  • 21. Data: 2002-09-29 09:27:31
    Temat: Re: Czy Neostrady zapchaja Polpak ?
    Od: Daniellek <d...@f...net>

    Dnia Sat, 28 Sep 2002 13:03:33 +0000 (UTC), m...@m...eu.org
    <m...@m...eu.org> wystukał(a):
    > Przeciez jak wszyscy beda wszsytko sciagac, to duza czesc zasobow bedzie
    > u ludzi z Neo+, a oni jak to beda udostepniac, to juz inni nie
    > beda sciagac od nich 512kbps, tylko 128kbps. Jesli wszystko mialoby byc

    I myślisz że każdy to co ściąga udostępnia spowrotem? :))))

    > laczami symetrycznymi (np Autocom - 512kbps w obie strony), to zatkaja sie

    Autocom ma również 512/128.
    Przynajmniej wedle umowy która mam.

    --
    Daniellek

  • 22. Data: 2002-09-29 14:23:42
    Od: u...@h...pl

    a...@N...konta.pl (Adam Szendzielorz) wrote in <an2nnr$3ml$1@news.tpi.pl>:

    /ciach.../

    >Wspolczuje Ci z calego serca, jezeli wszystko widzisz (nie tyle Ty,
    >co 'watkowdawca') w tak czarnych kolorach :)

    Nie zapoczatkowalem watku, bo np. obawiam sie czy bede mogl sciagnac jutro
    poczte. Postawilem po prostu otwarte pytanie :-))) 20 wysyconych Neostrad
    to 10 Mbps. Na chlopski rozum 10 Mbit/s na szkielecie to juz niemalo, a 20
    czy 50 razy wiecej to dosc pokazne obciazenie. Oczywiscie nie zakladam, ze
    kazdy bedzie obciazal w 100% non-stop takie lacze - ale bedzie to robic
    kilka procent uzytkownikow co - przy duzej ich liczbie po migracji z uslugi
    SDI w miastach - i tak bedzie duza liczba. Stad pytanie.

    >A powiedz mi - czy zastanawiales sie ile samych lacz polpakowskich
    >1 / 2Mbit sprzedala TPSA i dlaczego one sie nawzajem nie
    >pozapychaja !? :-) Jestem pewien, ze przebicie jest wyzsze niz
    >w Twoim przykladzie - neostrady.

    Nie znam zadnych liczb, ale jestem przekonany ze liczba Neostrad nie tylko
    przekroczy liczbe instalacji symetrycznych lacz 1/2 Mbit/s lecz wkrotce
    teoretyczna przepustowosc wszystkich tych Neostrad bedzie tez znacznie
    wieksza nzi innych lacz TPSA.

    Poadrawiam,
    Wojtek

  • 23. Data: 2002-09-29 14:23:51
    Od: m...@m...eu.org

    In article <s...@m...tera.com.pl>, Daniellek wrote:
    > I myślisz że każdy to co ściąga udostępnia spowrotem? :))))

    No to w ten prosty sposob znow rozwiazuje sie problem zapchania, bo jak cos
    sciagac, skoro nie ma skad? A jesli zrodel nie przybywa, to zapychaja
    sie tylko lacza dotychczasowych zrodel.

    Poza tym podobno idea p2p jest dzielenie sie zasobami... :)

    > Autocom ma również 512/128.
    > Przynajmniej wedle umowy która mam.
    Wedlug tego co slyszalem jakis czas temu (pol roku, rok, czy jakos tak), dawali
    w odroznieniu od chello, symetrycznie 512. Ale znajomy mogl sie pomylic,
    albo zmienili zasady.

    Pozdrawiam
    Adam Frankowski

  • 24. Data: 2002-09-29 14:24:00
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Adam Szendzielorz napisal(a) [29 Sep 2002]:

    > Wspolczuje Ci z calego serca, jezeli wszystko widzisz (nie tyle Ty,
    > co 'watkowdawca') w tak czarnych kolorach :)

    Czasami trzeba popatrzec na czarno, zeby w kontrascie z bialym wyszla
    codzienna szarosc ;)

> [...]
    > 1 / 2Mbit sprzedala TPSA i dlaczego one sie nawzajem nie
    > pozapychaja !? :-) Jestem pewien, ze przebicie jest wyzsze niz

    Wydaje mi sie, ze te lacza maja inny typ uzytkownikow i z tego powodu inna
    charakterystyke. Firma posiadajaca lacze 2Mbit/s generuje przewaznie mniej
    ruchu (czas pracy, ograniczenia administracyjne...) niz indywidualny
    uzytkownik na takim samym laczu ("sciongnem ile wlezie").

    --
    (m...@i...pl)

  • 25. Data: 2002-09-29 18:49:01
    Od: "rashman" <w...@k...wesolyspamer.pl>

    > Wydaje mi sie, ze te lacza maja inny typ uzytkownikow i z tego powodu inna
    > charakterystyke. Firma posiadajaca lacze 2Mbit/s generuje przewaznie mniej
    > ruchu (czas pracy, ograniczenia administracyjne...)
    Firma moze rowniez posiadac neostrade, a sporo sieci osiedlowych
    (szczegolnie tych z dluzszym stazem) chodzi na polpakach. Kolo sie zamyka:)

    > niz indywidualny uzytkownik na takim samym laczu ("sciongnem ile wlezie").
    Ua, to Ty chyba nigdy w serwerowni po nocy nie siedziales;) U nas MRTG
    wyklada jak EKG normalnego faceta po obejrzeniu 10 odcinkow "Slonecznego
    patrolu" (or smf.):)

    r.

  • 26. Data: 2002-09-30 07:38:59
    Od: Tomasz Slaski <t...@a...pl>

    Użytkownik u...@h...pl napisał:

> [...]
    > przekroczy liczbe instalacji symetrycznych lacz 1/2 Mbit/s lecz wkrotce
    > teoretyczna przepustowosc wszystkich tych Neostrad bedzie tez znacznie

    To, ze sumaryczna przepustowość zakonczeń łacz u uzytkowników jest
    zazwyczaj wieksza od przepustowosci szkieletu, to akutat nic dziwnego.
    Kazdy ISP sprzedaje wiecej jak sam ma i jest to najzupełniej normalne.
    Kwestia jest tylko, jak wiele razy ISP sprzeda to co ma - jak 5-7 razy
    to ok, ale jak juz wiecej niz 10, to robi sie niefajnie...(upraszczam).

    Zresztą, per analogiam, np. z telefonami jest tak samo: ilość łącz
    międzycentralowych to okolo 10-12% ilości zakończeń w sieci lokalnej.

    --
    TOM @ HOME
    GSM -> chwilowo tylko służbowy. GG 139980 TS635-RIPE

  • 27. Data: 2002-09-30 07:39:40
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    rashman napisal(a) [29 Sep 2002]:

    > Ua, to Ty chyba nigdy w serwerowni po nocy nie siedziales;) U nas
    > MRTG wyklada jak EKG normalnego faceta po obejrzeniu 10 odcinkow
    > "Slonecznego patrolu" (or smf.):)

    Jesli juz musialem siedziec, przewaznie bylo wystarczajaco duzo rzeczy do
    zrobienia na wczoraj ;)

    --
    (m...@i...pl)

  • 28. Data: 2002-09-30 07:39:49
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    napisal(a) [28 Sep 2002]:

> [...]
    > beda sciagac od nich 512kbps, tylko 128kbps. Jesli wszystko mialoby
    > byc ciagniete z predkoscia 512kbps to musialoby isc od ludzi z czyms

    Zgadza sie, ruch raczej nie bedzie sie zamykal w obrebie samej Neostrady.
    Jednak zeby sie zapchalo lacze, wystarczy ruch w jednym kierunku...
    Wyobraz sobie, ze w jednym miejscu ludzie udostepniaja zasoby, w drugim
    tylko sciagaja. Jeden "sciagacz" jednoczesnie korzysta z czterech
    "udostepniaczy", wysycajac w ten sposob lacze, mimo ze w jednym kierunku
    ;) Czyli mozna zapchac :)

    Wszystko oczywiscie zalezy od rozlozenia zasobow i planowania laczy.

    > Wiec w pierwszej kolejnosci moga sie zatkac wyjscia TPSA na swiat.

    Albo takze lacza miedzywezlowe, w zaleznosci od rozlozenia ruchu.

    > Wedlug mnie szkielet TPSA nie jest zagrozony, ale moge sie mylic
    > w oszacowaniach.

    Szczerze mowiac bez konkretnych danych ciezko robic oszacowania. To co sie
    wydaje "na zdrowy rozum" nie zawsze takie jest :-/

    > Tak zupelnie na marginesie: normalnosc to pojecie czysto wzgledne,
    > bynajmniej nie znaczace "taki jak wiekszosc". Dla kazdego cos innego
    > moze byc normalne. Ale to juz NTG.

    Kwestia definicji, masz racje ze jest to wzgledne.

    --
    (m...@i...pl)

  • 29. Data: 2002-09-30 07:40:18
    Od: Wojciech Bojdo/l <w...@h...pl>

    In article <an2nnr$3ml$1@news.tpi.pl>, Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > 1 / 2Mbit sprzedala TPSA i dlaczego one sie nawzajem nie
    > pozapychaja !? :-) Jestem pewien, ze przebicie jest wyzsze niz

    Jak to sie nie zapychaly ?
    A Lublin i Wroclaw to na co narzekaly przez lata ?

    --wb

  • 30. Data: 2002-09-30 07:41:01
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "rashman" <w...@k...wesolyspamer.pl> napisał w wiadomości

    > Ua, to Ty chyba nigdy w serwerowni po nocy nie siedziales;) U nas MRTG
    > wyklada jak EKG normalnego faceta po obejrzeniu 10 odcinkow "Slonecznego
    > patrolu" (or smf.):)

    Pewnie, że nie siedział ! I w ogóle nie wie o czym mówi ;-)
    Podjedź sobie na CISCO EXPO. 8.X będzie tam prelekcja pt. "Niezawodność w
    korporacyjnych i operatorskich sieciach pakietowych" - zobacz kto ją będzie
    wygłaszał.

    Z#