  • 61. Data: 2015-02-25 22:30:23
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-02-23 o 18:50, J.F. pisze:
> [...]
    a-60w-e14-26612/

    > A ile masz miejsca i czy musi byc swieczka ?
    >
    > Bosmy dyskutowali o LED, a przeciez sa tez swietlowki

    Dzięki za wszystkie porady, może coś wypróbuję.

    Miejsca to mam ile chcieć, ale żyrandol ze spiralkami ładnie wyglądać
    nie będzie. I nie, nie będę wymieniać na taśmy z ledami. A w ogóle to
    mam w nosie rzekomą oszczędność (nieprawdą jest, jakoby ciepło żarówek
    się marnowało, ono wspomaga ogrzewanie mieszkania, a jakieś 80-90% czasu
    świecenia domowego oświetlenia przypada na sezon grzewczy), tylko coraz
    trudniej kupić dobre żarówki (a już mleczne to w ogóle).

    W kilku innych lampach wymieniłem żarówki (ale E27 i w kloszu, więc
    kształt 'żarówki' nie ma znaczenia) na mocniejsze świetlówki
    (mocniejszej żarówki nie mogłem dać, żeby się oprawy nie przegrzały)
    i nawet świecą (subiektywnie) wystarczająco (po wzięciu poprawki na to,
    że jako zamiast żarówki 100W kupuję świetlówkę reklamowaną jako
    odpowiednik 120W :) ), ale raz, że długo się nagrzewają, dwa, że już po
    roku czy dwóch świecą wyraźnie słabiej...

    Eh, wcale nie jestem zachwycony tymi nowymi wynalazkami.

    MJ

  • 62. Data: 2015-02-25 22:40:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bo te wszystkie świetlówkowe czy LED wynalazki to widzę jako odpowiedniki
    > góra 30-35W, czyli pewnie w rzeczywistości 25-30W.

    Przyznam, że osobiście nie widziałem żarówek 60W na E14.
    Ostatnio kupiłem LED-y firmy OSRAM, odpowiedniki 40W, świecowe, mleczne. I
    na oko świecą tak samo jak żarówka 40W wkręcona obok. Światło mają przyjemne
    jak z żarówki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 63. Data: 2015-02-25 22:52:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2015 22:30:23 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Miejsca to mam ile chcieć, ale żyrandol ze spiralkami ładnie wyglądać
    > nie będzie.

    Pomysl jeszcze raz, wszak spiralki sa ozdobne :-)

> [...]
    > się marnowało, ono wspomaga ogrzewanie mieszkania, a jakieś 80-90% czasu
    > świecenia domowego oświetlenia przypada na sezon grzewczy),

    No, jest roznica w cenie, i nie wiem czy to sasiada bsrdziej nie
    podgrzewa.

    > tylko coraz trudniej kupić dobre żarówki (a już mleczne to w ogóle).

    Takie z halogenami powinny byc dostepne, 42W.

    J.

  • 64. Data: 2015-02-26 08:33:22
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.02.2015 o 22:30, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > świecenia domowego oświetlenia przypada na sezon grzewczy), tylko coraz
    > trudniej kupić dobre żarówki (a już mleczne to w ogóle).

    Zależy jakie masz ogrzewanie. Oczywiście jak masz własny piec, to
    faktycznie ta oszczędność jest znikoma. Ale ja mieszkam w bloku i jak na
    razie nie mam liczników do ogrzewania. W każdym razie na pewno trzeba to
    przekalkulować stosownie do swojej sytuacji.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 65. Data: 2015-02-26 21:51:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.02.2015 o 12:44, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Mam wrażenie, że 30 lat temu robili lepsze oprawki.

    Przypomniała mi się historia z pierwszej roboty. Był taki starszy
    konstruktor, co mu oprawki przerywały w żyrandolu. Powiedział, że
    dopiero jak kupił przedwojenne mosiężne na bazarze od złodzieja, to te
    dobrze działały;) To było jakieś 30 lat temu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl