  • 1. Data: 2017-02-19 12:30:12
    Temat: Jak narysowac linie srubowa
    Od: t...@g...com

    Nie mam wiedzy gdzie i do kogo zwrocic się o pomoc przy rysowaniu uzwojenia
    cewki. Potrzebuje wykonać rysunek do artykulu i w dostępnym w wordzie zasobie
    obrazkow nie ma możliwości narysowania linii srubowej. A ciagniecie myszka po
    stole daje efekt taki, ze na papierze naarysowlabym to lepiej wielkim palcem u
    nogi:). Czy Ktos moglby mi w tej materii cos doradzić?

    Przepraszam za temat nie pasujący do tematyki tej cieszącej się dużym
    szaconkiem i aktywnoscia grupy.

    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2017-02-19 12:45:57
    Temat: Re: Jak narysowac linie srubowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2017 03:30:12 -0800 (PST), t...@g...com
    napisał(a):

    > Nie mam wiedzy gdzie i do kogo zwrocic się o pomoc przy rysowaniu uzwojenia
    > cewki

    Daj se spokój z śubą. Tak się rysowało uzwojenia w początkach elektryki.
    Teraz rysuje się czarny klocek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-02-19 15:18:07
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2017 03:30:12 -0800 (PST), od t...@g...com
    nadeszla wiadomosc:

> [...]
    > nogi:). Czy Ktos moglby mi w tej materii cos doradzić?
    >
    > Przepraszam za temat nie pasujący do tematyki tej cieszącej się dużym

    Najprościej to tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=WjGB_RYuQTM

  • 4. Data: 2017-02-19 16:07:19
    Od: t...@g...com

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 15:18:15 UTC+1 użytkownik Slawek Maculewicz napisał:
    > Dnia Sun, 19 Feb 2017 03:30:12 -0800 (PST), od t...@g...com
    > nadeszla wiadomosc:

    > Najprościej to tak:
    > https://www.youtube.com/watch?v=WjGB_RYuQTM
    Jestes gość, skora i kosc ale Gosc.
    Identycznie probowalem ale caly myk polega na tym aby te dwa polpierscienie
    polaczyc. A potem to już z gorki. Bardzo dziekuje.

    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2017-02-19 16:10:24
    Temat: [OT] Jak narysowac linie srubowa
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    co to za wersja worda?

  • 6. Data: 2017-02-19 20:45:03
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...ont.pl>

    W dniu %s, użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Daj se spokój z śubą. Tak się rysowało uzwojenia w początkach elektryki.
    > Teraz rysuje się czarny klocek.

    Pewnie nie na całym świecie jest w tym temacie jednakowo.
    Niektórzy rysują tak: https://openclipart.org/search/?query=coil&page=1

  • 7. Data: 2017-02-19 23:17:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.02.2017 o 12:30, t...@g...com pisze:
> [...]
    > nogi:). Czy Ktos moglby mi w tej materii cos doradzić?
    >
    > Przepraszam za temat nie pasujący do tematyki tej cieszącej się dużym

    Nawet średnio rozgarnięty elektronik wie, że istnieją takie narzędzia
    jak AutoCAD (bądź też jego pierdylion darmowych pochodnych), a tzw.
    "Word" jest dobry dla pani z księgowości. Artykuły pisze się w LaTeXu,
    schematy robi w programie do schematów, płytki w programie do płytek,
    rysunki techniczne w programie do rysunków technicznych - nie na odwrót,
    ani w żadnej innej dowolnej kolejności.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2017-02-19 23:32:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-19 15:18, Slawek Maculewicz wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=WjGB_RYuQTM

    Łomatko, ale rekodzieło. Juz teraz wiem dlaczego tak wiele rysunkow w
    ksiązkach "do fizyki" wygląda jak gdyby ktoś nie miał o pojecia co
    rysuje tylko odwalil byle jak i reszta dnia wolne.

    http://asymptote.sourceforge.net/gallery/

  • 9. Data: 2017-02-20 00:19:24
    Od: t...@g...com

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 23:32:20 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > ksiązkach "do fizyki" wygląda jak gdyby ktoś nie miał o pojecia co
    > rysuje tylko odwalil byle jak i reszta dnia wolne.

    jest kilka tablic pierdulek nie znajdujących praktycznego zastosowania a tego
    czego się potrzebuje - ani sladu. Powinna być mozliwosc rysowania sprężyn,
    popularnych funkcji trygonometrycznych czy typowych ksztaltow przedmiotow.

    Korzystne byłoby umożliwienie rysownie myszka czy jakiś innym dzojstykiem z
    tym, ze komputer to powinien wyrownywac domyślnie czy w określonym lokalnie
    obszarze, dopasowując odpowiednia krzywizne czy kształt. Ale to byłoby z kolei
    za trudne dla tworcow tych programikow.

    Widze, ze nie jestem jedyny, który ma z tym problemy. Wymaga to chyba sporo
    czasu do opanownia, przez co koszt rysunku wychodzi tak duzy, ze chyba oplaci
    się zlecic jego wykonanie specjaliście. A ja glupi myslalem, ze to jest do
    opanowania w ciągu kilku godzin.

    Dzieki za zainteresowanie i porady.

    Pzdr
    Tornad

  • 10. Data: 2017-02-20 01:40:23
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-19 o 12:30, t...@g...com pisze:

    > Czy Ktos moglby mi w tej materii cos doradzić?

    Można tak:

    1. Otwieramy stronę fooplot.com
    2. Zmieniamy "Function" na "Parametric"
    3. Wybieramy "Add"
    4. Wpisujemy:
    x= sin(3s)+s
    y= 2cos(3s)
    -6.5pi/3 < s < 6.5pi/3
    step=.01
    5. Odznaczamy "Grid", "Axes", "Tick Marks", "Numbers"
    6. Wybieramy "Export as .svg"
    7. Zapisujemy sobie plik wektorowy sVG.

    P.