  • 11. Data: 2014-07-25 15:52:26
    Temat: Re: Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-25 15:33, Adam Wysocki pisze:
    > Taki komunikat? "System nie działa"?

    This kernel requires an x86-64 CPU, but only detected an i686 CPU.
    Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CPU.

    To raczej oczywiste, bo z listy wybrałem Ubuntu(32) a nie było Ubuntu(64)

  • 12. Data: 2014-07-26 13:40:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Nie pokazuje błędu, tylko na liście linuxów do zainstalowania są
    > 32-bitowe. A gdy wybiorę 32-bitowy i próbuję na siłę zainstalować
    > 64-bitowego to sam Ubuntu daje komunikat że system nie działą

    Przeklej wynik polecenia[1]:
    coreinfo -v

    1. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc83
    5722
    --
    Piotr Borkowski

  • 13. Data: 2014-07-26 21:50:54
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-26 13:40, Piotr B. [pb2004] pisze:
    > Przeklej wynik polecenia[1]:
    > coreinfo -v
    >
    > 1. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc83
    5722

    Intel(R) Pentium(R) CPU G2030 @ 3.00GHz
    Intel64 Family 6 Model 58 Stepping 9, GenuineIntel
    HYPERVISOR - Hypervisor is present
    VMX * Supports Intel hardware-assisted virtualization
    EPT * Supports Intel extended page tables (SLAT)

  • 14. Data: 2014-07-27 12:20:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

> [...]
    > HYPERVISOR - Hypervisor is present
    > VMX * Supports Intel hardware-assisted virtualization
    > EPT * Supports Intel extended page tables (SLAT)

    Shostuj gdzieś VBox.log danej maszyny wirtualnej i podaj link.

    --
    Piotr Borkowski

  • 15. Data: 2014-07-27 17:25:01
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-27 12:20, Piotr B. [pb2004] pisze:
    > Shostuj gdzieś VBox.log danej maszyny wirtualnej i podaj link.

    Ale problem jest w tym, że nie można utworzyć maszyny wirtualnej, bo nie
    ma liście wyboru 64-bitowego Linuxa. Gdy wybiorę 32-bitowego i chcę
    zainstalować na nim 64-bitowego to nic dziwnego że będzie błąd, ale
    dlaczego VirtualBox nawet nie dopuszcza do 64-bitowego?

  • 16. Data: 2014-07-27 21:00:03
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

> [...]
    > zainstalować na nim 64-bitowego to nic dziwnego że będzie błąd, ale
    > dlaczego VirtualBox nawet nie dopuszcza do 64-bitowego?

    To nie ma znaczenia jaka jest maszyna wirtualna. Chcę sprawdzić czy jest
    włączone Vt-x/AMD-V oraz Nested Paging. VBox.log takiej maszyny po
    uruchomieniu pokaże jaki typ wirtualizacji jest wykorzystywany. Pokazuje
    to także np. jedna z ikon na pasku statusu okna maszyny wirtualnej.
    Objawy wskazują że programowy i dlatego nie działa system 64-bit.

    --
    Piotr Borkowski

  • 17. Data: 2014-07-27 21:09:43
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-27 21:00, Piotr B. [pb2004] pisze:
> [...]
    > to także np. jedna z ikon na pasku statusu okna maszyny wirtualnej.
    > Objawy wskazują że programowy i dlatego nie działa system 64-bit.

    http://pastebin.com/zMXbDhpd
    Jak się go czyta, jakie informacje są ważne?

  • 18. Data: 2014-07-27 22:00:03
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > http://pastebin.com/zMXbDhpd
    > Jak się go czyta, jakie informacje są ważne?

    Linijka:
    00:00:02.592491 HMR3Init: Falling back to raw-mode: VT-x is disabled in the BIOS.

    To jest przyczyna.

    --
    Piotr Borkowski

  • 19. Data: 2014-07-27 22:30:59
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-07-27 22:00, Piotr B. [pb2004] pisze:
    > Linijka:
    > 00:00:02.592491 HMR3Init: Falling back to raw-mode: VT-x is disabled in the BIOS.
    >
    > To jest przyczyna.

    Dzięki, udało mi się w końcu znaleźć w Biosie gdzie to przestawić. Zdaje
    się że nawet 32-bitowe wersje poprawiły szybkość emulacji. Czy VT-x ma
    jakieś wady, że nie jest cały czas włączony, tylko domyślnie wyłączony?