  • 1. Data: 2011-09-08 19:30:55
    Temat: DDR3-1600 na plycie glownej
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Konfigurator komputera na stronie komputronika pluje mi, że taka pamięć
    nie jest kompatybilna z płytą która obsługuje DDR3-1066. Na mój gust, to
    po prostu pamięć nie rozwinie do końca skrzydeł, ale działać będzie. Mam
    rację?

  • 2. Data: 2011-09-08 20:48:20
    Temat: Re: DDR3-1600 na plycie glownej
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 8 Sep 2011 21:30:55 +0200, "John Doe" <j...@u...com>
    wrote:

> [...]
    >nie jest kompatybilna z płytą która obsługuje DDR3-1066. Na mój gust, to
    >po prostu pamięć nie rozwinie do końca skrzydeł, ale działać będzie. Mam

    A co pisze producent płyty?

    --
    Maciej Bójko

  • 3. Data: 2011-09-09 10:23:20
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "John Doe" <j...@u...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest kompatybilna z płytą która obsługuje DDR3-1066. Na mój gust, to
    > po prostu pamięć nie rozwinie do końca skrzydeł, ale działać będzie. Mam
    zależy od producenta płyty. Asus bywa bardzo upierdliwy pod tym względem.
    Dużo lepiej z Gigabyte które lepiej toleruje inne pamięci.

  • 4. Data: 2011-09-09 11:14:13
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "John Doe" <j...@u...com> napisał w wiadomości
    > zależy od producenta płyty. Asus bywa bardzo upierdliwy pod tym
    > względem. Dużo lepiej z Gigabyte które lepiej toleruje inne pamięci.

    Konkretnie to chciałem tę płytę
    http://www.komputronik.pl/product/119637/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/Asus_P8H67_M_PRO_Rev_3_0.html
    ożenić z 2x takim zestawem
    http://www.komputronik.pl/product/126410/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly_PC/Kingston_HyperX_DDR3_2X_4GB_16
    00MHz_XMP_X2_CL9_Grey_Edition_Sandy_Bridge_.html

    da się, czy się nie da?

    Z innej beczki, to ten ich konfigurator pyszczy też o braku radiatora, w
    przypadku gdy wybrałem procek w wersji BOX, który już go posiada.

  • 5. Data: 2011-09-09 18:09:36
    Od: divek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-09 13:14, John Doe pisze:

> [...]
    uterowy/Podzespoly_PC/Kingston_HyperX_DDR3_2X_4GB_16
    00MHz_XMP_X2_CL9_Grey_Edition_Sandy_Bridge_.html

    Będzie pracować stabilnie w DDR3-1333 na 1,56-1,58V. Na 1600 jest duże
    prawdopodobieństwo, że będzie Ci się wieszał, bo pamięci na tym profilu
    potrzebują już co najmniej 1,65V, a ta platforma (IMHO kontroler) nie
    najlepiej radzi sobie z takim napięciem.
    Daruj sobie do testów Prime95 itp. wynalazki. U mnie wszystkie te
    wielogodzinne testy platforma przechodziła bez problemów (P8P67 Deluxe +
    2500K). Wystarczyło jednak uruchomić Crysis 2 w FullHD i wysokich
    detalach i pograć dłużej niż 15-20min by oczom ukazał się piękny BSOD.
    Wertowanie internetu i wymiana spostrzeżeń pozwoliło ustalić fakty.
    Polecam przestudiować wątki:
    http://tinyurl.com/3r9ukc6
    http://tinyurl.com/3hsbvkt
    sporo przydatnych informacji.

    --
    Pozdrowienia,
    divek

  • 6. Data: 2011-09-09 18:14:15
    Od: divek <d...@o...pl>

    Zapomniałem dodać...
    Jeżeli bardzo zależy Ci na OC pamięci to szukaj takich, które na
    wszystkich profilach mają napięcie pracy 1,5V (np. seria Corsair
    Vengeance). Wtedy problemów żadnych nie będzie. Ustawisz je ręcznie na
    ciut więcej i będzie baaardzo stabilnie ;)

    --
    Pozdrowienia,
    divek