  • 1. Data: 2010-12-08 08:32:41
    Temat: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Maniek <m...@i...pl>

    Witam

    Proszę o pomoc w analizie tego wykresu:
    http://www.google.com/insights/search/#q=projektowan
    ie%20stron%20www%2Ctworzenie%20stron%20www%2Ctworzen
    ie%20stron%20internetowych%2Ctworzenie%20www&geo=PL&
    cmpt=q

    Wynika z niego, że coraz mniej użytkowników poszukuje firm tworzących
    strony www.
    Przynajmniej przez google.pl

    pozdrawiam
    Maniek

  • 2. Data: 2010-12-08 08:50:34
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-12-08 09:32, Maniek pisze:
> [...]
    cmpt=q

    > Wynika z niego, że coraz mniej użytkowników poszukuje firm tworzących

    Wydaje mi się, że teraz nie szuka się takich firm w wyszukiwarkach,
    większość zleceń idzie z polecenia, bo firm wykonujących jest
    zatrzęsienie. Klienci oczekują teraz też bardziej kompleksowej usługi
    niż tylko wykonanie strony, bo wiedzą ze sama strona to dopiero
    początek, więc udają się do firm które oferują więcej.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-12-08 09:22:43
    Od: Chuck <c...@c...org>

    2010-12-08 09:32, Maniek napisał(a):
> [...]
    cmpt=q

    > Wynika z niego, że coraz mniej użytkowników poszukuje firm tworzących

    pełno firm z branży spamuje niemiłosiernie, ogłoszeń wszędzie pełno
    itd... niestety podaż na rynku rośnie, a popyt jest częściowo hamowany
    przez coraz popularniejsze kreatory stron, oferowane przez firmy hostingowe.

    Mnie bardziej martwią dziwne oferty na portalach typu oferia. Firmy
    przedstawiające się jako profesjonalne, z ogromnym doświadczeniem (chyba
    wszystkie się tak przedstawiają), oferują wykonanie jakiegoś tam systemu
    webowego czy innego, w ciągu miesiąca i chcą za to 2000zł...

    Jak widzę taką ofertę, to aż mnie strzela, bo jeżeli czas jest
    skalkulowany uczciwie, to kasa z takiego zlecenia jest mniejsza niż za
    siedzenie "na kasie" w markecie...

    --
    CZAK

  • 4. Data: 2010-12-08 09:50:31
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2010-12-08 10:22, Chuck pisze:
> [...]
    >
    > Jak widzę taką ofertę, to aż mnie strzela, bo jeżeli czas jest
    > skalkulowany uczciwie, to kasa z takiego zlecenia jest mniejsza niż za

    Po prostu jakość jest adekwatna do ceny.

    Część znanych mi firm ma obecnie dwie marki, pod jedną jest wykonywana
    tzw. masówka pod drugą prowadzone są normalne usługi.

    --
    kamil d

  • 5. Data: 2010-12-08 09:55:33
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > itd... niestety podaż na rynku rośnie, a popyt jest częściowo hamowany
    > przez coraz popularniejsze kreatory stron, oferowane przez firmy

    Grupa klientów, co tworzy sobie www za pomocą kreatorów strony www, to
    raczej nie jest szczyt marzeń jako końcowa grupa docelowa dla twórców
    www. Nie dorobi się firma na takich klientach.

> [...]
    > wszystkie się tak przedstawiają), oferują wykonanie jakiegoś tam systemu
    > webowego czy innego, w ciągu miesiąca i chcą za to 2000zł...

    To jest właśnie psucie rynku. Potem za 2-3 lata padają takie firmy, ale
    gość idzie do pracy i chce XXX zarabiać. No, ale wcześniej napsuł na
    rynku a teraz to chce zarabiać.

    > Jak widzę taką ofertę, to aż mnie strzela, bo jeżeli czas jest
    > skalkulowany uczciwie, to kasa z takiego zlecenia jest mniejsza niż za
    > siedzenie "na kasie" w markecie...

    Co więcej, jak widziałem czasem ze 20 różnych ofert dla jednego klienta.
    Wszystkie to same "achy, ochy i cmoki". Pytanie tylko skąd ten biedny
    klient ma wiedzieć kto jest naprawdę dobry? Nie wie, bo skąd ma wiedzieć
    skoro sam się na tym nie zna. Nie mała ilość wykonawców pisze, że
    wszystko będzie dostępne itp. Po czym to, co powstaje, nadaje się tylko
    na localhost :-(

    Eh, może kiedyś przyjdą czasy, kiedy za ofertę trzeba będzie zapłacić
    klientowi :-)

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-12-08 09:57:42
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 10:50, kamil d pisze:
    > Część znanych mi firm ma obecnie dwie marki, pod jedną jest wykonywana
    > tzw. masówka pod drugą prowadzone są normalne usługi.

    Ciekaw jestem po co są robione takie działa? Dla sportu?

    Z drugiej strony znam firmę (dość duża), co bierze udział w przetargach
    na dostawy sprzętu komputerowego i choć jest to dla nich "przy okazji"
    innych zadań i zupełnie bez znaczenia dla rozwoju firmy, to ceny podają
    takie same, jak zakupu lub nawet nieco niżej. Po co? Nie wiem. :/

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-12-08 10:06:28
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

> [...]
    > wszystkie się tak przedstawiają), oferują wykonanie jakiegoś tam systemu
    > webowego czy innego, w ciągu miesiąca i chcą za to 2000zł...

    To nie jest tak do końca jak myślisz.

    Normalna firma ma kilka zleceń w trakcie realizacji, termin miesiąc lub
    więcej uwzględnia czas potrzebny na pozamykanie bieżących tematów zanim
    w pełni będzie można się zająć nowym zleceniem, a jego wykonanie może
    trwać np tydzień. Tu stawka 2k za tydzień pracy jest akceptowalna.

  • 8. Data: 2010-12-08 10:18:14
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2010-12-08 10:55, Peter May pisze:
    > Grupa klientów, co tworzy sobie www za pomocą kreatorów strony www, to
    > raczej nie jest szczyt marzeń jako końcowa grupa docelowa dla twórców
    > www. Nie dorobi się firma na takich klientach.

    Błąd, na tych klientach można zarobić najwięcej.

    > To jest właśnie psucie rynku. Potem za 2-3 lata padają takie firmy, ale
    > gość idzie do pracy i chce XXX zarabiać. No, ale wcześniej napsuł na
    > rynku a teraz to chce zarabiać.

    Nie ma czegoś takiego jak "psucie rynku", rynek jest jaki jest i to
    firma musi się do niego dostosować a nie odwrotnie. Rynek w tej chwili
    wymaga niskiej ceny i niskiej jakości więc takie są oferty.

    --
    kamil d

  • 9. Data: 2010-12-08 10:21:03
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 11:18, kamil d pisze:

    > Błąd, na tych klientach można zarobić najwięcej.

    Możliwe, ale moje doświadczenie mówi mi, że nie. Ale są wyjątki :-)

    > Nie ma czegoś takiego jak "psucie rynku", rynek jest jaki jest i to
    > firma musi się do niego dostosować a nie odwrotnie. Rynek w tej chwili
    > wymaga niskiej ceny i niskiej jakości więc takie są oferty.

    Jest takie coś, jak "psucie rynku". Są branże, gdzie marże są naprawdę
    niezłe. Nie wiem z czego to wynika, ale akurat branża IT jest nieco
    zepsuta. Tak bym to określił.

    A rynek nie zawsze wymaga tylko niskiej ceny. Cena to nie jest jedyny
    parametr decydujący o zakupie.

    --
    Peter

  • 10. Data: 2010-12-08 10:28:45
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-08 11:21, Peter May wrote:
    > Jest takie coś, jak "psucie rynku". Są branże, gdzie marże są naprawdę
    > niezłe.

    Dla mnie jako klienta to właśnie takie branże "psują rynek".

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";