  • 1. Data: 2015-02-19 23:02:22
    Temat: obwód RLC
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    takie pytanie:
    jest obwód RLC - R C i L połączone równolegle i dołączone do napięcia
    sinusoidalnego...

    policzyć wszystko!

    żartuję...

    chodzi o to, czy I ze źrodła to IR + IL + IC? i ewentualnie dlaczego nie lub
    dlaczego tak?

  • 2. Data: 2015-02-20 01:05:49
    Temat: Re: obwód RLC
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    http://goo.gl/im13pL

    > policzyć wszystko!
    >
    > żartuję...

    Pociąg P1 wyrusza z miejscowości M1 i porusza się ruchem jednostajnie
    przyspieszonym o przyspieszeniu a1 = 1,3 m/s2. Z miejscowości M2 w
    przeciwnym kierunku nadjeżdża pociąg P2, który porusza się z prędkością
    v2 = 57m/s. Odległość między miejscowościami wynosi 3542m. Oblicz
    prędkość światła. ;)

    --
    Michał

  • 3. Data: 2015-02-20 02:06:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    >
    > policzyć wszystko!
    >
    > żartuję...
    >
    > chodzi o to, czy I ze źrodła to IR + IL + IC? i ewentualnie dlaczego nie

    Nie. Prąd ze źródła jest fazowo zgodny z IR. Natomiast w połączeniu
    równoległym LC powstaje rezonans prądu. W zależności jak sinusoida tego
    rezonansu ma się do sinusoidy napięcia źródła, prąd ze źródła może nawet
    w ogóle nie płynąć i taki układ LC jest równoważny rezystancji równej
    nieskończoność. A pozostałych przypadkach płynie pewien prąd wypadkowy.

  • 4. Data: 2015-02-20 02:24:38
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    może Ktoś podjął by sie napisania wzorka?

  • 5. Data: 2015-02-20 03:59:01
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-20 o 02:24, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > może Ktoś podjął by sie napisania wzorka?

    A co, masz bana na wikipedii?

  • 6. Data: 2015-02-20 06:53:02
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.02.2015 o 02:06, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Nie. Prąd ze źródła jest fazowo zgodny z IR.

    Tylko przy częstotliwości rezonansowej tak jest!!!
    I w tym przypadku prąd masz po prostu I=U/R.
    W ogólnym przypadku prąd będziesz miał I=U/Z, lub w tym wypadku
    wygodniej I=U*Y
    Żeby się nie chrzanić z trygonometrią to najlepiej to liczyć na liczbach
    zespolonych.
    Y=G+jB = 1/R + jBc -jBl = 1/R +j(Xc-Xl)

    Mam nadzieję, że po 30 latach od szkoły nic nie pochrzaniłem, w
    internecie masz sporo opisów. I co znaczy wszystko?
    Tu sporo parametrów można liczyć, prądy w każdym elemencie, dobroć,
    Zamieniać rezystancję równoległą na szeregowa rezystancję strat cewki
    lub kondensatora...

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2015-02-20 08:38:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko przy częstotliwości rezonansowej tak jest!!!

    IR oznacza prąd w rezystorze i zawsze tak jest.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-02-20 08:42:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogóle nie płynąć i taki układ LC jest równoważny rezystancji równej
    > nieskończoność. A pozostałych przypadkach płynie pewien prąd wypadkowy.

    Sugerujesz, że rezonans przeczy prawu Kirchhoffa ?
    P.G.

  • 9. Data: 2015-02-20 09:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 08:42:23 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Sugerujesz, że rezonans przeczy prawu Kirchhoffa ?

    Przeczy tylko o tyle ze mierniki trzeba umiec dodawac.

    Mamy trzy rownolegle elementy. Prad ze zrodla jest rowny sumie pradow.
    Prad rezystora jest w fazie z napieciem.
    Prady L i C sa przesuniete fazie i sie znosza ... ale znosza sie do
    zera tylko w rezonansie. Poza rezonansem cos pozostaje, przesuniete w
    fazie do napiecia, i suma pradow tez sie przesuwa.

    A poza tym .. w rezonansie prad w cewce duzy, prad w kondensatorze
    duzy, a prad zasilania maly.

    J.

  • 10. Data: 2015-02-20 09:48:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, February 20, 2015, 9:22:46 AM, you wrote:

    [...]

    > A poza tym .. w rezonansie prad w cewce duzy, prad w kondensatorze
    > duzy, a prad zasilania maly.

    Przy równoległym łączeniu elementów i źródle napięciowym prąd nie jest
    duży. Przy połączeniu szeregowym i źródle napięciowym byłyby duże
    prądy i napięcia na elementach.

    --
    Best regards,
    RoMan