  • 51. Data: 2015-02-23 18:26:20
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.02.2015 um 20:21 schrieb Michał Jankowski:
    > O takich:
    > http://www.budujesz.pl/zarowka-przezroczysta-swiecow
    a-60w-e14-26612/

    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    > odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.
    > A ja chcę 60...

    http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-10PCS-L
    ot-LED-Candle-Light-2835SMD-Bulb-Lamp-High-Brightnes
    -6W-E14-AC220V-230V/32225929651.html

    Waldek

  • 52. Data: 2015-02-23 18:50:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako
    >odpowiedniki góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.

    A ile masz miejsca i czy musi byc swieczka ?

    Bosmy dyskutowali o LED, a przeciez sa tez swietlowki

    500lm
    http://allegro.pl/swietlowka-energooszczedna-eclipse
    -11w-e14-i4838217707.html
    560lm
    http://allegro.pl/zarowka-kompaktowa-energooszczedna
    -e14-11w-230v-i5109948678.html
    610lm
    http://allegro.pl/zarowka-swietlowka-energooszczedna
    -philips-e14-12w-i5064179319.html

    spiralne
    550lm
    http://allegro.pl/swietlowka-energooszczedna-spiraln
    a-11w-e14-i4804901373.html
    650lm
    http://allegro.pl/osram-zarowka-mini-twist-e14-12w-2
    700k-ciepla-i5020242339.html
    20 W
    http://allegro.pl/hit-zarowka-e14-swietlowka-energoo
    szczedna-20w-85w-i4947346958.html

    itd - pelno tego

    LEDY niby tez sa, ale tu bardziej na wiare
    http://allegro.pl/mocna-zarowka-swieczka-e14-led-7w-
    60w-ciepla-650lm-i5106349767.html
    http://allegro.pl/zarowka-led-e14-12w-najtaniej-hurt
    -detal-i5091371129.html
    http://allegro.pl/zarowka-e14-14led-2835smd-620lm-ci
    epla-ccd-5-8-60w-i4776763703.html
    http://allegro.pl/zarowka-e14-36-led-2835-smd-820lm-
    ciepla-ccd-ra80-i5012421979.html
    http://allegro.pl/zarowka-led-e14-smd-2835-ciepla-6w
    -swieca-ceramic-i5015781460.html
    http://allegro.pl/swiecowa-e14-7-led-2835-smd-640lm-
    ciepla-ccd-ra80-i5081720332.html
    http://allegro.pl/kulka-p45-e14-8led-2835-640lm-ccd-
    ciepla-6w-60w-i4962803018.html
    http://allegro.pl/zarowka-led-8w-e14-smd5730-swieczk
    a-tani-kurier-i5092189666.html

    W sumie ... zamowic, a jak sie okaza za slabe, to odeslac :-)

    J.

  • 53. Data: 2015-02-23 19:02:24
    Od: Piotr <z...@n...com>

    W dniu 23.02.2015 o 18:50 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    a-tani-kurier-i5092189666.html

    > W sumie ... zamowic, a jak sie okaza za slabe, to odeslac :-)

    Z tej listy LEDy zdecydowanie na wiarę, a do sprzedawców Allegro jakoś jej
    nie mam. Od razu przychodzi mi na myśl empiryczne porównanie przez jednego
    z producentów:
    https://www.youtube.com/watch?v=m0lMgF_nquM

    Niestety ów producent ma w ofercie "świeczki" ledowe tylko do 470 lm. Nie
    chcę, żeby to brzmiało, jak reklama, bowiem nie mam żadnego interesu w
    tym. Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że nie należy zawsze się
    kierować cyferkami na pudełku.

  • 54. Data: 2015-02-23 19:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup

    >Z tej listy LEDy zdecydowanie na wiarę, a do sprzedawców Allegro
    >jakoś jej nie mam. Od razu przychodzi mi na myśl empiryczne
    >porównanie przez jednego z producentów:
    >https://www.youtube.com/watch?v=m0lMgF_nquM

    Ja tez nie mam, ale
    a) czy to jest rzetelny pomiar ? Taki jakis prostacki :-) nie wiemy
    nic o czujniku.
    b) kamera oslepiona podobnie, podstawke po lewej w obu widac, ale to
    akurat o niczym nie swiadczy, bo kat moze byc rozny
    c) kolo 5cm * 145klx = 280lm. No, to wiele chinczyk nie sklamal. Za to
    Eco-led cos kreci :-)
    chyba ze tam nie ma 5 cm.

    J.

  • 55. Data: 2015-02-23 20:07:51
    Od: Piotr <z...@n...com>

    W dniu 23.02.2015 o 19:53 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ja tez nie mam, ale
    > a) czy to jest rzetelny pomiar ? Taki jakis prostacki :-) nie wiemy nic
    > o czujniku.

    Wydaje mi się, że z założenia właśnie taki miał być:)

    > b) [...] bo kat moze byc rozny

    W tym przypadku nie sądzę (ot, opinia).

    > c) kolo 5cm * 145klx = 280lm. No, to wiele chinczyk nie sklamal. Za to
    > Eco-led cos kreci :-)
    > chyba ze tam nie ma 5 cm.

    Nie znam takiego sposobu obliczenia wartości strumienia, ale nie znam się
    na optyce.

    > J.

    Generalnie nie miałem zamiaru doktoryzować się nad sposobem pomiaru, a
    podchodzić do niesprawdzonych pozycji z Allegro z ostrożnością. Można
    jednak zrobić, jak Pan wspomniał - kupić, sprawdzić, w razie
    niesatysfakcjonujących parametrów odesłać z powrotem.

    Z.

  • 56. Data: 2015-02-23 20:18:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wydaje mi się, że z założenia właśnie taki miał być:)

    Ale tez moze przeklamac sporo. Z niewiedzy ... badz celowo.

    >W tym przypadku nie sądzę (ot, opinia).

    Owszem, tu diody i tam diody ... ale diody moga byc rozne.

    >Nie znam takiego sposobu obliczenia wartości strumienia, ale nie znam
    >się na optyce.

    1 lx to 1 lm na 1m^2.

    Dalej obliczenia sa trywialne, o ile oswietlenie jest na calej
    powierzchni stale.
    Tu prawie takie powinno byc :-)

    >Generalnie nie miałem zamiaru doktoryzować się nad sposobem pomiaru,
    >a podchodzić do niesprawdzonych pozycji z Allegro z ostrożnością.

    Jak najbardziej z ostroznoscia.
    Czesc sprzedawcow klamie, wiekszosc nie ma jak sprawdzic.
    A Chinczyk jest cierpliwy - wszystko moze napisac :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-02-23 20:29:02
    Od: Piotr <z...@n...com>

    W dniu 23.02.2015 o 20:18 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Owszem, tu diody i tam diody ... ale diody moga byc rozne.
    >

    > J.

    Nawiążę tylko do tego, bo reszta jest dla mnie zrozumiała.

    Nie wiem, czy się rozumiemy. Czy wspomniany wcześniej kąt dotyczy:
    1. obszaru (sferadianu?) działania pojedynczej diody bądź całej lampy
    ledowej;
    2. nachylenia względem siebie płaszczyzn wyznaczonych przez powierzchnię
    diod oraz czujnik?

    Z.

  • 58. Data: 2015-02-23 21:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Nie wiem, czy się rozumiemy. Czy wspomniany wcześniej kąt dotyczy:
    >1. obszaru (sferadianu?) działania pojedynczej diody bądź całej lampy

    Kat dotyczy ch-ki "natezenia swiatla" (jasnosci) lampy w funkcji kata
    od jej osi.
    Jedne swieca waska wiazka, drugie szeroka, zreszta nie ma tu miejsca
    na potoczne okreslenia, trzeba konkretne liczby.
    Obiektyw kamery jest gdzie jest, lampa moze w jego strone emitowac
    proporcjonalnie mniej lub wiecej w stosunku do calego strumienia.
    Wiec na podstawie jasnosci w kamerze (tu zreszta i tak przeswietlone)
    nie ma co wyciagac wnioskow o calkowitym strumieniu.

    Tu akurat lampa nie ma zadnej optyki, same diody - ale one tez maja
    rozne ch-ki.

    J.

  • 59. Data: 2015-02-23 22:12:37
    Od: Piotr <z...@n...com>

    W dniu 23.02.2015 o 21:52 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nie ma co wyciagac wnioskow o calkowitym strumieniu.
    >
    > Tu akurat lampa nie ma zadnej optyki, same diody - ale one tez maja

    Pomińmy kamerę. Chodzi o sam pomiar.
    Czy owa charakterystyka w funkcji kąta jest na tyle istotna, aby brać ją
    pod uwagę, jeżeli czujnik znajduje się w odległości niemal zerowej od
    źródła?
    Moim zdaniem nie ma to takiego znaczenia. Weźmy jako zobrazowanie
    twierdzenie Talesa. Im bardziej zbliżamy przyprostokątną leżącą naprzeciw
    kąta (źródła), jej długość dąży ona do zera.

    Z.

  • 60. Data: 2015-02-23 22:30:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości
    W dniu 23.02.2015 o 21:52 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    >Pomińmy kamerę. Chodzi o sam pomiar.

    No, jak chcialem uzyc kamery do weryfikacji tego co mowia i pokazuja
    :-)

    >Czy owa charakterystyka w funkcji kąta jest na tyle istotna, aby brać
    >ją pod uwagę, jeżeli czujnik znajduje się w odległości niemal
    >zerowej od źródła?
    >Moim zdaniem nie ma to takiego znaczenia.

    Ten miernik wyglada chyba tak
    http://www.mera-sp.com.pl/katalog-produktow/przyrzad
    y-pomiarowe/luksomierze/luksomierz-precyzyjny-l-50

    W tym przypadku katy sa raczej drugorzedne, natomiast zageszczenie
    diod w srodku lampy moze byc pierwszorzedne.

    Inne luksomierze miewaja czujnik wiekszy i wypukly (to w zasadzie nie
    jest czujnik, tylko kopulka z mlecznego szkla, wlasciwym czujnikiem
    moze byc np mala fotodioda)
    https://www.google.pl/search?q=luxmeter&biw=1571&bih
    =803&source=lnms&tbm=isch

    i wtedy przy "przylozeniu" moze byc jakis blad pomiaru, ale raczej
    drobny.

    J.