  • 1. Data: 2009-04-06 13:46:32
    Temat: Czy ktos pisze pluginy do PhotoShopa? Mam zlecenie...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Witam

    Szukam kogos kto potrafi pisac pluginy do PSa.
    Moze ktos taki tu pisuje? Jesli tak to prosze o mail...

    Jesli zle trafilem to skierujcie mnie w lepsze miejsce :)
    Nie znam, zadnego forum w tym temacie...

    Wracajac do pluginow - mam raczej niezbyt skomplikowana
    sprawe do oprogramowania. Zadnego projektowania tylko
    napisanie plugina, ktory bedzie robil _dokladnie_ to
    czego ja potrzebuje.

    Podobne zlecenia beda sie pojawiac raz na jakis czas...

    Jakub Jewuła

    --
    www.skanowanie.com.pl www.oprawafotografii.com.pl

  • 2. Data: 2009-04-07 12:41:44
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Rozumiem, ze tu nie? TO gdzie szukac???

  • 3. Data: 2009-04-07 13:25:59
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Rozumiem, ze tu nie? TO gdzie szukac???

    Może na forum Photoshop SDK
    http://forums.adobe.com/community/photoshop

    Musi być plugin? Może da się jakimś skryptem
    sprawę załatwić.

  • 4. Data: 2009-04-07 13:33:14
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Może na forum Photoshop SDK
    > http://forums.adobe.com/community/photoshop
    >
    > Musi być plugin? Może da się jakimś skryptem
    > sprawę załatwić.

    Moze. Wazne, zeby dzialal jak trzeba ;)
    Szczerze mowiac nie wiem czym sie rozni plugin
    od skryptu...

  • 5. Data: 2009-04-07 17:04:15
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Moze. Wazne, zeby dzialal jak trzeba ;)
    > Szczerze mowiac nie wiem czym sie rozni plugin
    > od skryptu...

    Plugin ma większe możliwości, korzysta z Photoshop SDK
    i ma dostęp wszystkich bebechów programu - można oprogramować
    praktycznie wszystko.

    Do skryptów Photoshop udostępnia ograniczone API - można wykonać
    większość operacji dostępnych z menu, manipulować ustawieniami
    importów i eksportów, warstwami, plikami, itp. ale (o ile wiem)
    nie można się dobrać bezpośrednio do danych obrazowych (przeczytać
    wartości wybranego piksela, malować pędzlem itp.).

    Skrypt jest znacznie łatwiej napisać :)

  • 6. Data: 2009-04-07 17:38:23
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > nie można się dobrać bezpośrednio do danych obrazowych (przeczytać
    > wartości wybranego piksela, malować pędzlem itp.).

    No tak, ale jak sam piszesz sa ograniczenia.

    W zasadzie nie wiem czy moj problem jest trudny czy nie -
    potrzebuje plugin/skrypt ;) ktory wyswietli mi na ekranie
    dziewiec wersji otwartego pliku, zmodyfikowanych dwiewiecioma
    roznymi definiowalnymi krzywymi, a nastepnie zwroci do programu
    wersje odpowiadajaca nacisnietemu klawiszowi (1-9).
    Plus kilka innych rzeczy, ale to glowne zadanie...

  • 7. Data: 2009-04-08 06:17:32
    Od: p...@i...pl

> [...]
    > wersje odpowiadajaca nacisnietemu klawiszowi (1-9).
    > Plus kilka innych rzeczy, ale to glowne zadanie...

    odpuść sobie Photoshopa, zrób to jako normalną aplikację...

    PK

  • 8. Data: 2009-04-08 06:32:29
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > odpuść sobie Photoshopa, zrób to jako normalną aplikację...

    Problem polega na tym, ze to tylko fragment calosci -
    na tym samym pliku jest kilka photoshopowych operacji
    przed i po.

    Aplikacja musialaby uwzgledniac color management,
    pracowac na plikach 16-bit itd Malo realne.

  • 9. Data: 2009-04-08 06:54:46
    Od: p...@i...pl

    > Aplikacja musialaby uwzgledniac color management,
    > pracowac na plikach 16-bit itd Malo realne.

    Jakby wystarczyło to co oferuje TIFF to czemu nie...

    PK

  • 10. Data: 2009-04-08 07:59:16
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    p...@i...pl pisze:

    > Jakby wystarczyło to co oferuje TIFF to czemu nie...
    Bez sensu; a jak za chwilę okażę się, że Jakubowi jest potrzebna
    funkcjonalność, która w PS była od zawsze i nie dołączył jej do
    specyfikacji takiego programu, bo było to dla niego zbyt oczywiste że
    musi być?
    Założę się, że takie przypadki będą się mnożyć w czasie ;-)
    Znajdź kogoś kto:
    1) Umie to zrobić (napisać plugin)
    2) Chce się tego nauczyć i będzie to trwało raczej dłuuuugo, ale za to
    będzie taniej. Stażyście się nie płaci kroci :)

    --
    wloochacz