  • 1. Data: 2010-05-19 11:55:10
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: zwi <z...@g...pl>

    Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
    Zazywczaj:
    syntetyki 0W i 5W
    półsyntetyki 10W
    mineralne 15W

  • 2. Data: 2010-05-19 11:55:27
    Temat: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Kupiłem auto i nie bardzo wiem, jakiego oleju używał poprzedni
    właściciel. Wiem tylko tyle, że był to olej 10W40.
    Jest jakaś możliwość aby zidentyfikować czy był to olej syntetyczny,
    mineralny a może półsyntetyczny?
    Auto to Opel Zafira 1.8 1999 r.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-05-19 12:09:47
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    zwi pisze:
    > Najbardziej prawdopodobne, że to olej półsyntetyczny.
    > Zazywczaj:
    > syntetyki 0W i 5W
    > półsyntetyki 10W
    > mineralne 15W

    Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk
    będzie najbezpieczniejszy?
    A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W
    poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-05-19 12:11:33
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W
    > poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

    Zmienia sie tak samo :)

  • 5. Data: 2010-05-19 12:13:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałem właśnie wymienić olej i nie wiem co wlać. Czyli półsyntetyk
    > będzie najbezpieczniejszy?

    Tak chociaż ja przeszedłem po kupnie z 10W40 na taki jak zalecała instrukcja
    mojego auta czyli 5w40 i nic się nie działo złego.

    > A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W
    > poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

    A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej bedziesz
    miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto. Wymień gdzie
    Ci pasuje.

  • 6. Data: 2010-05-19 12:22:29
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    G.K. pisze:

> [...]
    > A co z wymianą, wymieniać samemu czy podjechać gdzieś do warsztatu? W
    > poprzednim aucie wymieniałem sam, ale to był stary gaźnikowiec.

    Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same
    parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

  • 7. Data: 2010-05-19 12:25:19
    Od: krzysiek82 <s...@u...de>

    Szymon Łuczak pisze:
    > Wlej cokolwiek nic się nie stanie (najlepiej by było by miał te same
    > parametry lepkości) a to czy mineralny czy "syntetyczny" to wsio ryba

    hmm ciekawa teoria, niech auto wątku wleje to co zaleca producent i po
    sprawie.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2010-05-19 12:48:10
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Agent pisze:

    > A co za różnica czy gaźnikowiec, na wtrysku czy diesel? Co najwyżej
    > bedziesz miał więcej osłon plastikowych do zdjęcia jesli to nowsze auto.
    > Wymień gdzie Ci pasuje.

    Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które
    specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z
    brudem.
    Nie wiem czy wszystkie firmy tak mają, ale jeśli tak to na pierwszą
    zmianę wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka
    przyjemność kosztuje...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-05-19 12:50:08
    Od: krzysiek82 <s...@u...de>

    G.K. pisze:
    > Nie chodzi o osłony, ale gdzieś wyczytałem, że w firmach, które
    > specjalizują się w wymianie oleju wysysają resztki podciśnieniowo wraz z
    > brudem.

    to bardziej taka lipa jak pompowanie kół azotem, moim zdaniem wylej sam
    najważniejsze tylko żebyś oddał stary olej do utylizacji a nie gdzieś
    wylał :)

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-05-19 12:53:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > wolałbym chyba podjechać do warsztatu. Ciekawe tylko ile taka przyjemność

    Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie okazuje nie we
    wszystkich autach przynosi to dobry skutek (niekiedy zostaje sporo oleju). O
    wysysaniu resztek nie słyszałem.