  • 1. Data: 2010-05-19 10:31:46
    Temat: Czy po kupnie auta musze wypowiedzieć umowę OC?
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Witam.

    Razem z kupionym autkiem jest polisa OC ważna do połowy czerwca w PZU. Chcę
    ubezpieczyć autko w MTU czy wobec tego muszę się pofatygować do PZU i złożyć
    jakieś oświadczenie czy coś mimo, że to nie ja podpisywałem umowę tylko
    poprzedni właściciel? Czy może po prostu nie robię nic i jak umowa wygaśnie
    to idę do innego towarzystwa i podpisuję nową umowę na OC?

  • 2. Data: 2010-05-19 10:42:09
    Temat: Re: Czy po kupnie auta musze wypowiedzieć umowę OC?
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > poprzedni właściciel? Czy może po prostu nie robię nic i jak umowa wygaśnie
    > to idę do innego towarzystwa i podpisuję nową umowę na OC?

    Po pierwsze - fax z odpowiednią 'formułką' i prawidłowymi danymi wystarczy
    Po drugie - MUSISZ to zrobić - inaczej OC zostanie z automatu
    przedłużone na Ciebie

    --
    PozdrawiAM!

  • 3. Data: 2010-05-19 10:54:36
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    SET pisze:
> [...]
    > poprzedni właściciel? Czy może po prostu nie robię nic i jak umowa wygaśnie
    > to idę do innego towarzystwa i podpisuję nową umowę na OC?

    Umowa przeszla na ciebie - a wiec poprzedni wlasciciel ma takie same
    prawa ja wypowiedziec jak Jan Kowalski lub twoj sasiad - czyli zadne.

    Skoro wazna do polowy czerwca, a chcesz ubezpieczyc w innej firmie, to
    musisz ja wypowiedziec. Masz 2 terminy - ale u ciebie sa zbiezne:
    30 dni od daty na umowie sprzedazy
    lub
    najpozniej dzien przed koncem umowy.

    Pamietaj, ze pismo musi DOTRZEC tego dnia do PZU - a nie zostac wyslane.
    Rowniez agent moze byc srednim wyborem, aby robic to ostatniego dnia.
    Najlepiej juz teraz wyslij poleconym i masz klopot z glowy raczej - ew
    zanies osobiscie i wez potwierdzenie zlozenia (pieczatka Z DATA).

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 4. Data: 2010-05-19 10:56:37
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Arek M pisze:

    > Po pierwsze - fax z odpowiednią 'formułką' i prawidłowymi danymi wystarczy

    fax? to poczytaj troche wyrokow sadowych - fax nie jest poprawnym
    sposobem wypowiedzenia, podobnie jak email - ale TU moze je akceptowac.

    > Po drugie - MUSISZ to zrobić - inaczej OC zostanie z automatu
    > przedłużone na Ciebie

    ... o ile za poprzedni okres skladka byla oplacona :)

    Natomiast standardowo sie przedluzy - dlatego trzeba wypowiedziec.

  • 5. Data: 2010-05-19 11:29:09
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > fax? to poczytaj troche wyrokow sadowych - fax nie jest poprawnym
    > sposobem wypowiedzenia, podobnie jak email - ale TU moze je akceptowac.

    Robiłem to wieeele razy, zawsze tylko faks, rozne TU - NIGDY nie bylo
    zadnych problemów.

    --
    PozdrawiAM!

  • 6. Data: 2010-05-19 11:49:29
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 19 Maj, 11:29, Arek M > > fax? to poczytaj troche wyrokow sadowych
    - fax nie jest poprawnym

    > Robiłem to wieeele razy, zawsze tylko faks, rozne TU - NIGDY nie bylo
    > zadnych problemów.

    To ze nigdy nie bylo problemow nie oznacza ze ich nie bedzie w
    przyszlosci. Ja bym polecal wycieczke do TU - w gratisie dostaje sie
    potwierdzenie przyjecia rezygnacji :)

  • 7. Data: 2010-05-19 11:53:43
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jeżeli chcesz ubezpieczać auto gdzie indziej, to musisz wypowiedzeć. Możesz
    to zrobić już teraz zaznaczając, że wypowiadasz z dniem ostatnim ważności
    starej umowy.
    Nie słuchaj rad o wysyłaniu faksem. Faks nie jest dokumentem, a to, że komuś
    się raz, czy dwa udało nie świadczy o niczym. Odżałuj 6,50 zł na polecony ze
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru, albo przejdź się osobiście z pismem i
    poproś o potwierdzenie na kopii.
    Jacek

  • 8. Data: 2010-05-19 13:52:30
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
    Czyli wybiorę się osobiście do PZU i złożę papierek z potwierdzeniem. Chyba,
    że zaproponuję stawkę jak w MTU to zostanę u nich. Ale coś nie wydaje mi się
    żeby byli konkurencyjni.

  • 9. Data: 2010-05-19 14:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek M" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ht0b15$5ea$1@inews.gazeta.pl...

    > Robiłem to wieeele razy, zawsze tylko faks, rozne TU - NIGDY nie
    > bylo zadnych problemów.

    Ja dwa razy .. ale jakby byly, to bys sie obudzil z reka w nocniku
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-05-19 14:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SET" <b...@m...pl> napisał w
> [...]
    > potwierdzeniem. Chyba,
    > że zaproponuję stawkę jak w MTU to zostanę u nich. Ale coś nie

    Z czegos zyja .. albo sa konkurencyjny przynajmniej dla niektorych,
    albo w kraju pelno idiotow.
    Po sprawdzeniu paru ofert w ostatnich latach wychodzi mi raczej to
    drugie :-)

    J.