  • 1. Data: 2011-09-08 18:18:53
    Temat: Czy są już dostępne dyski 1TB 1PL?
    Od: Twat <n...@o...pl>

    Czy można już kupić dyski twarde HDD 1TB z jednym talerzem ?

  • 2. Data: 2011-09-08 21:49:28
    Temat: Re: Czy są już dostępne dyski 1TB 1PL?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-08 20:18, Twat wrote:
    > Czy można już kupić dyski twarde HDD 1TB z jednym talerzem ?

    Nie slyszalem o takiej pojemnosci na rynku detalicznym. W tym modelu
    powinnismy miec 4 talerzowy dysk 4TB, na razie najwieksze do 5 talerzowe:

    http://www.anandtech.com/show/4738/seagate-ships-wor
    lds-first-4tb-external-hdd

    "The drive inside features five 800GB platters spinning at 7200RPM with
    a 64MB buffer. Just like before, it's a SATA Barracuda XT inside of a
    GoFlex Desk chassis. If last year's 3TB model is any indication however,
    we shouldn't expect to find a performance optimized drive inside.
    Seagate will save that for the internal version in the months ahead."

  • 3. Data: 2011-09-09 18:06:54
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Twat" > Czy można już kupić dyski twarde HDD 1TB z jednym
    talerzem ?

    http://pclab.pl/news46984.html

    W ofercie popularnych sklepów w pl jeszcze nie znalazłem;)

    --
    LP

  • 4. Data: 2011-09-09 18:18:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 08.09.2011 20:18, Twat pisze:
    > Czy można już kupić dyski twarde HDD 1TB z jednym talerzem ?
    jakie są korzyści z faktu ze w HDD kręci się tylko jeden talerz?

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-09-09 18:38:42
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" >W dniu 08.09.2011 20:18, Twat pisze:

    > jakie są korzyści z faktu ze w HDD kręci się tylko jeden talerz?

    [...] " mniej talerzy to mniejsze zużycie energii, mniej ruchomych części,
    a więc i mniejsze ryzyko wystąpienia awarii".

    --
    LP

  • 6. Data: 2011-09-09 20:12:52
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-09-09 20:38, LP pisze:

    > [...] " mniej talerzy to mniejsze zużycie energii, mniej ruchomych
    > części, a więc i mniejsze ryzyko wystąpienia awarii".

    Ale z drugiej strony większa gęstość zapisu, większe zasoby zużywane na
    korekcję danych, większa wymagalność co do użytej technologi i wymagana
    dużo większa precyzja mechaniki :)
    Reasumując: ryzyko awarii chyba podobne, przynajmniej majtek przez głowę
    nie ma co ściągać.

  • 7. Data: 2011-09-09 21:29:18
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Jawi"

    > Ale z drugiej strony większa gęstość zapisu

    Czyli należy wyrzucić wszystkie dvd a dane lepiej przechowywać na płytach
    cd?

    > większe zasoby zużywane na
    > korekcję danych, większa wymagalność co do użytej technologi i wymagana
    > dużo większa precyzja mechaniki :)

    A jeszcze lepiej na dyskietkach (5,25;)

    > Reasumując: ryzyko awarii chyba podobne, przynajmniej majtek przez głowę
    > nie ma co ściągać.

    To się okaże w praniu, najlepiej za lat kilka.

    --
    LP

  • 8. Data: 2011-09-10 06:03:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > To się okaże w praniu, najlepiej za lat kilka.

    Technologia się zmienia, nie tylko od strony liczby talerzy (bo to
    trudno nazwać jakimś postępem technologicznym), ale metody zapisu,
    budowy talerza etc etc.

    Doświadczenie dowodzi, że bazowanie na co dopiero wypuszczonych
    nowinkach technicznych zazwyczaj jest problematyczne. Pierwsze dyski
    2TB, 1.5TB padały bardzo często, to nie znaczy że teraz padają.

    Może ktoś stwierdzi, że jednoczesny zapis i odczyt z wszystkich talerzy
    jest już tani, więc wydajność dysków jednotalerzowych wówczas będzie
    drastycznie mniejsza niż 2-3.

  • 9. Data: 2011-09-10 06:47:12
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-09 20:18, ToMasz pisze:
    > jakie są korzyści z faktu ze w HDD kręci się tylko jeden talerz?
    >
    > ToMasz

    przede wszystkim mniejsze wibracje (mniejsza masa która się kręci),
    ponadto przy tej samej prędkości obrotowej 7200 dysk 1 talerzowy
    powinien być znacznie szybszy

  • 10. Data: 2011-09-10 12:12:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Twat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przede wszystkim mniejsze wibracje (mniejsza masa która się kręci),
    > ponadto przy tej samej prędkości obrotowej 7200 dysk 1 talerzowy powinien
    > być znacznie szybszy

    Pierwsza korzyść jak najbardziej, ale druga jest mocno wątpliwa.