  • 1. Data: 2010-06-22 23:34:10
    Temat: Tematy prac magisterskich (?)
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Jak jest z pracami magisterskimi kazdy wie -
    - czesto laduja zapomniane gdzies w archiwach
    a to z powodu swej niepraktycznosci albo, ze 'to juz bylo', itd...

    Jezeli byscie mogli sobie (badz komus)
    wymyslic temat pracy mgr (zwiazany z elektronika),
    ktory z jednej strony bedzie praktyczny / ambitny -
    - z drugiej zas wykonalny przez 1-2 osoby w ciagu roku,
    to co by to bylo?

  • 2. Data: 2010-06-23 06:37:05
    Temat: Re: (OT)Tematy prac magisterskich (?)
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hvrhaj$le3$1@news.task.gda.pl,
    Q <n...@s...pl> nabazgrał:
> [...]
    > ktory z jednej strony bedzie praktyczny / ambitny -
    > - z drugiej zas wykonalny przez 1-2 osoby w ciagu roku,

    "Wpływ mediów elektronicznych na obniżenie kreatywności studentów kierunków
    technicznych"

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2010-06-23 07:49:39
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > In news:hvrhaj$le3$1@news.task.gda.pl,
    > Q <n...@s...pl> nabazgrał:

    > "Wpływ mediów elektronicznych na obniżenie kreatywności studentów kierunków
    > technicznych"

    A dlaczegóż tylko studentów kierunków technicznych ? :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-06-23 08:13:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hvseai$4dk$1@news.onet.pl,
    PeJot <P...@o...pl> nabazgrał:
    (ciap)

    > A dlaczegóż tylko studentów kierunków technicznych ? :>

    Wszystkie kierunki to na doktorat robota!

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2010-06-23 12:50:40
    Temat: Re: Tematy prac magisterskich (?)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 01:34:10 +0200, "Q" <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >ktory z jednej strony bedzie praktyczny / ambitny -
    >- z drugiej zas wykonalny przez 1-2 osoby w ciagu roku,

    Przetwornik analogowo-cyfrowy do chromatografu gazowego (lub
    cieczowego) + oprogramowanie do akwizycji i obróbki danych.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2010-06-23 12:56:22
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > ktory z jednej strony bedzie praktyczny / ambitny -
    > - z drugiej zas wykonalny przez 1-2 osoby w ciagu roku,

    Jeśli ma być to coś praktycznego, to nie jest to kwestia tematu, tylko
    zapotrzebowania. Możesz wykonać coś dla uczelni, albo dla jakiejś firmy
    zewnętrznej. Z reguły takie tematy są dosyć ambitne, jeśli idzie o
    poziom konstrukcji. Trzeba pytać na uczelni i w pobliskich firmach.
    Drugie wyjście, to tematy teoretyczne itp... Im ambicji odmówić nie
    można, praktyczność - może ktoś z tego skorzysta, ale czy tak, jak byśmy
    chcieli? W tej kwestii najlepiej rozmawiać z naukowcami :).

    Konop

  • 7. Data: 2010-06-23 14:37:19
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Q <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > ktory z jednej strony bedzie praktyczny / ambitny -
    > - z drugiej zas wykonalny przez 1-2 osoby w ciagu roku,

    Poprę mojego przedpiscę: to, na co jest zapotrzebowanie-chyba, że chcesz
    tworzyć chindogu :)

    IMHO pracom dyplomowym brak bardzo ważnego elementu - wdrożenia.
    Często kończy się na teorii albo wczesnym prototypie, żeby pokazać coś
    promotorowi albo komisji. To zaledwie przyczynek do projektowania.
    Zrobienie pracy dyplomowej pod konkretne zapotrzebowanie często wymusza
    wdrożenie, które WARTO opisać w pracy, czyli na czym polegały
    problemy i jak je zlikwidowano.
    Skoro piszemy o wdrożeniu, to kolejna rzecz, często lekceważona: TESTY.
    Urządzenie uznaje się za sprawne, jeżeli.... jezeli co? Mało kto to definiuje.
    A potem schodzi urządzenie z taśmy, wraca na gwarancji i jest odsyłane jako
    sprawne.

    Konkludując: może zamiast "ambitnego" projektu (np. taki chromatograf)
    zrobić coś o wiele prostszego (lista poniżej), ale od początku do końca, np:
    -założenia
    -pierwsze podejście
    -prototyp
    -pomiary
    -weryfikacja założeń o drugie podejście
    -prototyp
    -pomiary
    -wstępna eksploatacja przez Was
    -kolejna modyfikacja
    -Relase Candidate Nr. 1
    -przekazanie KOMUŚ do testów (miniwdrożenie)
    -wnioski z wdrożenia
    -napisanie pełnej i kompletne dokumentacji montażowej, serwisowej,
    technicznej, użytkowej.

    No dobra, ale co to może być?
    Rozejrzyjcie się wkoło lub wśród znajomych i zadajcie im pytanie: co was
    wkurza?

    Napiszę, co ja chciałbym mieć, ale nie mam czasu, żeby to zrobić:
    -licznik spalania liczący ile paliwa spaliłem podczas przyspieszania,
    przygotowany do rozwiązania następującego problemu:
    chcę się dowiedzieć: jak najekonomiczniej przyspieszyć od 0 do 50 km/h
    Założeniem jest, że startuję od zatrzymania i po przejechaniu pewnego stałego
    odcinka mam mieć na liczniku 50 km/h. Taki licznik podaje mi ilość paliwa
    zużytego na tym odcinku. I teraz mogę sobie, codziennie przejeżdżając ten sam
    odcinek do pracy spod świateł sprawdzać - czy lepiej jest przyspieszać szybko,
    czy wolno, czy pomijać biegi, czy nie, itd. Licznik miałby przycisk RESET,
    podpinany pod wtryskiwacz i VSS (licznik drogi). I podaje wartość po iluśtam
    metrach, piszczy przy osiągnięciu 50 km/h.

    -siłownik otwarcia okna. Ma utrzymywać takie otwarcie okna, żeby była stała
    temperatura w pomieszczeniu, chyba że spadnie deszcz, śnieg albo grad.

    -sterownik lodówki jachtowej (12V) zapewniający ograniczenie zużycia prądu,
    czyli stabilizuje temperaturę na żądaną wartość, chyba, że będzie to groziło
    przedwczesnym rozładowaniem akumulatora. Czyli ustawiasz: conajwyżej 8 stopni
    i conajmniej 4 dni.

    -automatyczny alarm przepalonej żarówki do instalacji jachtowej. Masz wpiąć
    szeregowo w przewód idący do lamp nawigacyjnych. Urządzenie ma przycisk SET,
    który programuje nominalny prąd. Instalacja polega na wciśnięciu przycisku
    SET, urządzenie zapamiętuje prąd nominalny. W przypadku spalenia żarówki bądź
    zwarcia (czasem zamiast jednej lampy pali się więcej) włącza się piszczyk.

    Pomyślicie, że banalne zadanie, nie nadaje się na prace magisterską, bo za
    proste. A ja zadam pytanie: ile znacie DOBRYCH urządzeń wkoło? Takich, które
    mają więcej niż - powiedzmy - trzy lata i nadal są przydatne, nie psują się?
    Zaprojektować dobre urządzenie nie jest łatwo, a diabeł tkwi w szczegółach.

    Pozdrawiam tych, którzy doczytali do końca :)

    --
    Patryk

  • 8. Data: 2010-06-23 15:11:25
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Patryk" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pomyślicie, że banalne zadanie, nie nadaje się na prace magisterską, bo
    za
    > proste. A ja zadam pytanie: ile znacie DOBRYCH urządzeń wkoło?

    Nie przejdzie, a Twój argument jest w tym przypadku bez znaczenia. Praca
    magisterska to nie ma być wdrożenie czegoś dobrego do produkcji. Znając
    studenckie tempo i solidność a także dostępny czas nie ma też szans na 3
    wersje poprawiane na podstawie wniosków z testów.

    e.

  • 9. Data: 2010-06-23 15:26:40
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:
> [...]
    >
    > Nie przejdzie, a Twój argument jest w tym przypadku bez znaczenia. Praca
    > magisterska to nie ma być wdrożenie czegoś dobrego do produkcji. Znając

    Nie napisałem, że to ma być TYLKO wdrożenie. Musi być to błyskotliwy i
    niebanalny pomysł. Jeśli pomysł jest prosty, i można powiedzieć, że
    nie licuje z tytułem magistra, to dodać wdrożenie. Na pewno wyjdzie tyle
    problemów, że będzie co rozkminiać, co chyba jest istotą takiej pracy?

    > studenckie tempo i solidność a także dostępny czas nie ma też szans na 3
    > wersje poprawiane na podstawie wniosków z testów.

    Napisali, że ma być ambitne, więc założyłem, że są solidni i im się chce.

    A tak na marginesie: jakiś czas temu projektowałem centralkę elektryczną na
    jacht. Parę przymiarek, w końcu gotowy produkt montuję, wszystko pasuje.
    Przystępuję do przykręcania kabli i... Kiler w piz** i cały mysterny
    plan też w piz**.... Okazało się, że trzeba mieć trzecią rękę, którą się
    człowiek podeprze, coby na pysk nie poleciał, albo głowę mogącą się obrócić
    o 180 stopni albo łokcie odginające się do tyłu.
    Albo wyciąć otwór w burcie, wygodnie usiąść, przykręcić i otwór załatać :)
    W parę osób kumamy co zrobić i ktoś powiedział żartem, że tu trzeba mieć
    doktorat, żeby to wykumać.

    --
    Patryk

  • 10. Data: 2010-06-23 17:54:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wszystkie kierunki to na doktorat robota!

    na doktorat z socjologii / psychologii, tak wiec NTG!
    ;)