  • 1. Data: 2014-07-19 12:00:04
    Temat: Bateria a praca na zasilaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pacjent to lenovo X220 (bodaj i5)
    Ostatnio bardzo duzo pracuję na nim w domu na zasilaniu (czesto włączony
    24h na dobe)

    Pytanie: czy takie uzytkowanie szkodzi baterii?

    Wolałbym aby praca na zasilaniu odbywała się z pominięciem baterii ale z
    drugiej strony nie chce jej wyciągać bo wiadomo - jakiś zanik napiecia i
    komp się wyłącza.

  • 2. Data: 2014-07-19 14:31:54
    Temat: Re: Bateria a praca na zasilaniu
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jura>

    W dniu .07.2014 o 12:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    >
    > Wolałbym aby praca na zasilaniu odbywała się z pominięciem baterii ale z
    > drugiej strony nie chce jej wyciągać bo wiadomo - jakiś zanik napiecia i

    Polecam http://thinkutils.wordpress.com/collection/power-man
    ager/

    Sam używam i jestem zadowolony.

    (uprzedzam troli i maruderów - Lenovo wyłączyło tą funkcję w swoim sofcie)

  • 3. Data: 2014-07-19 14:53:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Budzik pisze tak:

    > ale z drugiej strony nie chce jej wyciągać bo wiadomo - jakiś
    > zanik napiecia i komp się wyłącza.

    to może jakiś mały UPSik? :)

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-07-19 22:42:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-19 14:53, PiteR wrote:

    > to może jakiś mały UPSik? :)

    W Upsie przeciez bateria tez sie zuzywa, a nawet szybciej. Do tego
    UPS tez troszke dodaje od siebie do rachunku za prad.

    Wystarczy uzyc odpowiedniego thinkpadowego narzedzia aby bateria byla
    sobie naladowana na jakies "przechowaniowe" napiecie w stylu 40-70% i
    ustawienie progow aby utrzymywal sie ten stopien. Nic sie jej nie
    stanie, w ten sposob bateria w pracujacym thinkpadzie z powodzeniem
    potrafi pociagnac kilka uczciwych lat. Mam na stanie baterie w T61
    ktora po 4 latach wykazuje >90% pojemnosci. W blisko 4 letnim
    Dellu, ktorego narzedzie tez umozliwilo blokowanie doladowywania,
    podobnie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2014-07-20 00:37:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    elmer radi radisson pisze tak:

    > W Upsie przeciez bateria tez sie zuzywa, a nawet szybciej

    ale tania jest.

    > Wystarczy uzyc odpowiedniego thinkpadowego narzedzia aby bateria
    > byla sobie naladowana na jakies "przechowaniowe" napiecie w stylu
    > 40-70%

    myślisz że i5 tego nie ma? Może już nawet nie informuje o tym tylko sam
    włącza 70% by default.

    > Mam na stanie baterie w T61 ktora po 4 latach wykazuje >90%
    > pojemnosci. W blisko 4 letnim Dellu, ktorego narzedzie tez
    > umozliwilo blokowanie doladowywania podobnie.

    a ja mam N130 z 2009r z progiem 70% od nowości i wykazuje 89% :)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2014-07-20 00:55:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-20 00:37, PiteR wrote:

    > ale tania jest.

    Bylejaka tak, na dobra trzeba wydac juz troche wiecej. I co ~2 lata
    trzeba generowac nowego elektrosmiecia nie mowiac o tym ze mozna sie
    nagle zdziwic ze wlasciwie przestala dzialac ;). No, chyba ze ktos
    monitoruje upsa (bo ow na to pozwala). Tak czy owak prad za UPSa
    cos niecos kosztuje rowniez.

    > myślisz że i5 tego nie ma? Może już nawet nie informuje o tym tylko sam
    > włącza 70% by default.

    Od kiedy to w procku zaszyte sa aplikacje od sterowania planem
    zasilania systemu/baterii?

    > a ja mam N130 z 2009r z progiem 70% od nowości i wykazuje 89% :)

    Good for you ;). Ogolnie Samsung sam dla siebie produkuje ogniwa
    wiec pewnie jest tez dobrej jakosci. Ale zazwyczaj jest tak ze
    w laptopach baterie zdychaja szybciej przez czeste cycle ladowania
    i wyladowywania, i trzymania baterii ladowanej pod korek. I narzedzia
    ktore sa w stanie to zachowanie kontrolowac, wielce pomagaja.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2014-07-20 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > myślisz że i5 tego nie ma? Może już nawet nie informuje o tym tylko sam
    > włącza 70% by default.

    Obecnie bateria jest naładowana pod korek - 100%.

  • 8. Data: 2014-07-20 17:38:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > Od kiedy to w procku zaszyte sa aplikacje od sterowania planem
    > zasilania systemu/baterii?

    Wiedziałem że się przywalisz :)

    Laptop w wieku, który pozwala mu mieć procesor i5.

    --
    Piter

  • 9. Data: 2014-07-20 18:08:03
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Po prostu od czasu do czasu (np. raz w miesiącu) pozwól baterii notebooka wyładować
    się do zera.

    -----

  • 10. Data: 2014-07-21 10:57:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-20 17:38, PiteR wrote:

    > Laptop w wieku, który pozwala mu mieć procesor i5.

    Wiek i generacja nie ma znaczenia. To narzedzie bylo dostepne w
    thinkpadach conajmniej od czasow T40, jesli nie wczesniej. Tyle
    ze trzeba je zainstalowac bo bez tego ten mechanizm nie zadziala.
    W biosie z tego co pamietam w Thinkpadach zazwyczaj sie tego
    nie da ustawic.

    --

    memento lorem ipsum