  • 1. Data: 2014-07-21 18:52:06
    Temat: Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i
    nie mogę uruchomić 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
    Tu coś pisze:
    https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62
    339
    ale w biosie nie mogłem nic znaleźć

  • 2. Data: 2014-07-21 19:13:15
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 21/07/2014 17:52, Borneq wrote:
    > Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i
    > nie mogę uruchomić 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
> [...]

    Tak, VT-x w biosie zwykle wystepuje pod haslem \Virtualisation Support\.
    Swoja droga bardzo Ci potrzebne te 64bit?

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2014-07-22 15:02:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    G Nowak <g...@c...ac.uk> wrote:

    > Swoja droga bardzo Ci potrzebne te 64bit?

    Pewnie Android... ja musiałem instalować 64-bitowe Ubuntu na 32-bitowym
    Windowsie, żeby móc przekompilować jeden komponent Androida, i wszystko
    poszło bez problemu (pewnie dałoby się na 32-bitach, ale toolchain już
    nie wspiera - wspierane jest 64-bitowe Ubuntu).

    Przynajmniej jakiś czas temu tak było.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2014-07-22 21:26:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-22 15:02, Adam Wysocki pisze:

    > Pewnie Android... ja musiałem instalować 64-bitowe Ubuntu na 32-bitowym
    > Windowsie, żeby móc przekompilować jeden komponent Androida, i wszystko

    JA mam 64 bitowy Windows i też chciałem mieć taki Ubuntu

  • 5. Data: 2014-07-22 23:37:09
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 22/07/2014 20:26, Borneq wrote:

    > JA mam 64 bitowy Windows i też chciałem mieć taki Ubuntu

    Pytanie - po co? Jesli to srodowisko testowe, lepiej uzyc x86. Zwykle
    zajmuje mniej miejsca oferujac porownywalna wydajnosc. 64bity to raczej
    'gimmick' jesli nie uzywasz ponad 4GB ram lub natywnych aplikacji pod 64bit.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2014-07-24 00:52:36
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Borneq napisał:
    > Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i
    > nie mogę uruchomić 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
> [...]

    Moze kwestia procesora (lub plyty, jaka masz plyte?) - bo jak nie masz w
    biosie, znaczy, ze moze tego czego szukasz nie obslugiwac (nie klikalem
    w link :p)

    Procek troche taki "niekompletny"
    http://ark.intel.com/pl/products/74749/Intel-Pentium
    -Processor-G2030-3M-Cache-3_00-GHz

    na i3 bez problemu kazdy co testowalem linux 64-bitowy odpala na
    VirtualBoxie.

    nawet na i3 mobilnym, bo w lapku tez mam i3

    Pentium G kupilem ale powiem, bez zachwytu. wymienilem na i3 dosc
    szybko. G to niemal wydajnosciowo to co C2D 8400.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 7. Data: 2014-07-24 03:45:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 00:52:36 +0200, mr misio napisał(a):

> [...]
    >
    > Pentium G kupilem ale powiem, bez zachwytu. wymienilem na i3 dosc
    > szybko. G to niemal wydajnosciowo to co C2D 8400.

    Ale czekaj - tą wirtualkę odpalać próbowałeś tylko pod Virtualboxem czy
    jeszcze czymś innym?

    [ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul. ]
    [ (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

  • 8. Data: 2014-07-24 22:00:06
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i
    > nie mogę uruchomić 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
> [...]

    Jaki jest komunikat błędu?

    --
    Piotr Borkowski

  • 9. Data: 2014-07-25 10:05:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-24 22:00, Piotr B. [pb2004] pisze:
    339

    > Jaki jest komunikat błędu?

    Nie pokazuje błędu, tylko na liście linuxów do zainstalowania są
    32-bitowe. A gdy wybiorę 32-bitowy i próbuję na siłę zainstalować
    64-bitowego to sam Ubuntu daje komunikat że system nie działą

  • 10. Data: 2014-07-25 15:33:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Nie pokazuje błędu, tylko na liście linuxów do zainstalowania są
    > 32-bitowe. A gdy wybiorę 32-bitowy i próbuję na siłę zainstalować
    > 64-bitowego to sam Ubuntu daje komunikat że system nie działą

    Taki komunikat? "System nie działa"?