informuje smsem. super sprawa
    tylko że praktyczny interwał pomiędzy fotkami to kwestia sekund. więc
    udawało mi się przemknąć przed obiektywem bez wywołania alarmu.
    W przypadku stwierdzania obecności człowieka w pomieszczeniu, też
    możnaby porównywać fotkę tła i obecną sytuację. ale jak przestawię
    fotel, albo kosz na śmieci, postawię reklamówkę na stole - to wszystko
    będzie odbierane jako obecność. Tak więc za cholerę nie wiem jak toto
    stwierdza że jestem w pokoju lub mnie niema.

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-02-19 14:58:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-19 o 13:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > będzie odbierane jako obecność. Tak więc za cholerę nie wiem jak toto
    > stwierdza że jestem w pokoju lub mnie niema.

    No to porównuj sąsiednie fotki a nie bieżącą z wczorajszą.

  • 10. Data: 2017-02-19 16:24:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >zacząłęm pisać, ale usunąłem, bo to nie pomoże facetowi

    i słusznie, bo ciągle piszecie o ruchu