  • 11. Data: 2004-06-22 16:44:35
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 5 Wito wrote:

    > Bardzo proszę o oświecenie mnie.

    Już oświecam. NTG! Dotarło?

    PS. "Internet nie jest dla kretynów..." [pim]

    --
    Nuta - (Adres jest spam-trapem. Odpisując usuń 'da' z mojego adresu)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.5.5, OE-QuoteFix,

  • 12. Data: 2004-06-22 17:25:07
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adah wrote:

    > Jestes takim dobrym adminem jak Twoje lacze.

    Jeśli to do mnie, możesz rozwinąć ?

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 13. Data: 2004-06-22 19:07:25
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Adam Wysocki napisał(a):

    > Niech użytkownik sam się zainteresuje.

    Lamerstwo uzytkownika nie moze usprawiedliwiac lamerstwa operatora...
    Rozumiem, ze sie usera odcina ale trzeba go NIEZWLOCZNIE o tym
    powiadomic... Juz widze co by sie dzialo na tej grupie, gdyby TPSA
    zaczela takie numery robic userom SDI/NEO/DSL :P

    j.

  • 14. Data: 2004-06-22 19:28:58
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> wrote:

    > Rozumiem, ze sie usera odcina ale trzeba go NIEZWLOCZNIE o tym
    > powiadomic... Juz widze co by sie dzialo na tej grupie, gdyby
    > TPSA zaczela takie numery robic userom SDI/NEO/DSL :P

    Dzwoniliby do swojego operatora. Wtedy czuliby się bardziej odpowiedzialni
    za syf, który rozsiewają.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl

  • 15. Data: 2004-06-22 21:16:03
    Od: jurek <j...@x...wp.pl>

    Sebastian Bialy wrote:

    > To jest NTG, ale powiem Ci, że w moim przypadku rozsiewanie wirusów =
    > natychmiastowe wycięcie usera. A to dlatego, że mnie może mój dostawca
    > zaraz odciąć (http://www.internetdsl.pl - informacja o
    > Worm.Win32.Opasoft). Nie ma czasu na łaskawe proszenie pana Kowalskiego
    > żeby sobie załatał dziurę w systemie ("Panie, przeciez Word mi działa,
    > to po co mam zmieniać?" - codzienne dialogi z moimi userami).

    Nie chodzi o proszenie, ale o poinformowanie i odcięcie od sieci.

    >Admin sieci gdzie pracuje, kiedy pare kompów złapało jakiegoś worma M$SQL
    > natychmiast wyciął cały budynek. Co mu się bardzo chwali, też bym tak
    > zrobił na jego miejscu.
    I oczywiście nie poinformował pracowników a dyrektorowi powiedział potem
    że takie ma zasady, jeśli tak zrobił to czy jeszcze tam pracuje?

    Nikt nie neguje konieczności szybkiego odcięcia stacji od sieci, ale
    administrator ma obowiązek poinformowac o tym użytkownika, no chyba że
    chce się wpasować w ogólną jakośc świadczonych usług w Polsce (w
    skrócie: frajer zapłacił to niech spada).

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 16. Data: 2004-06-22 21:56:33
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Neas <n...@u...neas.ws> wrote:

    > Jeśli dostanie od Ciebie informacje, dlaczego został odcięty

    Powinien dostać po zainteresowaniu się. Czynnik psychologiczny.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    Czuję się zgwałcony... (C) Sosna 18.1.2003 po przeżyciach u fryzjera

  • 17. Data: 2004-06-22 21:56:34
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >żeby sobie załatał dziurę w systemie ("Panie, przeciez Word mi działa,
    >to po co mam zmieniać?" - codzienne dialogi z moimi userami).

    Należy więc odciąć, ale wcześniej poinformować.

    >Admin
    >sieci gdzie pracuje, kiedy pare kompów złapało jakiegoś worma M$SQL
    >natychmiast wyciął cały budynek. Co mu się bardzo chwali, też bym tak
    >zrobił na jego miejscu.

    ROTFL. Administrator postępujący w ten sposób nie zasługuje
    nawet na miano administratora.

    >Reakcja własciciela komputera jest zazwyczaj
    >liczona w dniacha nie w minutach.

    To już jego problem. Jeśli dostanie od Ciebie informacje,
    dlaczego został odcięty i nic z tym nie zrobi, to najwyraźniej
    dostęp do sieci nie jest mu potrzebny.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org

  • 18. Data: 2004-06-22 23:01:21
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Rafal Rabczuk wrote:
    > Uwazam ze taka akcja naprawde zaoszczedzila by wielu problemow.
    > i moze wreszcie ludzie ktorzy pisza antywirusy zarobili by wiecej a
    > moze nawet powstalo by wiecej oprogramowania w tej kategori.

    myslisz ze to cos zmieni ? ja informuje ustnie (o ile mam taka mozliwosc)
    i .... to oczywiscie nic nie daje .... trzeba zaczac od tego ze uzytkownicy
    wogole nie wiedza ze jest cos takiego jak uaktualnianie systemu, ze sa
    dziury, ze sa wirusy "a pozatym komputer byl wlaczony tylko przez godzine"

    kiedys probowalem, ale to sa naprawde duze "wiatraki" zeby z nimi walczyc
    .... dlatego stosuje takie cos co opisalem w postach wyzej .... "zaplon"
    parodniowy ale skutkuje

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 19. Data: 2004-06-22 23:03:31
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Rafal Rabczuk wrote:

    > Owszem jesli placi bardzo duzo za lacze powinien miec zapewniony
    > serwis i wsparcie techniczne. Byloby to na miejscu.

    zdefiniuj duzo i okresl zakres prac ;-)

    upgrady wszystkich uslug na serwerze ? ;-)

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 20. Data: 2004-06-22 23:13:58
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Rafal Rabczuk" <s...@o...pl> pisze:

    > Czy zdajesz sobie sprawe ze w ciagu czasu informowania klienta o tym ze
    >ma wirusa jego zainfekowany komputer moze zarazic kolejnych 1000

    Wysłać maila i wyciąć.

    --
    Neas, <n...@u...neas.ws>, http://www.drzwi.org