  • 1. Data: 2015-03-06 11:37:46
    Temat: Czy regres od sprawcy wypadku, to dobra wola TU?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Miałem stłuczkę na parkingu. Pani manewrująca swoim samochodem walnęła w
    mój, spokojnie zaparkowany na swoim miejscu. Mnie tam nie było. Ja
    ubezpieczony w Compensie, Pani w PZU. Powiadomiony poszedłem, pani
    przyznała się do wszystkiego i okazała polisę oraz podpisała
    oświadczenie biorąc na siebie cała winę za zdarzenie.
    Wszystko to złożyłem do własnego ubezpieczyciela, gdzie mam i OC i AC i
    od razu zaznaczyłem, że proszę o odzyskanie odszkodowania od sprawcy
    tzn. jego ubezpieczyciela.
    Jak było do przewidzenia ubezpieczyciel wyliczył odszkodowanie i
    odliczył z mojego AC. Trzykrotnie pisemnie żądałem odpowiedzi, dlaczego
    nie zastosowano procedury regresu.
    Odpowiedz TU Compensa zacytuje, bo lepiej tego ująć się nie da.

    ,,Ponadto pragniemy zawiadomić, że roszczenie zwrotne jest uprawnieniem
    przysługującym ubezpieczycielowi, nie zaś jego obowiązkiem".

    Czyli jak rozumiem, jak Compensa zechce, to odzyska wypłacone
    odszkodowanie i mnie nie podniesie składki a jak nie ma ochoty, to
    policzy z mojego AC i ja za to zapłacę.

    Spotkał się już ktoś z podobna sytuacją?

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2015-03-06 12:20:18
    Temat: Re: Czy regres od sprawcy wypadku, to dobra wola TU?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z mojego AC i ja za to zapłacę.
    >
    > Spotkał się już ktoś z podobna sytuacją?

    Widzisz, trzeba było ubezpieczyć się od razu w PZU. Tam regres od sprawcy
    jest w standardzie obsługi.

    Szkodę zgłosiłeś jak się domyślam ze swojego AC? Jeśli tak, to Compensa nie
    ma żadnego interesu na użeranie się z regresem w czyimś imieniu. Sam musisz
    zgłosić sprawę do PZU. I prosić Compensę, żeby raczyli łaskawie tak to
    rozliczyć. Tak jak odpisali, to tylko ich dobra wola. Poczytaj warunki AC w
    Compensie, czy ich regulamin coś takiego w ogóle przewiduje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-03-06 12:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Czyli jak rozumiem, jak Compensa zechce, to odzyska wypłacone
    >odszkodowanie i mnie nie podniesie składki a jak nie ma ochoty, to

    Ja tam nie wiem, ale tak na chlopski rozum - jesli zglaszasz w ramach
    swojego AC, to trzeba sie liczyc ze strata znizek :-)

    W przyszlosci moze bedzie inaczej, skoro tak sie reklamuja z
    "likwidacja szkod".

    A w Anglii ponoc "gentelmans agreement" miedzy firmami
    ubezpieczeniowymi istnieje - jesli dwa pojazdy sie zderza i oba maja
    AC, to ubezpieczyciele nie zastanawiaja sie kto winien, tylko kazdy
    naprawia swojego klienta.
    Ale to bylo dawno, teraz tam Polakow przybylo :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-03-06 12:52:29
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-03-06, o godz. 12:21:53
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja tam nie wiem, ale tak na chlopski rozum - jesli zglaszasz w ramach
    > swojego AC, to trzeba sie liczyc ze strata znizek :-)

    Dokładnie. W lipcu zeszłego roku miałem podobne zdarzenie na parkingu.
    Przy czym okazało się że są problemy z polisą sprawczyni.
    Ubezpieczyciel - Allianz - radośnie próbował mnie namówić na to bym
    zrobił to z własnego AC a ja radośnie nie zgadzałem się na takowe
    rozwiązanie. Tłumaczono mi że to przyspieszy zamknięcie sprawy i wypłatę
    odszkodowania nie informując że będzie to miało wpływ na zniżki. Mnie
    wisiało ile czasu trwała sprawa - naprawiałem od razu po stłuczce
    bezgotówkowo w serwisie i to serwis czekał na pieniądze a nie ja. W
    końcu - nie mając mojej zgody - załatwili wypłatę z funduszu
    gwarancyjnego. Sprawę z mojej strony zamknęli bo w styczniu wykupywałem
    na kolejny rok i zniżki naliczyli mi z automatu. ;-)

    Zdrówko

  • 5. Data: 2015-03-06 13:12:21
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Spotkał się już ktoś z podobna sytuacją?

    Zeby likwidowac szkode ze swojego AC, gdy jest sprawca i podpisal
    oswiadczenie? Szczerze mowiac pierwszy raz sie z tym spotykam. Wyglada
    na to, ze zrobiles pani dobrze - nie straci znizek;-)
    Moze zwroc sie (wreszcie) do PZU i domagaj sie przynajmniej zwrotu znizek.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2015-03-06 17:25:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:54f98cc9$0$2176$6...@n...neostrada
    .pl...
> [...]
    >
    > Szkodę zgłosiłeś jak się domyślam ze swojego AC? Jeśli tak, to Compensa
    > nie ma żadnego interesu na użeranie się z regresem w czyimś imieniu.

    Jak to nie?
    Przecież to czysta kasa, którą wypłacili i łatwo mogą odzyskać.

  • 7. Data: 2015-03-06 18:03:21
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(a)

    > Szkodę zgłosiłeś jak się domyślam ze swojego AC? Jeśli tak, to Compensa nie
    > ma żadnego interesu na użeranie się z regresem w czyimś imieniu.

    Ale dostrzegasz, że Compensa wydała *swoje* pieniądze na naprawę
    samochodu i może je odzyskać od PZU? Ja tu widzę interes.

    Ciekawe jest, dlaczego nie chce.
    Szkoda była na kilkaset złotych i uznali, że nie warto?

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2015-03-06 18:08:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 06 Mar 2015 11:37:46 +0100, WW napisał(a):

    > Czyli jak rozumiem, jak Compensa zechce, to odzyska wypłacone
    > odszkodowanie i mnie nie podniesie składki a jak nie ma ochoty, to
    > policzy z mojego AC i ja za to zapłacę.

    Niby tak, ale głupi by byli gdyby woleli Tobie zapłacić z własnych
    pieniędzy niż dochodzić tego od ubezpieczyciela sprawcy.

    Ale kto to wie co oni wymyślili, okaże się że ubezpieczyciele sobie kasy
    nie przesyłają (bo rozliczają się na mniej-więcej zero), a zniżki poleciały
    i Tobie i sprawcy i się ubezpieczyciele cieszą.

  • 9. Data: 2015-03-06 18:30:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-06 o 18:03, Tomek Kańka pisze:

    > Ale dostrzegasz, że Compensa wydała *swoje* pieniądze na naprawę
    > samochodu i może je odzyskać od PZU? Ja tu widzę interes.
    >
    > Ciekawe jest, dlaczego nie chce.
    > Szkoda była na kilkaset złotych i uznali, że nie warto?

    Albo wpadli na korzystniejsze finansowo rozwiązanie.
    Szkodę pokryją z konta ofiary, obniżą lub zlikwidują jej zniżkę
    a na koniec przeprowadzą regres i odzyskają koszt wypłaty.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-03-06 18:32:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    .pl...

    > Jak to nie?
    > Przecież to czysta kasa, którą wypłacili i łatwo mogą odzyskać.

    Zacznij myśleć korporacyjnie. :))
    Wypłacą za naprawę X zł, odzyskają z PZU X zł. Gdzie tu widzisz zarobek?
    A jeszcze muszą uzyskać od WW upoważnienie do działania w jego imieniu przed
    PZU. Ściągnąć z PZU likwidatora do oceny szkody. Ustalić z warsztatem czy
    podejmie się naprawy za wycenę z PZU. Napisać parę pism, wykonać kilka
    telefonów do PZU. I zarobić ZERO zł oraz wdzięczność WW. Mało opłacalne dla
    firmy większej niż jednoosobowa.
    Lepiej wypłacić klientowi kasę z AC i podnieść mu stawkę ubezpieczenia przy
    następnej umowie. A pracowników ukierunkować na łapanie następnych klientów,
    a nie robienie dobrze obecnym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba