  • 101. Data: 2004-06-26 07:17:28
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Paweł Tyll wrote:

    <ciach prawda>

    > Tak, są darmowe firewalle. A potem odbiera się telefony pod tytułem
    > 'nie działa mi znowu Internet, możecie cos z tym zrobić?' po czym
    > ktoś jedzie do klienta i coś z tym robi - mianowicie wyłącza
    > darmowego firewalla i Internet nagle zaczyna działać...

    a wytlumacz mi dokladnie czym rozni sie dzialanie darmowego firewalla a
    platnego ?

    nie zauwazyles ze tak jeden jak i drugi moze byc po prostu kiepski ? a
    przestawienie 2 suwaczkow (zone alarm) jest tak niesamowicie trudnym
    zabiegiem dla niektorych ?
    nie generalizuj - za darmo beeeee, platne cacy .... bo sie mylisz

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 102. Data: 2004-06-26 07:22:44
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    futszaK wrote:

    > jest jeszcze skrętka, torche tego zbudowalem i o dziwo działa i to w
    > takich miejscach gdzie TPSA nawet SDI nie podłącza bo im sie nie
    > opłaca

    kolega mowil o ostatniej mili a nie o doprowadzenie od switcha na pietrze X
    do mieszkania na pietrze Y ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 103. Data: 2004-06-26 09:30:33
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    kya wrote:
    > Właśnie o to pytam. Czy da się, a jak tak, to jak, czy się nie da, a
    > jak nie, to dlaczego?
    Bo pieniądze.
    Switch klasyczny - 80-200 PLN, switch "zarządzalny" - 500 PLN, switch
    Zarządzalny 1000+ PLN, a to tylko początek wyliczanki.

    Tu się buduje wszystko od zera, nie kupi się dodatkowej pułki, dodatkowej
    szafy, czy modemów DSL za śmieszne pieniądze, mając gotowe kabelki tylko
    czekające by je wykorzystać.

    Firmy o których mowa muszą liczyć się z kosztami, robią coś dla ludzi którzy
    chcą mieć dostęp do sieci, jednocześnie samemu próbując zwyczajnie zarobić na
    chleb. Tu nie ma wyliczonych inwestycji które muszą się zwrócić w 5 (10? 15?)
    lat. Tu są potrzeby chwili, balansuje się na granicy dobre:tanie jak się tylko
    da. Oczywiście pomijam sieci pomyślane elementarnie źle od podstaw, dzielące
    neostradę czy inne łącze dla klienta końcowego dalej.

    Ja sobie radzę z problemem przy pomocy różnych niekonwencjonalnych sposobów,
    bo tylko takie, choć niestety zawodniejsze od drogich konwencjonalnych,
    sprawiają że mam kontrolę nad swoją siecią przed pierwszym słabym ogniwem,
    czyli radiem.

    > Tutaj akurat była mowa o tym, że użytkownik marudzi, że musi sobie
    > *dokupić* firewalla, nie o tym, że nie umie go używać, czy za niego
    > zapłaci, czy nie.
    Niby fakt, ale firewall po stronie klienta, którego klient i tak nie
    potrafi użyć tylko instaluje i klika "na pałę" co wyskoczy, to
    niestety nie rozwiązanie - a naprawdę wycięcie 135-139 na ISPowym
    firewallu rozwiązuje masę problemów z wirusami.

    Zdrówko.

    PS. Zawsze mi się wydawało, że firewall w XP jest darmowy. Nie używałem go za
    mocno, ale zdawał się działać bez żadnej wstępnej konfiguracji.

  • 104. Data: 2004-06-26 09:35:22
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    Adam Paluch wrote:
> [...]
    > zabiegiem dla niektorych ?
    > nie generalizuj - za darmo beeeee, platne cacy .... bo sie mylisz
    Nie to miałem na myśli. Na myśli miałem 'narzędzie którego klient i tak nie
    potrafi użyć be', 'narzędzie którym zarządzasz Ty cacy'. Czasem coś trzeba
    zrobić za klienta dla wyższego celu. Wycięcie paru portów które windy
    standardowo mają otwarte już u Ciebie, w obu kierunkach, zapewni pare dni
    więcej bezwirusowego życia komputerowi klienta jak i zmniejszy ruch w sieci.

    Zdrówko.

    PS. Płatne nierzadko jest mniej cacy od bezpłatnego.

  • 105. Data: 2004-06-26 10:13:57
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Adam Kubicki <a...@n...kubicki.pl> wrote:

    > Na przyklad - dzieckiem.

    Dzieci też się da nauczyć nie klikania we wszystko co wyskakuje. Myślę
    że dużo szybciej i skuteczniej niż niektórych dorosłych...

    > - otwieraja niebezpieczne pliki;

    I tu jest pies pogrzebany.

    > Odpowiedz na tytulowe pytanie watku jest dla klienta malo interesujaca.
    > Jesli dostawca zachowuje sie niezgodnie z etyka handlowa, przestaje byc
    > dostawca. Oby tylko nie obudzil sie za pozno.

    Zachowanie obu stron reguluje przecież umowa.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl

  • 106. Data: 2004-06-26 10:18:16
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    mistrzu <m...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Ale po odcięciu trzeba ich o tym poinformować. Przecież płacą za internet.

    Informować można. Ja bym nie informował. Efekt psychologiczny. Jak user
    zadzwoni, to poinformuje się go dokładnie, za co został odcięty i co ma
    zrobić, żeby odzyskać dostęp.

    > Ja robię tak:
    > 1. Najpierw blokowane są niektóre porty,

    Te przez które przedostaje się syf? Tak, też tak zrobiłem raz, w kawiarence,
    ale to tylko dlatego że kończyła się moja zmiana i nie chciało mi się wyrzucać
    czegoś co siało po smtp :)

    > 2. Idzie ktoś powiadomić użytkownika,

    Ale *po co*? Jest umowa: Możesz zostać odcięty od sieci, jeśli będziesz siał
    syf. User sieje syf, więc jest odcinany... I tyle.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    Bylinku. Nie jesteś normalny. Jesteś znormalizowany. (C) Arek Gejdel

  • 107. Data: 2004-06-26 10:23:08
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Rafal.Doroszkiewicz <j...@v...net.pl> wrote:

    > Śmiesznym również, byłoby, gdyby wsparcie techniczne musiało odwiedzać
    > za każdym razem użytkownika, który zapomni podłączyć wtyczkę do karty
    > sieciowej.

    Jakby za każdą taką wizytę płacili to owszem, byłoby wesoło ;P

    > O wycięciu komputera użytkownika z sieci, musi on dowiedzieć się od
    > Operatora. Basta.

    Ktoś tu podał dobrą metodę - przekierowanie 80 na stronę informującą
    o wycięciu. To jeszcze byłbym skłonny stosować (byłbym, bo w mojej
    sieci - internet cafe - takie problemy załatwia się podchodząc te
    kilka, kilkanaście metrów do usera).

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    rozmawiamy o tobie, to ty jestes grupowym exhibicjonista (C) meganka

  • 108. Data: 2004-06-26 10:30:33
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Rafal Rabczuk <s...@o...pl> wrote:

    > przyklad irc - dlaczego cale domeny tego ISP sa +r ??

    +r jest nakładane wtedy kiedy nie istnieje jednoznaczna możliwość
    identyfikacji użytkownika danej sieci w tejże. Przykładowo brak
    identa, zmienne IP.

    > a za wycena szkod wywiazancyh wirusami itp.. powinno obarczac sie AUTOROW
    > TEGO PIEKELNEGO OPROGRAMOWANIA - bo O NICH NIKT TUTAJ NIE WSPOMNIAL. tym
    > powinna zajmowac sie policja - i nie wiem czy tego juz nie robi.

    Da się w taki sposób wprowadzić wirusa do sieci że nie da się namierzyć
    wprowadzającego.

    > tu rodzi sie pytanie kolejne: w przypadku inspekcji - kto jest
    > odpowiedzialny za oprogramowanie w takim komputerze ? firma , admin , czy
    > osoba ktora przy nim pracuje?

    Na pewno nie admin sieci.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    ...a łyżka siedzi i zawija świstaki w sreberka... (C) jceel 20.05.04

  • 109. Data: 2004-06-26 11:26:51
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> wrote:

    > Bezmyslnym. Natomiast admina, ktory sie tym za bardzo przejmuje
    > wyslalbym do lekarza celem zbadania czy aby mu sie cos w mozgownicy
    > nie poprzestawialo i przypadkiem nie czuje sie jak kaplan swojej
    > boskiej sieci a uzytkownikow traktuje niczym pasterz owieczki
    > swoje...

    Admin jest od pilnowania sieci.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    Gophik Ty słodki brutalu! ; ) (C) Martusia (Psotna Myszka) 25.03.2k3

  • 110. Data: 2004-06-26 14:39:20
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> w artykule
    <news:slrncdq8hf.4h5.___@andy.pse.dyster> pisze:

    > Bez przesady, ale nie jesteś typowym użytkownikiem Internetu. A
    > ponieważ odniosłeś się do wyrwanego z kontekstu cytatu mojego zdania
    > - już tłumaczę. Porównaj _domyślne_ konfiguracje W2K czy (o zgrozo)
    > W98 (nadal zadziwiająco dużo instalacji w _polskim_ internecie) z
    > Linuxem czy FreeBSD.

    Mogę Ciebie poprosić o takie porównanie? Bo jakoś nie rozumiem, dlaczego
    Win98 jest zgrozą? Czyżby dlatego, że nie da się na tym uruchomić
    Blastera, Sassera czy Korgo?
    A mogę się dowiedzieć, dlaczego pominąłeś WinXP? Słów Ci zabrakło na ten
    horror?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)