  • 1. Data: 2010-04-22 20:00:11
    Temat: Czujnik poziomu paliwa i inne
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Passat B4 1.9 TDI kombi.

    Czujnik poziomu paliwa (o ile dobrze to nazywam). Wymieniam czujnik w
    zbiorniku paliwa (bez wewnętrznej pompy paliwa). Kupiłem "nowy" na
    szrocie, wyczyściłem i mam kilka pytań. Na matalowej rurce zwrotnej
    (cieńszej) jest harmonijka gumowa. Do czego ona służy? W środku jest
    jakiś zawór? Na harmonijce są 2 zaciskowe plastyki z zewnętrznymi
    ząbkami. Czy te ząbki ułatwiają zaciśnięcie zacisków, czy też pełnią
    inną rolę? Powietrze w rurce dopływowej (grubszej) przepływa z małym
    oporem, w rurce zwrotnej (cieńszej) opór przepływu powietrza jest
    większy. Czy to jest właściwe, czy też świadczy o jakiejś
    nieprawidłowości działania czujnika? Stosunkowo nieduża różnica średnic,
    nie uzasadnia zwiększonego oporu przepływu powietrza. Zawór? Czy ktoś z
    Grupowiczów może podać rezystancję w skrajnych położeniach pływaka?

    Korektor siły hamowania. Jak wyprasować stalowy sworzeń, rozpęczony z
    jednej strony, nie uszkadzając otworu, i jak później ten sworzeń
    rozpęczyć? Żelazna wypraska (to "coś" ze sprężyną) jest zardzewiała i
    chciałbym ja wyczyścić. Mogę to zrobić dopiero po wyprasowaniu sworznia.
    Co jest w środku korektora siły hamowania?

    Z poważaniem
    MJ