  • 91. Data: 2010-12-13 22:29:26
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 12 Gru, 00:26, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

> [...]
    > pralki jest banalna - tylko że akurat TY nie masz tych podstaw o jej
    > budowie - jak TY masz akurat w branży budowy stron) - stąd różnice. Ale
    > jak już miałbyś podstawy o budowie pralki to potem czy skorzystasz z
    > super wypasionego sprzętu marki X za tysiące złotych, czy najtańszego
    > śrubokręta - to skutek naprawy będzie podobny. A jakby był problem, to
    > zawsze istnieje instrukcja serwisu pralki :)
    >
    > wojtek
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    hehe, błąd rozumowania - a raczej zupełna nieznajomość tematu !

    poprawnie zakodować strony w "standardzie HTML 5" (choć oczywiście nie
    ma i przez ileś następnych lat nie będzie jeszcze tego standardu) może
    nawet w miarę bystry nastolatek. Może zarejestrować domenę, otworzyć
    konto hostingowe, wrzucić pliki HTML na serwer i wszystko uruchomić -
    tylko co z tego ?

    Kompletnie NIC !
    Jeśli strona będzie w drugiej setce wyników Google, będą trafiali na
    nią przypadkowi ludzi i szybko opuszczali nie znajdując odpowiednio
    szybko tego czego się spodziewali - taka strona jest bezwartościowa.
    Moim zdaniem, przy projektowaniu typowych komercyjnych stron www coraz
    mniejsze znaczenie ma wiedza czysto techniczna - a coraz większe cała
    reszta, z naciskiem na podejście marketingowe.

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/tworzenie-stron-www-trojmiasto

  • 92. Data: 2010-12-13 22:38:03
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    n=http://sb03.home.pl/Wizard/Design?siteId=b006e4a6d
    d17530f3509a9259d98...http://learn.wordpress.com/
    > I setki innych rozwiązań, wystarczy kliknąć i nie trzeba nawet wiedzieć
    > co to jest plik.
    >
    > --
    > message[autor="PablO"]::after {
    >         content:"Pozdrawiam";
    >
    > }

    jasne - po co iść do szpitala na operację serca - skoro można ją sobie
    zrobić samemu - kreatorem kardiologicznym :D

    a portal firmowy czy sklep internetowy też sobie można zrobić samemu,
    małym palcem lewej nogi, przy pomocy kreatora

    tylko później widzę te wdrożone byle jak Wordpressy na liście wyników
    Google wraz z informacją/linkiem: "ta strona może wyrządzić szkody na
    Twoim komputerze"

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/serwisy-www-serwis-trojmiasto

  • 93. Data: 2010-12-13 22:54:43
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 13 Gru, 18:23, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

    17530f3509a9259d98...

    > w kreatorze na home poczułem się jakbym miał naprawiać pralkę bez
    > instrukcji. Ale pewnie się nie znam i za głupi jestem na ten konfigurator :)
    >
    > ostatni z linków niczym się nie różni od serwisowego podręcznika do ...
    > naprawy pralki ?
    >
    > Wojtek
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    powiem tak: jeśli muszę zrobić klientowi prezentację CMSem na jakimś
    portalu branżowym - jeżeli tylko jest możliwość edycji/wklejenia kodu,
    piszę go z palca w edytorze tekstowym - zrobię to 5 x szybciej niż
    bawiąc się w klikanie myszką w ikonki, i będę miał pełną kontrolę nad
    efektem końcowym.

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/prezentacje-na-www-trojmiasto

  • 94. Data: 2010-12-13 23:06:35
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 13 Gru, 19:21, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > A to normalne jak się wie co to plik, pochlastać się można takimi
    > kreatorami.

    > To jest megaidiotoodporna instrukcja w które pole co wpisać. 9 stron i
    > 20 obrazków jak wypełnić kilka pól formularza, tyle samo zajęłaby im
    > instrukcja do zapisania się na pewną-klasę ;)
    >
    > --
    > message[autor="PablO"]::after {
    >         content:"Pozdrawiam";
    >
    > }

    hehe, nie widziałem konkretnie tego na home, ale jak ich znam, to
    przygotowali to starannie merytorycznie i w atrakcyjnej graficznie
    formie - tylko że zawsze będę powtarzał: stronki przygotowane takimi
    kreatorami są dobre dla szewca, krawca czy fryzjera na osiedlu - a nie
    komercyjnej firmy działającej na większą skalę - to kompletnie inna
    bajka!

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/projekty-graficzne-trojmiasto

  • 95. Data: 2010-12-14 08:29:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-13 22:38, Trójmiasto pisze:

    > oczywiście, tylko ciągle jeszcze bardzo wielu małych polskich
    > "biznesmenów" woli realizować strategię marketingową na poziomie
    > straganu z pietruszką :P
    >
    > przykład: jeden z moich dawnych, malutkich klientów postanowił
    > zaoszczędzić na kosztach hostingu - równowartość 1,5 biletu
    > autobusowego miesięcznie; z zainteresowaniem obserwuję efekty jego
    > błędów - nie zdecydowałbym się na tak destrukcyjne testy nawet na
    > której ze swoich najmniej ważnych witryn :D

    Przekona się o swoim błędzie po jakimś czasie. Albo i nie. Ale takich
    wtedy trzeba zostawić samym sobie. :P

    --
    Peter

  • 96. Data: 2010-12-14 15:27:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-13 23:38, Trójmiasto wrote:

    n=http://sb03.home.pl/Wizard/Design?siteId=b006e4a6d
    d17530f3509a9259d98...http://learn.wordpress.com/

    > jasne - po co iść do szpitala na operację serca - skoro można ją sobie
    > zrobić samemu - kreatorem kardiologicznym :D

    Zrobienie sobie strony domowej to przyklejanie plastra a nie operacja na
    sercu.

    > a portal firmowy czy sklep internetowy też sobie można zrobić samemu,
    > małym palcem lewej nogi, przy pomocy kreatora

    Wyobraź sobie że i do tego istnieją dobre rozwiązania, które nie
    wymagają tajemnej wiedzy i sześciu zer na koncie.
    Bo masowy klient to też klient i są firmy, które potrafią o niego
    zadbać, a jak wymiękasz przed taką masówką to może zajmij się operacjami
    na sercu wykonywanymi kolanem, będziesz bezkonkurencyjny ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 97. Data: 2010-12-14 18:36:01
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 14 Gru, 09:29, Peter May <p...@o...pl> wrote:

    > Przekona si o swoim b dzie po jakim czasie. Albo i nie. Ale takich
    > wtedy trzeba zostawi samym sobie. :P
    >
    > --
    > Peter

    teraz, po ostatnich zmianach w Google wszystko dzieje się bardzo
    szybko.
    To niezła domena i wypozycjonowanie jej trochę kosztowało - i czasu i
    pieniędzy; zaledwie po paru tygodniach site gwałtownie spadło,
    PageRank - już tylko 1, w SERPach większość poleciała - a to jeszcze
    nie koniec...
    Oczywiście że nie ma już opcji powrotu na tych samych warunkach :)

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/pozycjonowanie-stron-trojmiast

  • 98. Data: 2010-12-14 19:17:27
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 14 Gru, 16:27, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > Zrobienie sobie strony domowej to przyklejanie plastra a nie operacja na
    > sercu.

    cały czas powtarzam, i zdania nie zmienię - darmowe (naprawdę darmowe
    - czyli Open Source'owe) kreatory, CMSy, blogi itp to dobrodziejstwo
    XXI wieku:
    - dla hobbystów, pasjonatów z różnych dziedzin
    - na typowo niekomercyjne projekty typu NGO
    - na stronki domowe, typowo prywatne
    - dla dzieciaków które dopiero zaczynają zabawę z internetem

> [...]
    > zadbać, a jak wymiękasz przed taką masówką to może zajmij się operacjami
    > na sercu wykonywanymi kolanem, będziesz bezkonkurencyjny ;)

    Kiedyś uważałem że prosta i tania, ale przyzwoicie zrobiona strona www
    dla przysłowiowego szewca, krawca i fryzjera to dobry pomysł - bo
    niewielkim kosztem może dostarczyć mu dodatkowych klientów.

    Teraz - tak, wymiękłem :) - jeśli mam tłumaczyć jakiemuś
    mikroprzedsiębiorcy po co mu w sumie ta strona internetowa, to wolę by
    robili to inni, mnie się już nie chce i szkoda mi na to czasu :)

    Niech założy sobie "darmową stronę" u którejś z dużych firm, np.
    hostingowych czy domenowych, które się agresywnie reklamują z taką
    ofertą - prędzej czy później przekona się że w ramach tej darmowości z
    każdym miesiącem jest od niej coraz bardziej uzależniony :)

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/projektowanie-stron

  • 99. Data: 2010-12-14 19:37:42
    Od: Trójmiasto <a...@t...biz.pl>

    On 11 Gru, 17:52, beherit / pn <behe...@sprawdzam-raz-w-
    miesiacu.firenet.eu.org> wrote:

> [...]
    > (nazwy firmy nie wymieni , jednak i tak mo na strzela z du ym
    > prawdopodobie stwem) i powiem Ci, e standardy kodowania ca o ci
    > projektu by y na tyle wy rubowane, e trzeba by do kreatora wkleja
    > zamieszany tekst wordowy bezpo rednio przez ctrl+v eby co si sypa o
    > ... niestety. Niemniej jednak, w momencie gdy pojawi si browsery,
    > kt re bardziej strictnie b d patrze na kod to takie wklejkowe wordowe
    > krzaczki b d si sypa , a mi o.
    >
    > Tak czy inaczej to te zarobek dla naszej bran y do momentu gdy idzie
    > nam to sprawnie i jest hurtem. Jak oni nie znaj Klienta w Pl to

    zapewne tego samego, dość znanego usługodawcę z siedzibą w Krakowie
    mamy na mysli :)

    Zarobek jest w wypadku tego rodzaju masówki na taką skalę nie dla
    branży - ale dla największych firm, które są w stanie wyłożyć duże
    pieniądze na masową reklamę i subsydiować każdego nowego klienta;
    strona + hosting za pierwszy rok za darmo lub za jakieś grosze (za
    każdy następny będą go już solidnie łoić) :P

    A głupi klient teoretycznie ma, a praktycznie nie ma możliwości zabrać
    sobie swojej strony i pójść gdzie indziej, bo - nie ma pojęcia + nie
    chciało mu się czytać całej umowy i regulaminu, więc nie wie np. że:
    - wszystko jest zrobione na SQLu, i nie ma możliwości wyeksportowania
    sobie tego do pliku
    - nie ma praw autorskich do kodu, layoutu i całej zawartości WŁASNEJ
    STRONY internetowej

    ...bo im coś jest bardziej "za darmo" - tym więcej tak naprawdę
    kosztuje... :)

    jasc
    ----
    www.trojmiasto.biz.pl/projektowanie-stron-trojmiasto

  • 100. Data: 2010-12-14 22:47:04
    Temat: [OT] Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Tnijcie cytaty, bo ręka od scrollowania boli ;)