  • 1. Data: 2009-10-29 18:06:29
    Temat: pinout GPS2 LP7450
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Witam, czy ktoś z Was ma może gdzieś pinout do GPS2 LP7450?
    Mam GPS'a BT a chciałbym z niego wyciągnąć dane po serialu, ale za chiny nie
    mogę znaleźć dokładnego opisu.
    Mówię o GPS ASUS BT-100, niestety na mini USB nie wyciągnęli tych danych :(
    Przem

  • 2. Data: 2009-10-29 18:40:42
    Temat: Re: pinout GPS2 LP7450
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > nie mogę znaleźć dokładnego opisu.
    > Mówię o GPS ASUS BT-100, niestety na mini USB nie wyciągnęli tych danych :(

    A co Ci przeszkadza w wyciąganiu tych danych bo BT?? Mam inny odbiornik
    GPS na BT i wszystko śmiga ładnie ;)... Napisz co konkretnie chcesz
    zrobić i po co, to może rozumiejąc Twoje intencje ktoś Ci pomoże :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-10-29 19:50:21
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A co Ci przeszkadza w wyciąganiu tych danych bo BT?? Mam inny odbiornik
    > GPS na BT i wszystko śmiga ładnie ;)... Napisz co konkretnie chcesz zrobić
    > i po co, to może rozumiejąc Twoje intencje ktoś Ci pomoże :)...

    Ok, w takim razie:
    mam moduł tempomatu do swojego samochodu, normalnie ciągnie on dane do pracy
    z czujnika prędkości, który ma na wyjściu impulsy 5V o zmiennej f zależnej
    od prędkości. Nie chcę go tam podłaczać, bo nie i już i wymyśliłem sobie, że
    wykorzystam posiadany moduł BT, dane z niego wezmę wrzucę na AVR, ten
    zamieni mi prędkość na sygnał jak z czujnika i już (się trochę pobawię w
    programowanie).
    Wiem, że mogę:
    -kupić gotowy moduł GPS na alle za 30 zł, ale do niego muszę dokupić antenę,
    całość ok. 100zł;
    -kupić moduł BT i zsynchronizować wszystko, ale nie mam ochoty wydawać na to
    pieniędzy, nawet małych;
    -nie chcę podłączac jak w oryginalnym układzie, bo nie i już;
    -chcę wykorzystac maksymalnie to co mam.

    Chcę się pobawić, przy okazji czegoś nauczyć i mieć ew. tempomat do innego
    samochodu, wystarczy mechaniczne podłączenie, tempomat działa na zasadzie
    dodatkowej linki do regulacji otwarcia przepistnicy.
    Przem

  • 4. Data: 2009-10-29 20:19:47
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > wymyśliłem sobie, że wykorzystam posiadany moduł BT, dane z niego wezmę
    > wrzucę na AVR, ten zamieni mi prędkość na sygnał jak z czujnika i już
    > (się trochę pobawię w programowanie).

    Jesteś pewny że to najlepszy pomysł?? Co jeśli GPS zgubi sygnał??
    Określanie prędkości przez GPS nie zawsze jest dokładne :(. Przy słabym
    sygnale wariuje - wariować będzie też auto... Pomijając fakt, że wjazd w
    jakiś tunel w ogóle Ci ogłupi odbiornik... Weź napisz kawałek softu,
    który obrobi dane z BT i wyrzuci Ci na monitor kompa dane o prędkości i
    przejedź się autem z laptopem... ciekawy jestem, czy wyniki będą Cię
    satysfakcjonować ;)...
    Poza tym - ten tempomat działa dobrze? Bo wiesz, sama regulacja
    przepustnicy, to nie wszystko...

    Pozdrawiam
    Konop

    PS Impulsy o zmieniającej się częstotliwości w funkcji prędkości są
    dosyć standardowym sygnałem występującym w większości samochodów. W
    starszych można je łatwo wytworzyć. Nie rozumiem, skąd taka niechęć
    Twoja do stosowania tego sygnału??...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-10-29 20:47:18
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jesteś pewny że to najlepszy pomysł?? Co jeśli GPS zgubi sygnał??

    A tu masz rację... nie pomyślałem o tym, ale w sumie można zabezpieczyc
    program tak, że przy zaniku sygnału wygeneruje impuls imitujący
    przyciśnięcie pedału gazu, wyłaczenie tempomatu i sygnał akustyczny o tym
    informujący :)

> [...]
    > obrobi dane z BT i wyrzuci Ci na monitor kompa dane o prędkości i przejedź
    > się autem z laptopem... ciekawy jestem, czy wyniki będą Cię

    Tu też masz rację, można spokojnie dla próby puścić putty i zgrać co się
    dzieje, a potem obrobić.

    > Poza tym - ten tempomat działa dobrze? Bo wiesz, sama regulacja
    > przepustnicy, to nie wszystko...

    To jest oryginalny komplet, więc o ile nie jest uszkodzony, powinien
    działać, oczywiście w skrzyni manualnej nie działa tak jak w automacie, ale
    wiedząc o tych ograniczeniach działa spoko.

> [...]
    > standardowym sygnałem występującym w większości samochodów. W starszych
    > można je łatwo wytworzyć. Nie rozumiem, skąd taka niechęć Twoja do

    Szczerze? Nie wiem :) CHyba z lenistwa, łatwiej poszukać +/-12V niż sygnał z
    sondy prędkości :)
    Pozdrówka i dzięki za zwrócenie uwagi na niektóre szczegóły. W sumie to
    można zrobić to "po bożemu" a potem bawić się w testy z GPS. Swoją droga
    wygodniejszym by było ustawienie 92km/h a nie wciskanie guziczka pt.
    utrzymaj obecna prędkość :)
    Przem