  • 11. Data: 2002-09-27 14:47:43
    Temat: Re: Czy Neostrady zapchaja Polpak ?
    Od: "Moon" <r...@p...onet.pl>

    > O ile wiem to TPSA buduje xDSLe na sprzecie Lucenta, wiec moze jakies rutery
    Luckowe (IPSS lub PSAX
    > z karta rutujaca) ?...

    dokładnie 15 routerów usługowych Lucenta SpringTide 7000 (IPSS) podłączony każdy
    przez GigaEthernet do szkieletu Polpaka

  • 12. Data: 2002-09-27 19:35:26
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Adam Szendzielorz napisal(a) [27 Sep 2002]:

    > Uwierz, ze wiekszosc uzytkownikow neo/dsl czy nawet sdi to _normalni_
    > uzytkownicy.

    Masz jakies dokumenty (np. miesieczne logi obciazenia laczy wszystkich
    uzytkownikow) na potwierdzenie tezy o "wiekszosci"?

    Nie wszystko jest takie jakie sie wydaje, zwlaszcza od czasu
    upowszechnienia sie aplikacji p2p (Napster/gnutella).

    Poza tym "normalny" = taki jak wiekszosc, czyli oczywiste ze wiekszosc
    uzytkownikow jest normalna ;P

    --
    (m...@i...pl)

  • 13. Data: 2002-09-27 19:35:43
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Oczywiscie ze nie na miejscu do zapchania gigantycznego lacza
    > wystarczy tylko 622 mbit/s/512kbity/s = 1200 userow;)

    No tak. Wiec poprostu uwierz ze sytuacja w ktorej 1200 userow
    ciagnie non stop cos z sieci przez jedna tylko rure 622 Mbit (zauwaz,
    ze mamy ich pare) jest w praktyce _niemozliwa_ do osiagniecia.

    SDI w starym woj. slaskim tez jest pareset (pare tysiecy?) a obciazenie
    jakie generuja w katowickim polpaku nie przekracza 1% calej rury
    155Mbit.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 14. Data: 2002-09-27 19:36:02
    Od: "KSZYCHOOO" <k...@h...pl>

    witam :)

    > Przyklad z dzis z dyskusji na alt.pl.sdi
    no sorki, ale z Twoje wycinku wynika trochę inaczej :)
    proponuje przeczytać łans egen cały wątek :)

    > <cy>

    > Neo+ do
    >
    > a wiesz ile to jest 3GB miesięcznie ?
    > może raczej 3GB/dziennie ;)
    >
    > </cy>
    <docytowanie>
    poza tym dostałeś odpowiedz ;)
    post. KSZYCHOOO
    </docytowanie>

    > Po prostu moim zdaniem tepsa znowu dala ognia puszczajac do
    > sprzedazy usluge bez pokrycia w posiadanych mozliwosciach.
    też się nad tym zastanawiałem :)

    powiedzcie czy jeśli prawnie łącze jest tylko dla domu [ileż to kompów może
    stać w domu?] i ma dynamiczny IP [czyli ftp tak sobie] to po co komuś
    512kBit/s ?
    myślisz, że czemu tak sobie niektórzy przesiadają się z sdi na neo+ chyba
    nie po to aby płacić 50zł więcej i się cały czas szarpać z tepsą ;)))

    a po drugie to 3GB/mies to wcale nie dużo jak na stałkę
    post. KSZYCHOOO

  • 15. Data: 2002-09-28 08:57:06
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Adam Szendzielorz napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >
    >SDI w starym woj. slaskim tez jest pareset (pare tysiecy?) a obciazenie
    >jakie generuja w katowickim polpaku nie przekracza 1% calej rury

    SDI ma 4Mb/120 czyli srednio 33kb/usera a Neo+ 512kb/usera czyli 15
    razy wiecej. Obecnym 8 czy 10 tys uzytkownikow Neo+ odpowiada
    120-150 tys uzytkownikow SDI, a z tego co wiem to jest ich ze dwa
    razy mniej. Czyli obciazenie ze strony Neo+ spokojnie przekroczylo
    (a dzieje sie to w ciagu ostatnich dwu miesiecy) calkowite obciazenie
    ze strony SDI i stad moim zdaniem tak raptowne pogorszenie w sieci
    uzytkownikow roznych form POLPAK'u.
    Jal sie chce miec wielki swiat to trzeba miec wielkoswiatowy szkielet
    czyli tak rzad(albo i lepiej) wielkosci szybszy niz teraz.

    miab

  • 16. Data: 2002-09-28 08:57:11
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Oczywiscie ze nie na miejscu do zapchania gigantycznego lacza wystarczy
    > tylko 622 mbit/s/512kbity/s = 1200 userow;)

    No i pewnie tym łączem nie tylko neostradowe pakiety lecą...

    --
    UNIX is user friendly. He's just very picky about who his friends are...

  • 17. Data: 2002-09-28 13:03:33
    Od: m...@m...eu.org

    In article <X...@1...69.11.157>, Marek Moskal wrote:
    > Adam Szendzielorz napisal(a) [27 Sep 2002]:

    > Nie wszystko jest takie jakie sie wydaje, zwlaszcza od czasu
    > upowszechnienia sie aplikacji p2p (Napster/gnutella).

    Przeciez jak wszyscy beda wszsytko sciagac, to duza czesc zasobow bedzie
    u ludzi z Neo+, a oni jak to beda udostepniac, to juz inni nie
    beda sciagac od nich 512kbps, tylko 128kbps. Jesli wszystko mialoby byc
    ciagniete z predkoscia 512kbps to musialoby isc od ludzi z czyms innym
    niz Neo+, czyli pewnie z zagranicy od ludzi, ktorzy w wiekszosci tez maja
    ADSL, bo raczej malo jest uzytkownikow z np E1 w domu do wlasnego uzytku, co
    najwyzej dzielonym na kilkadziesiat innych uzytkownikow itd itp.
    Wiec w pierwszej kolejnosci moga sie zatkac wyjscia TPSA na swiat.
    Jesli nawet bedzie cos sciagane od ludzi w Polsce podlaczanych przez kablowki
    laczami symetrycznymi (np Autocom - 512kbps w obie strony), to zatkaja sie
    lacza kablowek do innych operatorow.

    Wedlug mnie szkielet TPSA nie jest zagrozony, ale moge sie mylic
    w oszacowaniach.

    > Poza tym "normalny" = taki jak wiekszosc, czyli oczywiste ze wiekszosc
    > uzytkownikow jest normalna ;P
    Tak zupelnie na marginesie: normalnosc to pojecie czysto wzgledne, bynajmniej
    nie znaczace "taki jak wiekszosc". Dla kazdego cos innego moze byc normalne.
    Ale to juz NTG.

    Pozdrawiam
    Adam Frankowski

  • 18. Data: 2002-09-29 09:25:34
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    "miab" <m...@s...pl> napisał:

    > Czyli obciazenie ze strony Neo+ spokojnie przekroczylo
    > (a dzieje sie to w ciagu ostatnich dwu miesiecy)
    > calkowite obciazenie ze strony SDI

    Zapewne tak się stało ale czy mogło być inaczej?
    Neostrada (np. 1 megabit) kosztuje wyraźnie więcej, zatem logicznym
    następstwem do większe prawa usera, który więcej zapłacił.

    > Jal sie chce miec wielki swiat to trzeba miec wielkoswiatowy
    > szkielet czyli tak rzad(albo i lepiej) wielkosci szybszy niz teraz.

    Ja uważam, że przesadzasz. Mam Neostradę 512/128 i narzekać nie mogę.
    Pliki niekiedy schodzą ponad 50 KB/s zza granicy i otwarcie przyznaję
    się do zapychactwa. Direct Connect chodzi całodobowo, 15 slotów
    otwartych i non-stop 128 na wyjściu zapchane jak Ikarus w godzinie
    szczytu. W końcu płacąc tyle co miesiąc nie zgodził bym się na jakiś
    śmieszny limit typu 3 GB.
    Nie zauważam gorszej pracy Polpaku poza sytuacjami gdy awarii ulegnie
    jakiś router.

    --

    Pozdrawiam,

    Rico - antysocjalizm & kosmopolityzm gwarantowany.
    "Każde państwo jest własnościa kapitału,
    który został w nim zainwestowany"
    Thomas Woodrow Wilson, 28th President of the United States

  • 19. Data: 2002-09-29 09:26:21
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Moon" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie 15 routerów usługowych Lucenta SpringTide 7000 (IPSS) podłączony
    każdy przez GigaEthernet do szkieletu Polpaka

    Tzn. do czego ? I czy aby na pewno GE ?

    Z#

  • 20. Data: 2002-09-29 09:26:55
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Masz jakies dokumenty (np. miesieczne logi obciazenia laczy wszystkich
    > uzytkownikow) na potwierdzenie tezy o "wiekszosci"?

    Podobna sytuacja i obawy byly z SDI 1,5 roku temu. Kompletnie
    nieuzasadnione - IMHO tak samo jak w obecnym przypadku.

    > Nie wszystko jest takie jakie sie wydaje, zwlaszcza od czasu
    > upowszechnienia sie aplikacji p2p (Napster/gnutella).

    Wspolczuje Ci z calego serca, jezeli wszystko widzisz (nie tyle Ty,
    co 'watkowdawca') w tak czarnych kolorach :)

    A powiedz mi - czy zastanawiales sie ile samych lacz polpakowskich
    1 / 2Mbit sprzedala TPSA i dlaczego one sie nawzajem nie
    pozapychaja !? :-) Jestem pewien, ze przebicie jest wyzsze niz
    w Twoim przykladzie - neostrady.
    pozdr.