  • 1. Data: 2009-04-04 13:14:11
    Temat: [qt4.5] LGPL i rozprowadzanie bibliotek dll razem z programem
    Od: Jax <7...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie:
    Czy korzystając z licencji LGPL biblioteki Qt4.5 mogę legalnie rozprowadzać
    razem z moim programem (binarką, bez źródeł) binarne pliki biblioteki Qt4.5
    (jej DLLe)?

    Chodzi Mi o to czy mogę zrobić i legalnie sprzedawać intalator mojego programu
    zawierający mój program i odpowiednie pliki z biblioteki Qt4.5. Tak by
    użytkownik nic nie musiał kombinować by uruchomić mój program.

    Zwróciłem się z tym pytaniem do Nokia, ale oni mają takie lagi, że szkoda gadać
    (kiedyś Mi odpowiedzieli na pytanie gdy już całkiem przestałem wierzyć, że to
    zrobią). A zależy trochę Mi na czasie.

    No i o co w ogóle chodzi z tymi szablonami (template) i funkcjami wstawianymi
    (inline) - można tego legalnie używać wybierając bibliotekę Qt4.5 na licencji
    LGPL?
    Czy może oni (Nokia) specjalnie wybrali LGPL v2.1 (dla Qt4.5) by zdelegalizować
    użycie tych elementów biblioteki?
    Bo jeśli dobrze rozumiem to LGPL v3.0 zrobiono po to by załatwić ten problem
    (automatyczne rozwijanie i włączanie fragmentów kodu bibliotek LGPL do pliku
    wykonywalnego komercyjnego programu).

    Jax