  • 101. Data: 2010-02-17 21:09:57
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 13:27:51 -0600, Pszemol wrote:
    >A niedawno wymieniałem sobie w toyocie camry 1995 płyn hamulcowy
    >poprzez spuszczanie go w tylnym kole najpierw i dolewanie do zbiorniczka
    >i jestem pewny, że sa dwa obwody na krzyż, bo przy odkręceniu prawego
    >tylnego odpowietrznika spadał poziom z innej połówki zbiorniczka niż
    >po odkręceniu lewego tylnego.

    Obwody sa dwa, ale czy po spuszczeniu z jednego pedal nie wpada az do
    podlogi bez oporu ?

    J.

  • 102. Data: 2010-02-17 23:34:12
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:13:10 +0100, J.F. napisał(a):

    > o czyms bezweglowym - moze na krzemie,
    Odpada, produkty spalania jak i rozkladu zawieraja SiO2.

    > moze amoniak
    Jest rozwazany, ale problemem jest stopien przereagowania - sporo zostaje
    po rozkladzie. Przy spalaniu spala sie do tlenkow azotu (aczkolwiek majac
    amoniak na pokladzie, mozna wykorzystac go do redukcji tlenkow SCR).

    > czy hydrazyna.
    Odpada. Rakotworcza i niestabilna, wiec niebezpieczna.

    > Mozemy tez spalac wodor.
    No mozemy. Ale ujowo sie magazynuje.

    Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
    * metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),
    * borowodorek sodu,
    * wodorek sodu.
    Gdyby nie cena, to borowodorek sodu bylby najlepszy - wodne roztwory (z
    domieszka NaOH) sa stabilne i wystarczy przepuscic taki przez
    katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
    reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 103. Data: 2010-02-17 23:36:55
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszcz?dny?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 20:51:24 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ten supercap, co to według obietnic EEStor już dawno powinniśmy używać,
    Problem z tymi supercapami EESTORa jest taki, ze nie istnieja. Choc w
    odroznieniu od casusu Europositronu, tu przeszkody sa raczej natury
    technicznej, nie fundamentalnej.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 104. Data: 2010-02-18 00:26:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010 00:34:12 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Z nosnikow wodoru najcekawsze to chyba:
    >* metanol (synteza z CO+H2+CO2, powszechnie stosowana, wysokosprawna),

    Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? :-)

> [...]
    >katalizator, zeby uzyskac wodor (jedyny produkt gazowy reakcji), Produkty
    >reakcji poza wodorem sa ciekle, stabilne.

    Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
    paliwowego sypac.

    J.

  • 105. Data: 2010-02-18 00:40:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Problem z tymi supercapami EESTORa jest taki, ze nie istnieja. Choc w
    > odroznieniu od casusu Europositronu, tu przeszkody sa raczej natury
    > technicznej, nie fundamentalnej.

    Trzeba jednak sprawiedliwie przyznać, że fundusze potrafią pozyskiwać.
    Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
    Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
    udziałów w firmie)".

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2010-02-18 01:15:21
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > No biorąc pod uwagę efekty jakich ja doświadczyłem to też muszę
    > przyznać, że nie działa - zwłaszcza gdy mam pedał hamulca na podłodze.

    To w jakim celu stosuja ten patent? Moze to nieszczelnosci miedzy sekcjami
    pompy ?
    Byc moze zbyt niski poziom plynu w zbiorniczku powoduje taki efekt. Nie wiem
    czy Wardburg mial 2 obwody ale kiedys przerdzewial mi stalowy przewod
    hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
    wjechalem w dupsko innego Wardburga :) - na szczescie skonczylo sie na
    pogieciu stalowych zderzakow.

    --
    Picasso

  • 106. Data: 2010-02-18 01:15:21
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

  • 108. Data: 2010-02-18 01:30:27
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    P_ablo pisze:
> [...]
    > hamulcowy i tez pozbylem sie calkowicie hamulcow. Zeby bylo smieszniej, to
    > wjechalem w dupsko innego Wardburga :) [...]

    Wart Burg Wartburga, a Wartburg Burga.

    Pozdrawiam,
    Dariusz Żołna

  • 109. Data: 2010-02-18 01:35:44
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 00:40:08 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > Europositron, z tego co pamiętam, usiłował robić to metodą prezesa
    > Kaczyńskiego -- "wiemy, ale nie powiemy (chyba że kupicie od nas 49%
    <http://peswiki.com/index.php/
    Directory:Europositron_Rechargeable_Aluminum_Batteri
    es#Alleged_Fraud>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 110. Data: 2010-02-18 01:39:49
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 01:26:32 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale wymaga wegla, co bedzie jak kopalnego zabraknie ? :-)
    Biomasa zniknela?

    > Chyba nawet nie trzeba uzyskiwac wodoru - mozna wprost do ogniwa
    > paliwowego sypac.
    Nie znam ogniwa pracujacego na NaBH4. Niektore (PEMFC i PAFC) ulegna
    zniszczeniu w kontakcie z zasadowym zanieczyszczeniem paliwa.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski